+359-2-9357935
info@uab.org
  • flagBG
    • flagEN
  • Вход
logo
  • Новини
  • Членство
  • Абонамент
  • Пътна обстановка
  • Услуги
    • Членство и абонамент
    • Пътна помощ
    • Технически прегледи
    • Застраховане
    • Учебна дейност
    • Допълнително обучение
    • Международни документи
  • За членове
    • Подновяване на карта
    • Активиране на карта
    • Проверка на карта
    • Отстъпки
    • Често задавани въпроси
  • Контакти
Fia
ARC

28

Октомври 2019

27201

Експертите говорят: Какво трябва да знаем за VW Golf 3 преди покупка

Автомобили СБА

Паспорт на модела
Година на производство: 1991-2002г.
Брой произведени: 4.8млн. 
Популярност на пазара: рядко срещан
Ценови диапазон: 1000-2000лв. 
Оценка на експертите (0-10): 4

Volkswagen Golf III се произвежда 1991 до 2002 година, като четвъртото поколение започва да се сглобява от 1998-а. Заради сериозната си възраст и навъртян километраж на пазара за коли втора ръка Golf III се продава за символичните 1000-2000 лева.


Моделът се произвежда във вариант хечбек с три врати и пет врати, комби, седан (като Vento) и кабриолет. При представянето си Volkswagen Golf III става "Автомобил на Европа 1992". Общият брой на произведените трето поколение голф е 4 805 900, включително 222 626 комбита и 43 920 седана.


Гамата на двигателите включва седем бензинови (60-190 к.с.), включително 16-клапанни и две V-образни шестици, както и 3 дизела - два атмосферни (64 и 75 к.с.) и един турбокомпресор (90 к.с.).


Най-скромният агрегат е с обем 1,4 литра, а най-мощният - 2,8 литра (с този моделът е в състояние да вдигне 225 км/ч и да ускори от място до 100 км/ч за 7,6 сек). Най-мощните версии са с четиристепенна автоматична трансмисия, оборудвана с две програми - за икономичен и спортен стил на шофиране, както и дискови спирачки на всички колела.


При разработването на Volkswagen Golf III специално внимание се обръща на безопасността - имаме подсилена рамка, както и греди, вградени във вратите. Golf III разполага също така с въздушни възглавници за водача и пътника до него, 170 мм деформируема кормилна колона и арматурно табло от пяна. Освен това Golf III излиза от завода с 12-годишна гаранция срещу корозия.

 

 


Най-уязвимите места от ръжда са арките на колелата, особено на автомобилите от първите години на производство. Скритите кухини са добре защитени от фабричното несъхнещо антикорозионно и цинково покритие на повечето панели.


Сред допълнителното оборудване на автомобила трябва да се отбележи спирачната система ABS, електрическото отопление на седалките, климатика, електрическото регулиране на ъгъла на облегалката на седалката, централизираното управление на заключването, електрическото регулиране на външните огледала, системата за предварително отопление на двигателя в студено време и много други големи за времето си екстри.

Двигателите са доста надеждни и непретенциозни. Проблемните зони са уплътнението между инжекционния блок и всмукателния колектор и вакуумната линия от колектора до усилвателя на спирачката. И в двата случая подмяната им отнема няколко минути и не е скъпа.


Двулитрови бензинови двигатели с директно впръскване на горивото са много чувствителни към чистотата на горивото и въздуха. В градска употреба въздушният филтър трябва да се заменя на всеки 15 хиляди километра. Препоръчително е агренажният ремък да се сменя на всеки 90 хиляди километра, нищо че в сервизната книжка пише 120 000.


Избирайки кола с VR6, не се надявайте, че предишният собственик е пощадил двигателя. Често до 80-90 хиляди км износването на буталните пръстени вече се усеща чрез значителната консумация на масло (до 1 литър на 1000 км).
Както почти всички дизелови коли втора ръка, и тези на Volkswagen Golf III трябва да се внимава. Моторите са надеждни, но не понасят намесата на любители. Камерните нафтови двигатели са значително по-евтини за поддръжка от тези с директно впръскване TDi, но като цяло разходите зависят от качеството на дизеловото гориво и точността на собственика. Забравяйки редовно да източвате утайките от корпуса на горивния филтър, може да се наложи преждевременно да замените скъпата горивна помпа с високо налягане.
Претенции към автоматичната скоростна кутия при навременна смяна на маслото почти няма. Механичните скорости също са надеждни.




Категории

СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуване

Последни публикации

08.05.2025
Делегация на СБА в Мароко

Делегацията на СБА проведе ползотворни срещи с президента на ФИА и ръководители на отдели и комисии във федерацията.

23.04.2025
Как да паркираме на заден ход? По-сложните маневри (част 2)

В продължението на статията ще Ви обясним, как да паркирате "успоредно". Нещо, което притеснява водачите най - много.

15.04.2025
Дигиталната шофьорска книжка - какво знаем до момента

Можем ли да очакваме скоро пълна дигитализация на шофьорската си книжка и какви други промени готви ЕС.

 

За нас


СБА е член на Международната автомобилна федерация ФИА още от създаването си, като от 1992 г. е пълноправен член и на Европейската организация за Пътна помощ – ARC Europe.


logo

Контакти


  • София, 1000, пл. “Позитано” № 3
  • info@uab.org
  • (+359) 2 935 79 35
  • (+359) 2 981 61 51

 


  • Начало
  • Пътна помощ
  • Технически прегледи
  • Застраховане
  • Учебна дейност
  • Общи условия
  • Декларация информационна сигурност НСПП
  • Образци на искания от субектите на данни
  • Пътна обстановка
  • Членство
  • Активиране на карта
  • Проверка на карта
  • Отстъпки
  • Често задавани въпроси
  • Контакти
  • Уведомление за поверително третиране
  • Политика за защита на личните данни
  • Отчети
© 1998 - 2025 All rights reserved | Съюз на българските автомобилисти | powered by: www.btisoft.com

Вход за потребители

Разбрах
Използваме cookies в нашия уебсайт, за да поддържаме техническите характеристики, които подобряват работа с потребителите. Използваме и средства за анализ (Google Analytics, HubSpot).
Продължавайки да използвате нашия сайт се съгласявате с нашата политика за cookies.