+359-2-9357935
info@uab.org
  • flagBG
    • flagEN
  • Вход
logo
  • Новини
  • Членство
  • Абонамент
  • Услуги
    • Членство и абонамент
    • Пътна помощ
    • Технически прегледи
    • Застраховане
    • Учебна дейност
    • Допълнително обучение
    • Международни документи
  • За членове
    • Подновяване на карта
    • Активиране на карта
    • Проверка на карта
    • Отстъпки
    • Често задавани въпроси
  • Контакти
Fia
ARC

09

Февруари 2021

612

Писмо на автоинструкторите до премиера Бойко Борисов

Позиции СБА

 

До

МИНИСТЪР ПРЕДСЕДАТЕЛ НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

Г-Н БОЙКО БОРИСОВ

 

С копие до

МИНИСТЪР НА ОБРАЗОВАНИЕТО И НАУКАТА

Г-Н КРАСИМИР ВЪЛЧЕВ

 

МИНИСТЪР НА ТРАНСПОРТА, ИНФОРМАЦИОННИТЕ ТЕХНОЛОГИИ И СЪОБЩЕНИЯТА

Г-Н РОСЕН ЖЕЛЯЗКОВ

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ НА ДЪРЖАВНА АГЕНЦИЯ „БЕЗОПАСНОСТ НА ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТА“

Г-ЖА МАЛИНА КРУМОВА

 

 

УВАЖАЕМИ Г-Н МИНИСТЪР-ПРЕДСЕДАТЕЛ,

УВАЖАЕМИ Г-ДА МИНИСТРИ, УВАЖАЕМА Г-ЖО ПРЕДСЕДАТЕЛ

 

В медиите беше разпространено Писмо, изпратено до Вас от председателя на АИКБ Васил Велев, президента на КНСБ Пламен Димитров и Красимир Георгиев, председател на УС на Асоциация за квалификация на автомобилистите в България, касаещо последните изменения и допълнения на Наредба № 37 за условията и реда за обучение на кандидатите за придобиване на правоспособност за управление на моторно превозно средство и условията и реда за издаване на разрешение за тяхното обучение /наричана за краткост по-долу „Наредба № 37/. На основание бланкетни и популистки твърдения, за пореден път се поставя искане за приемане на спорните промени, които само преди няколко месеца принудиха стотици инструктори да излязат на протест. От въпросното писмо отново става ясно, че само една единствена организация от сектора е „За“ приемане на тези промени, в които всички останали от сектора виждат възможност не за реални промени, които в действителност да подобрят средата за обучение на водачи, а начин да се узакони една корупционна система за контрол. Контролът върху дейността на учебните центрове, по предложения начин е незаконосъобразен и излиза извън правомощията на ИААА.

Недоумение буди в нас, как две значими организации, като АИКБ и КНСБ са подведени да застанат зад това писмо, в което се твърди, че „В сектор обучение на кандидати за водачи на МПС, делът на сивия сектор е достигнал около 90% и продължава да расте. Расте и броят на загиналите на пътя при ПТП“. Продължаваме да твърдим, че никой не назовава проблемите с истинските им имена. Изпитът е това, което дава реална оценка на качеството на обучение. Статистиката показва, че около 70 % от представените на изпити обучаващи се лица, успешно покриват изискванията и получават СУМПС. Предвид изложеното, не считаме, че ще постигнем качество в обучението на водачите, ако направим необмислени и нелогични промени, безспорно нежелани от сектора, които единствено ще гарантират лична изгода на определени лица.

След последната ни среща с Министър Желязков получихме уверение, че спорните изменения и допълнения ще бъдат преразгледани, което все още не се е случило, за да се поставя въпросът отново на масата. Междувременно Министерският съвет прие Концепция за обучение по безопасност на движението по пътищата, която трябва да служи за рамка за изготвяне на изцяло нова учебна документация и едва тогава да се коментират промени в Наредба № 37. Само така може да се постигнат реални позитивни промени в сектора и в действителност да се подобри качеството на обучение. А относно качеството на водачите, придобили правоспособност, това остава в тежест на администрацията, която организира и провежда изпитите.

Предвид изложеното, с настоящото Ви уведомяваме, че имаме готовност за нови протестни действия, ако порочните промени бъдат одобрени. Отказваме с нашия сектор да бъдат правени експерименти на парче с една единствена цел – някой да изготви и купи една доста скъпа компютърна система, без да се търси дали имаме нужда от нея и какви ще се реалните ползи за бизнеса и за водачите. И в крайна сметка, кое се купува – обучението или изпитът?

Още по-обезпокоени сме от факта, че всичко това се случва във време, в което поради противоепидемичните мерки е трудно събирането на много хора и широкото обсъждане на проблема. Какво налага тези „спешни“ промени?

Ние оставаме в протестна готовност и сме готови да застанем зад приетата от Вас Концепция за обучение по безопасност на движението по пътищата. Нека и прокуратурата свърши своята работа, тъй като безспорно е налице засилен интерес на определени лица от приемане на спорните промени.

 

09.02.2021 г.                                              С уважение,

гр.София

 

 

• Национален авто инструкторски съюз /НАИС/            • Съюз на центровете по авто мото подготовка                                                                                                

Председател: Стефан Малковски                                      Председател: Йонко Иванов

 

• Съюз на българските автомобилисти /СБА/                • Български авто инструкторски съюз /БАИС/

Председател: Емил Панчев                                                  Председател: Трендафил Маринов

•
Асоциация за обучение в транспорта /АОТ/

Председател: Видко Митрович                                     

                                    
 




Категории

СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуване

Последни публикации

06.03.2021
Всичко, което трябва да знаете за новите стикери за екологична норма

От 12 юли 2021 г. ще се издават нови удостоверения за техническия преглед и нови стикери за преминат преглед.

04.03.2021
Как да отпишете в КАТ кола, продадена преди 2017?

Промени в Закона за движение по пътищата (ЗДП) ще решат проблем, пред който се изправят част от шофьорите, продали автомобилите си преди 2017 г. Какъв е казусът и какво да направите, ако сте сред тях?

04.03.2021
СБА и Renault България представят първата мобилна зарядна станция за електромобили в България

Мобилната зарядна станция зарежда електрически автомобил с приблизителен заряд от 7 км. в рамките на 15 минути.

 

За нас



СБА е член на Международната автомобилна федерация ФИА още от създаването си, като от 1992 г. е пълноправен член и на Европейската организация за Пътна помощ – ARC Europe.


logo

Контакти



  • София, 1000, пл. “Позитано” № 3
  • info@uab.org
  • (+359) 2 935 79 35
  • (+359) 2 981 61 51

 



  • Начало
  • Пътна помощ
  • Технически прегледи
  • Застраховане
  • Учебна дейност
  • Допълнително обучение
  • Политика за защита на личните данни
  • Образци на искания от субектите на данни
  • Членство
  • Активиране на карта
  • Проверка на карта
  • Отстъпки
  • Често задавани въпроси
  • Контакти
  • Уведомление за поверително третиране
© 1998 - 2021 All rights reserved | Съюз на българските автомобилисти

Вход за потребители

Разбрах
Използваме cookies в нашия уебсайт, за да поддържаме техническите характеристики, които подобряват работа с потребителите. Използваме и средства за анализ (Google Analytics, HubSpot).
Продължавайки да използвате нашия сайт се съгласявате с нашата политика за cookies.