+359-2-9357935
info@uab.org
  • flagBG
    • flagEN
  • Вход
logo
  • Новини
  • Членство
  • Абонамент
  • Пътна обстановка
  • Услуги
    • Членство и абонамент
    • Пътна помощ
    • Технически прегледи
    • Застраховане
    • Учебна дейност
    • Допълнително обучение
    • Международни документи
  • За членове
    • Подновяване на карта
    • Активиране на карта
    • Проверка на карта
    • Отстъпки
    • Често задавани въпроси
  • Контакти
Fia
ARC

16

Октомври 2019

2865

Одобрявате ли по-солени глоби при нарушение в присъствие на дете?

Пътна безопасност Ваня Георгиева

Да се въведат по-високи глоби за участници в движението, които извършват нарушения в присъствието на деца.

 

Тази идея се прокрадва в доклада за състоянието на пътната безопасност у нас, като нова мярка с цел възпитателност, ефективност и превенция. В документа липсват повече дейтали - например за какъв кръг от нарушения ще се прилагат специалните санкции, каква трябва да е възрастта на подрастващите, както и за всички участници в движението ли ще се отнася мярката или само за водачите. 

 

На този етап още не е коментирано публично дали и кога такъв текст ще влезе в закона. Тази есен се очаква в парламента да бъде внесен проектозаконът за движение по пътищата и нищо чудно подобна идея да бъде предложена за дебат.

 

Тази тема е на дневен ред не за първи път през последните години.  Преди около 4 години горещо се обсъждаше да се въведе двойно наказание, ако нарушението бъде извършено в присъствието на лице на възраст до 14 години. Например шофьор, който е без колан, говори по телефона и превозва дете, да плаща двойно повече от това, което е предвидено да плати водач, извършил същите нарушения, но без да вози малолетен в автомобила си.

България няма да бъде първата държава, ако се въведат специални санкции за нарушения в присъствието на деца.

Това лято гръцкото министерство на здравеопазването шокира с въведената забрана за тютюнопушене. Според техните разпоредби шофьор на такси, автобуси, камиони, които пушат в превозно средство, са застрашен от 1500 евро глоба и отнемане на шофьорските права за един месец. Ако в превозното средство има дете под 12-годишна възраст, глобата скача двойно и става 3000 евро.

Санкция от 1500 евро и отнемане на книжка се предвижда и за водачи на частни автомобили.

Оповестяването на новите мерки в южната ни съседка предизвика широк отзвук и в България, като много от коментарите бяха положителни. Интересно ще бъде да се види какъв ще бъде ефектът, ако се въведат такива специални санкции и у нас.

В Сърбия също се преследват участници в движение, които не спазват правилата и така застрашават живота и здравето на малолетни лица. Това важи както за водачи на автомобили, така и за пешеходци, като предвидените санкции за тях хем са по-солени, хем са за по-широк кръг нарушения.

Така например глоба от 157 до 315 евро (15 000 – 30 000 динара) или 30 дни лишаване от свобода грози всеки шофьор, който превозва на предна седалка пътник под 12 години, предупреждава на своя сайт Външно министерство. 

За пешеходците пък при преминаване на червен сигнал се предвижда санкция от 5000 динара. Ако нарушението е извършено в присъствието на дете до 12 години, глобата става между  15 000 и 30 000 динара. Ако при пресичане на „зебра” пешеходецът използва мобилния си телефон, го заплашва 3000 динара. Ако извършва същото нарушение в присъствието на дете до 12 години – санкцията скача от два до почти седем пъти – 6000 - 20 000 динара. При наличие на слушалки в двете уши паричната санкция е 3000 динара, а ако е с дете до 12 години – тя може да набъбне отново до между 6000 и 20 000 динара.




Категории

СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуване

Последни публикации

23.06.2025
Петър Дойчинов е новият Най - добър млад шофьор на България!

Тази година домакин на финала на кампанията беше гр. Кюстендил, където сили премериха 20 финалисти.

16.06.2025
Проблеми и решения на пътния травматизъм – ефекти от пътнотранспортните сблъсъци (последна част)

Когато говорим за пътния травматизъм задължително трябва да споменем и крайния резултат, който се изразява в пътнотранспортни наранявания и последствия.

12.06.2025
Избраха нов вицепрезидент по спорта на ФИА

Това се случи по време на извънредно общо събрание на ФИА в Макао.

 

За нас


СБА е член на Международната автомобилна федерация ФИА още от създаването си, като от 1992 г. е пълноправен член и на Европейската организация за Пътна помощ – ARC Europe.


logo

Контакти


  • София, 1000, пл. “Позитано” № 3
  • info@uab.org
  • (+359) 2 935 79 35
  • (+359) 2 981 61 51

 


  • Начало
  • Пътна помощ
  • Технически прегледи
  • Застраховане
  • Учебна дейност
  • Общи условия
  • Декларация информационна сигурност НСПП
  • Образци на искания от субектите на данни
  • Пътна обстановка
  • Членство
  • Активиране на карта
  • Проверка на карта
  • Отстъпки
  • Често задавани въпроси
  • Контакти
  • Уведомление за поверително третиране
  • Политика за защита на личните данни
  • Отчети
© 1998 - 2025 All rights reserved | Съюз на българските автомобилисти | powered by: www.btisoft.com

Вход за потребители

Разбрах
Използваме cookies в нашия уебсайт, за да поддържаме техническите характеристики, които подобряват работа с потребителите. Използваме и средства за анализ (Google Analytics, HubSpot).
Продължавайки да използвате нашия сайт се съгласявате с нашата политика за cookies.