+359-2-9357935
info@uab.org
  • flagBG
    • flagEN
  • Вход
logo
  • Новини
  • Членство
  • Абонамент
  • Пътна обстановка
  • Услуги
    • Членство и абонамент
    • Пътна помощ
    • Технически прегледи
    • Застраховане
    • Учебна дейност
    • Допълнително обучение
    • Международни документи
  • За членове
    • Подновяване на карта
    • Активиране на карта
    • Проверка на карта
    • Отстъпки
    • Често задавани въпроси
  • Контакти
Fia
ARC

27

Март 2015

5516

Депутати искат да се разреши десният завой на червено

СБА СБА

Депутати от Български демократичен център (БДЦ) внесоха промени в закона за движение по пътищата, с които предлагат да се разреши десният завой на кръстовище при червен светофар. Вносителите предлагат завоят да може да бъде направен, но водачът на автомобила е длъжен да спази предимството на пешеходците и да завие едва тогава, когато се убеди, че няма да пречи на движението и че пътят е свободен за преминаване. Мотивите, с които се прави това предложение за промени, е че така ще се намали задръстването в големите градове. 3a да стане възможна промяната, бившите депутати на Николай Бареков предлагат това да става и при отсъствие на съответен пътен знак или светлинен сигнал. Подобна мярка е предлагана и преди, но осъществяването ѝ среща някои трудности. Според бившия шеф на Пътна полиция Алекси Стратиев това може да стане, но при оборудване на светофара с допълнителен сигнал. "Не го намирам за удачно, защото мисля, че ще се получи доста сериозна конфликтна точка. Сега, когато има стрелка за надясно, се спира движението на пешеходците и така автомобилите могат да преминат", обясни той. Според него няма сериозна нужда от подобно решение и ако все пак то бъде прието трябва да бъде взето под внимание това, че ще бъде необходима допълнителна секция на светофара. Стратиев смята, че подобна мярка няма да реши въпроса със задръстванията в големите градове. На противното мнение обаче е Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи, според когото предложението е разумно, тъй като то е въведено в немалко държави. "Има логика в това, наистина трафикът ще бъде облекчен, но, разбира се, трябва на пешеходците винаги да се дава предимство", обясни той. Според него това предложение няма да доведе до допълнително напрежение на пътя и допълнителни предпоставки за катастрофи. източник: offnews.bg


Категории

СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуване

Последни публикации

29.08.2025
Злополука с пътник в колата – има ли обезщетение? (част 1)

В статията ще разгледаме една особеност при възникване на пътен инцидент - ако се случи така, че пътник да пострада.

22.08.2025
УСПЕШНА ПОДГОТОВКА ЗА ЕВРОПЕЙСКИЯ ШАМПИОНАТ

На проведения в периода 11 - 15.08 лагер в гр. Берковица, беше определен състава на отбора на СБА за Европейския шампионат на ФИА през м. септември.

20.08.2025
Наказания в Югоизточна Европа, след причинена смърт на пътя

Какви са наказанията за водачи на МПС, причинили смърт в някои от съседните на България страни?

 

За нас


СБА е член на Международната автомобилна федерация ФИА още от създаването си, като от 1992 г. е пълноправен член и на Европейската организация за Пътна помощ – ARC Europe.


logo

Контакти


  • София, 1000, пл. “Позитано” № 3
  • info@uab.org
  • (+359) 2 935 79 35
  • (+359) 2 981 61 51

 


  • Начало
  • Пътна помощ
  • Технически прегледи
  • Застраховане
  • Учебна дейност
  • Общи условия
  • Декларация информационна сигурност НСПП
  • Образци на искания от субектите на данни
  • Пътна обстановка
  • Членство
  • Активиране на карта
  • Проверка на карта
  • Отстъпки
  • Често задавани въпроси
  • Контакти
  • Уведомление за поверително третиране
  • Политика за защита на личните данни
  • Отчети
© 1998 - 2025 All rights reserved | Съюз на българските автомобилисти | powered by: www.btisoft.com

Вход за потребители

Разбрах
Използваме cookies в нашия уебсайт, за да поддържаме техническите характеристики, които подобряват работа с потребителите. Използваме и средства за анализ (Google Analytics, HubSpot).
Продължавайки да използвате нашия сайт се съгласявате с нашата политика за cookies.