+359-2-9357935
info@uab.org
  • flagBG
    • flagEN
  • Вход
logo
  • Новини
  • Членство
  • Абонамент
  • Пътна обстановка
  • Услуги
    • Членство и абонамент
    • Пътна помощ
    • Технически прегледи
    • Застраховане
    • Учебна дейност
    • Допълнително обучение
    • Международни документи
  • За членове
    • Подновяване на карта
    • Активиране на карта
    • Проверка на карта
    • Отстъпки
    • Често задавани въпроси
  • Контакти
Fia
ARC

29

Януари 2020

16518

Експертите говорят: Какво трябва да знаем за Chevrolet Epica преди покупка

Автомобили СБА

Паспорт на модела
Година на производство: 2006-2012
Популярност на пазара: рядко срещан
Ценови диапазон: 5000-7000лв. 
Оценка на експертите (0-10): 3

Преди 13 години флагманът на Chevrolet за Европа дойде от Република Корея и се казваше Epica. Комфортният седан, който се произвеждаше до 2012 г., бе не само най-евтиния в класа си, но имаше прилично ниво на оборудване, голям комфорт, спортен дизайн, сравнително здрава конструкция и доста прилични характеристики. През 2010 г. моделът претърпява фейслифт.


Под капака Epica има вграден напречно монтиран 6-цилиндров агрегат с обеми 2 литра (мощност 141 к.с.) или 2,4 литра (156 к.с), както и дизелов двулитров с мощност 150 коня. Нафтовият агрегат освен с ръчна 5-степенна скоростна кутия се предлага и с 4-степенен автоматик.


При бензиновите агрегати има случаи на критично износване на никелираното покритие на цилиндрите, ако колата доближи или надмине пробега от 200-хилядния пробег. Такива двигатели не подлежат на основен ремонт. Не бива да се притеснявате обаче, ако моторът има голяма консумация на масло. Обикновено причината е в уплътненията на масления филтър или уплътненията на клапана, които лесно се сменят.


Най-важното е да не се прегрява двигателя, тъй като антифризът изтича през тръбите на радиатора. Редовната проверка на нивото на течността може да спести на собственика много пари и нерви. Ако проблемът вече се е появил, не забравяйте да включите подмяната на термостата в списъка на ремонтните работи.


Проблемите и случаите на повреда на сензора за налягане на маслото също са обичайни за Epica.


Нито механичната трансмисия, нито автоматикът създават сериозни ядове. Единственото, което притеснява някои от притежателите на коли с ръчни трансмисии е лагера за освобождаване на съединителя, който започва да трака на около 100 хиляди километра. Самите съединители живеят малко по-дълго. Само шофьорите, които считат Epica за спортен автомобил, а не за удобен семеен седан, успяват да съсипят автоматика преди 200 000 км пробег.


Предното окачване без осезаеми "удари" издържа около 50-60 хиляди километра. Втулките на стабилизатора също са слаба точка на модела. С други думи около 100 хиляди километра болшинството от собствениците, които се грижат за автомобилите си, успяват да заменят повечето елементи на окачването. При приблизително същия пробег маслените уплътнения на кормилната рейка започват да пропускат течност от кормилното управление.


Няма оплаквания за спирачките Epica, както за работата, така и за износването им. Оригиналните накладки при нормално каране спокойно издържат 50-60 хиляди километра, а дисковете поне два пъти повече.


Имиджът на Chevrolet Epica спада и с това, че на много от колите се появява ръжда (първо по праговете) и то още на петата или шестата година от производството. Много от собствениците на модела се оплакват от отлепване на емблемата от предната решетка. Предната броня е много ниска и често задира по-височките бордюри.


Леко невнимателно побутване на огледалата за обратно виждане пък води до падането му върху централната конзола.


Epica привлича с комфорт, цена и оборудване, но има слабо окачване. Цената на пазара втора ръка не е висока, но въпреки това моделът трудно се продава. Имиджът на американската компания Chevrolet не е голям, пък и отдавна колите им не се предлагат на европейския пазар (с изключение на легендарния Camaro).




Категории

СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуване

Последни публикации

23.06.2025
Петър Дойчинов е новият Най - добър млад шофьор на България!

Тази година домакин на финала на кампанията беше гр. Кюстендил, където сили премериха 20 финалисти.

16.06.2025
Проблеми и решения на пътния травматизъм – ефекти от пътнотранспортните сблъсъци (последна част)

Когато говорим за пътния травматизъм задължително трябва да споменем и крайния резултат, който се изразява в пътнотранспортни наранявания и последствия.

12.06.2025
Избраха нов вицепрезидент по спорта на ФИА

Това се случи по време на извънредно общо събрание на ФИА в Макао.

 

За нас


СБА е член на Международната автомобилна федерация ФИА още от създаването си, като от 1992 г. е пълноправен член и на Европейската организация за Пътна помощ – ARC Europe.


logo

Контакти


  • София, 1000, пл. “Позитано” № 3
  • info@uab.org
  • (+359) 2 935 79 35
  • (+359) 2 981 61 51

 


  • Начало
  • Пътна помощ
  • Технически прегледи
  • Застраховане
  • Учебна дейност
  • Общи условия
  • Декларация информационна сигурност НСПП
  • Образци на искания от субектите на данни
  • Пътна обстановка
  • Членство
  • Активиране на карта
  • Проверка на карта
  • Отстъпки
  • Често задавани въпроси
  • Контакти
  • Уведомление за поверително третиране
  • Политика за защита на личните данни
  • Отчети
© 1998 - 2025 All rights reserved | Съюз на българските автомобилисти | powered by: www.btisoft.com

Вход за потребители

Разбрах
Използваме cookies в нашия уебсайт, за да поддържаме техническите характеристики, които подобряват работа с потребителите. Използваме и средства за анализ (Google Analytics, HubSpot).
Продължавайки да използвате нашия сайт се съгласявате с нашата политика за cookies.