16
Март 2020
Себастиан Ожие спечели за 6-и път рали „Мексико”. Състезанието бе съкратено заради коронавируса. Това бе първа победа на французина с екипа на Toyota. Пилотът поведе в 4-ия специален етап и с перфектно изградена стратегия задържа лидерската позиция до финала. Сега Ожие има равен брой победи в Мексико – по 6, с деветкратния шампион Себастиан Льоб.
За съжаление рали „Мексико” приключи след трите къси отсечки край Леон 19-а, 20-а и 21-а. Отборите поискаха надпреварата да бъде прекратена преждевременно заради големите трудности при транспорта, възникнали заради разпространяващия се в Европа със светкавични темпове коронавирус. Организаторите уважиха желанието на пилотите. Тъй като бе покрита над 75% от състезателната дистанция, бяха раздадени пълните точки за класирането.
Драмите започнаха още в първия ден на ралито. Тъкмо 4-ия специален етап се оказа решаващ за изхода на борбата. От Танак с Hyundai удари камък и разби задно дясно окачване. От това световният шампион загуби повече от 45 секунди. Ден по-късно със здраво каране и умен стратегически ход на Hyundai, естонецът излезе на втора позиция.
Танак трябваше да спори с Теему Сунинен от екипа на M-Sport с Ford и Елфин Евънс с Toyota за второто място на подиума. Евънс бе елиминиран много лесно и то чрез Тиери Нювил. Пилотът на Hyundai трябваше да отваря етапите заради повреда в електрическата система, довела до отпадане в първия ден. От тима наредиха на Нювил да закъснее за контролата на втората отсечка за деня. Това наказание прати Нювил зад Евънс в стартовия списък, но пред Танак. Така ефектът от чистенето на трасетата бе много по-важен за естонеца. Световният шампион се възползва и се откъсна пред Евънс, като изпревари и Теему Сунинен, който остана 3-и.
За пилота на M-Sport това бе първи подиум от рали „Сардиния” 2019 г. Той не можа да атакува втората позиция, тъй като след етапа „Дерамадеро” Сунинен остана 3-и, зад втория – Танак. Финландецът не можа да компенсира изоставането си в споменатите три къси етапа в Леон и финишира 3-и.
Себастиан Ожие спечели 25 т. и излезе пред Елфин Евънс във временното класиране. Пилотът от Уелс направи здраво каране и въпреки че отваряше етапите в първия ден - петък, завърши на четвърта позиция. Третият пилот на Toyota Кале Рованпера стигна пети до финала при първото си макадамово рали с WRC автомобил. Понтус Тидеманд (Skoda Fabia R5) спечели победата във WRC 2 и стана 6-и.
Участието си в рали „Мексико” твърде рано приключи Дани Сордо с Hyundai. За него това бе първо състезание през сезона. Той загуби пет минути още в първата отсечка в петък с пробит радиатор. После и отпадна. Колата на Есапека Лапи пък се запали и изгоря. Лапи бе четвърти и се бореше за топ 3, но на финала на „Ел Чоколате 2”, колата му избухна в пламъци и изгоря напълно.
Рали „Мексико” за съжаление ще бъде последното за първата половина на годината. Надпреварата в Аржентина вече е официално отменена, а състезанията в Португалия и Сардиния със сигурност ще имат същата съдба. Това означава, че следващият старт във WRC вероятно ще бъде рали „Сафари” в Кения, което стартира на 16 юли.
Категории
СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуванеПоследни публикации
Пунктът на "Технотест" АД извършва прегледи на членове и абонати на СБА, като партньор на Съюза.
Тази година домакин на финала на кампанията беше гр. Кюстендил, където сили премериха 20 финалисти.
Когато говорим за пътния травматизъм задължително трябва да споменем и крайния резултат, който се изразява в пътнотранспортни наранявания и последствия.