23
Август 2021
До
МИНИСТЪР ПРЕДСЕДАТЕЛ НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ Г-н СТЕФАН ЯНЕВ
С копие до
МИНИСТЪРА НА ТРАНСПОРТА, ИНФОРМАЦИОННИТЕ ТЕХНОЛОГИИ И СЪОБЩЕНИЯТА Г-н ГЕОРГИ ТОДОРОВ
МИНИСТЪРА НА ОБРАЗОВАНИЕТО И НАУКАТА
чл.-кор. проф. д.х.н. НИКОЛАЙ ДЕНКОВ
УВАЖАЕМИ Г-Н МИНИСТЪР ПРЕДСЕДАТЕЛ,
От 2019 г. инструкторският бранш води битка с автомобилната администрация срещу проекта за изменение и допълнение на Наредба № 37 от 2.08.2002 г. за условията и реда за обучение на кандидатите за придобиване на правоспособност за управление на моторно превозно средство и условията и реда за издаване на разрешение за тяхното обучение /наричана за краткост Наредба № 37/. В годините многократно бяхме лъгани, че ще започне диалог с бранша за изготвяне на изцяло нова учебна документация, и едва тогава ще се пристъпи да се пристъпи към изготвяне на нова Наредба № 37.
На 21.07.2021 г. беше проведена среща на служебния министър на транспорта, на която той обяви, че ще възобнови диалога с нас и ще направи ревизия на дейността на ИААА. Ние поехме ангажимент да предоставим нашите предложения /приложени/ относно нормативните актове за обучение на водачите на МПС, като настояхме скандалните промени да не бъдат приемани, да бъде отменена Заповед № РД09-2900/15.11.2019 г. на Министъра на образованието и науката, касаеща учебната документация, да се осигурят нормален брой изпитни комисии в цялата страна, като се отмени незабавно текста на чл. 48, ал. 3 от Наредба № 38, според който, ако си скъсан на втората минута от изпита, то същият продължава, да се изготви нова методика за провеждане на изпита и т.н.
До настоящия момент не само, че нямаме отговор на нашите предложения, липсват информация за обещаната ревизия и реформи, но и за пореден път тихомълком се пристъпва към узаконяване на спорните лобистки промени на Наредба № 37, която, след поредните промени на предходното правителство дори не е представена за обществено обсъждане.
УВАЖАМИ Г-Н МИНИСТЪР - ПРЕДСТЕДАТЕЛ,
Искаме да бъдем ясно разбрани, че ние не сме против контрола върху обучението на водачи за МПС. Контрол и в момента се извършва. Ние се против безсмислени промени, които ще затруднят работата на бранша, и сме категорично против системата за контрол, която се предвижда да следи инструктора и обучаващото се лице, която няма аналог в света, и, която най-вече, с нищо не гарантира качеството на обучението. Против сме и за това нашите пари като данъкоплатци да бъдат харчени без контрол с цел облагодетелстване на определени лица. Напомняме, че даването на шофьорска книжка зависи единствено от подчиненото на г-н Тодоров министерство, а не от инструкторите, както се опитват да ни убедят нас и обществото.
До настоящия момент ние все още чакаме отговори от министър Тодоров, касаещи Наредбата и по-конкретно, така защитаваната от него информационна система. Имаме притеснения, че тя създава сериозни предпоставки за нарушаване сигурността на лични данни и, както посочихме по-горе, за безконтролно харчене на нашите пари.
Не разбираме защо Министерство на транспорта насила кара инструкторите на протестират. Ето защо искаме незабавна среща с Вас, за да се спре приемането на наредби на тъмно, с фиктивни обсъждания, и в крайна сметка - убиващия малкия бизнес. Разчитаме, че поне Вие ще застанете на страната на малкия бизнес и работещите хора в страната в битката им срещу угодническите административни решения.
20.08.2021 г., гр. София
|
МИНИСТЪР НА ТРАНСПОРТА, ИНФОРМАЦИОННИТЕ ТЕХНОЛОГИИ И СЪОБЩЕНИЯТА Г-н Георги Тодоров
С копие до
МИНИСТЪР НА ОБРАЗОВАНИЕТО И НАУКАТА чл.-кор. проф. д.х.н. НИКОЛАЙ ДЕНКОВ
УВАЖАЕМИ Г-Н МИНИСТЪР,
Повече от година водим непълноценни разговори по повод нов проект за изменение и допълнение на Наредба № 37 от 2.08.2002 г. за условията и реда за обучение на кандидатите за придобиване на правоспособност за управление на моторно превозно средство и условията и реда за издаване на разрешение за тяхното обучение /наричана за краткост Наредба № 37/. На 14.10.2020 г. приключи общественото обсъждане на Наредбата като не беше публикувана справка за постъпилите предложения заедно с обосновка за неприетите такива. Моля да имате предвид, че въпреки направеното от нас искане все още не сме запознати с мотивите за направените предложения и доклада за Наредба № 37, в частта за:
От изключително значение за нас е и финансовото отражение върху дейността на учебните центрове и на останалите промени, които се предвиждат с Наредбата. В последните години учебните центрове са засипвани с многобройни законодателни изисквания, всички с един претекст - подобряване качеството на обучението на водачите на МПС, и една реална цел - облагодетелстване на едни за сметка на други.
Въпреки явно недоволство на целия бранш /с изключение на едно единствено сдружение/ срешу предложените изменения въпросът за Наредба № 37 остава отворен, а позицията ни - непроменена:
Моля да ни уведомите за стъпките, които възнамерявате да предприемете по повод изложеното по-горе. С настоящото Ви молим да застанете на страната на малкия бизнес и работещите хора в страната в битката им срещу угодническите административни решения.
гр. София |
С уважение:
|
• Асоциация за обучение в транспорта /АОТ/ |
Vidko Budimirov Mitrovich- -Mitrovich |
Digitally signed by Vidko Budimirov |
' Date: 2021.06.25 10:17:06 +03’00‘
Председател: Видко Митрович
Категории
СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуванеПоследни публикации
Пунктът на "Технотест" АД извършва прегледи на членове и абонати на СБА, като партньор на Съюза.
Тази година домакин на финала на кампанията беше гр. Кюстендил, където сили премериха 20 финалисти.
Когато говорим за пътния травматизъм задължително трябва да споменем и крайния резултат, който се изразява в пътнотранспортни наранявания и последствия.