+359-2-9357935
info@uab.org
  • flagBG
    • flagEN
  • Вход
logo
  • Новини
  • Членство
  • Абонамент
  • Пътна обстановка
  • Услуги
    • Членство и абонамент
    • Пътна помощ
    • Технически прегледи
    • Застраховане
    • Учебна дейност
    • Допълнително обучение
    • Международни документи
  • За членове
    • Подновяване на карта
    • Активиране на карта
    • Проверка на карта
    • Отстъпки
    • Често задавани въпроси
  • Контакти
Fia
ARC

23

Август 2021

1739

Писмо от автоинструкторския бранш до Министър - председателя на Република България

СБА СБА

До

МИНИСТЪР ПРЕДСЕДАТЕЛ НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ Г-н СТЕФАН ЯНЕВ

С копие до

МИНИСТЪРА НА ТРАНСПОРТА, ИНФОРМАЦИОННИТЕ ТЕХНОЛОГИИ И СЪОБЩЕНИЯТА Г-н ГЕОРГИ ТОДОРОВ

МИНИСТЪРА НА ОБРАЗОВАНИЕТО И НАУКАТА

чл.-кор. проф. д.х.н. НИКОЛАЙ ДЕНКОВ

ИСКАНЕ

УВАЖАЕМИ Г-Н МИНИСТЪР ПРЕДСЕДАТЕЛ,

От 2019 г. инструкторският бранш води битка с автомобилната администрация срещу проекта за изменение и допълнение на Наредба № 37 от 2.08.2002 г. за условията и реда за обучение на кандидатите за придобиване на правоспособност за управление на моторно превозно средство и условията и реда за издаване на разрешение за тяхното обучение /наричана за краткост Наредба № 37/. В годините многократно бяхме лъгани, че ще започне диалог с бранша за изготвяне на изцяло нова учебна документация, и едва тогава ще се пристъпи да се пристъпи към изготвяне на нова Наредба № 37.

На 21.07.2021 г. беше проведена среща на служебния министър на транспорта, на която той обяви, че ще възобнови диалога с нас и ще направи ревизия на дейността на ИААА. Ние поехме ангажимент да предоставим нашите предложения /приложени/ относно нормативните актове за обучение на водачите на МПС, като настояхме скандалните промени да не бъдат приемани, да бъде отменена Заповед № РД09-2900/15.11.2019 г. на Министъра на образованието и науката, касаеща учебната документация, да се осигурят нормален брой изпитни комисии в цялата страна, като се отмени незабавно текста на чл. 48, ал. 3 от Наредба № 38, според който, ако си скъсан на втората минута от изпита, то същият продължава, да се изготви нова методика за провеждане на изпита и т.н.

До настоящия момент не само, че нямаме отговор на нашите предложения, липсват информация за обещаната ревизия и реформи, но и за пореден път тихомълком се пристъпва към узаконяване на спорните лобистки промени на Наредба № 37, която, след поредните промени на предходното правителство дори не е представена за обществено обсъждане.

УВАЖАМИ Г-Н МИНИСТЪР - ПРЕДСТЕДАТЕЛ,

Искаме да бъдем ясно разбрани, че ние не сме против контрола върху обучението на водачи за МПС. Контрол и в момента се извършва. Ние се против безсмислени промени, които ще затруднят работата на бранша, и сме категорично против системата за контрол, която се предвижда да следи инструктора и обучаващото се лице, която няма аналог в света, и, която най-вече, с нищо не гарантира качеството на обучението. Против сме и за това нашите пари като данъкоплатци да бъдат харчени без контрол с цел облагодетелстване на определени лица. Напомняме, че даването на шофьорска книжка зависи единствено от подчиненото на г-н Тодоров министерство, а не от инструкторите, както се опитват да ни убедят нас и обществото.

До настоящия момент ние все още чакаме отговори от министър Тодоров, касаещи Наредбата и по-конкретно, така защитаваната от него информационна система. Имаме притеснения, че тя създава сериозни предпоставки за нарушаване сигурността на лични данни и, както посочихме по-горе, за безконтролно харчене на нашите пари.

Не разбираме защо Министерство на транспорта насила кара инструкторите на протестират. Ето защо искаме незабавна среща с Вас, за да се спре приемането на наредби на тъмно, с фиктивни обсъждания, и в крайна сметка - убиващия малкия бизнес. Разчитаме, че поне Вие ще застанете на страната на малкия бизнес и работещите хора в страната в битката им срещу угодническите административни решения.

20.08.2021 г., гр. София

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

До

МИНИСТЪР НА ТРАНСПОРТА, ИНФОРМАЦИОННИТЕ ТЕХНОЛОГИИ И СЪОБЩЕНИЯТА Г-н Георги Тодоров

С копие до

МИНИСТЪР НА ОБРАЗОВАНИЕТО И НАУКАТА чл.-кор. проф. д.х.н. НИКОЛАЙ ДЕНКОВ

УВЕДОМЛЕНИЕ

УВАЖАЕМИ Г-Н МИНИСТЪР,

Повече от година водим непълноценни разговори по повод нов проект за изменение и допълнение на Наредба № 37 от 2.08.2002 г. за условията и реда за обучение на кандидатите за придобиване на правоспособност за управление на моторно превозно средство и условията и реда за издаване на разрешение за тяхното обучение /наричана за краткост Наредба № 37/. На 14.10.2020 г. приключи общественото обсъждане на Наредбата като не беше публикувана справка за постъпилите предложения заедно с обосновка за неприетите такива. Моля да имате предвид, че въпреки направеното от нас искане все още не сме запознати с мотивите за направените предложения и доклада за Наредба № 37, в частта за:

  •  финансовите и други средства, необходими за прилагането на новата уредба - финансовото отражение на въвеждането на информационната система за държавата и за учебните центрове:
  •  очакваните резултати от прилагането, включително финансовите, ако има такива;
  •  анализ за съответствие с правото на Европейския съюз.

От изключително значение за нас е и финансовото отражение върху дейността на учебните центрове и на останалите промени, които се предвиждат с Наредбата. В последните години учебните центрове са засипвани с многобройни законодателни изисквания, всички с един претекст - подобряване качеството на обучението на водачите на МПС, и една реална цел - облагодетелстване на едни за сметка на други.

Въпреки явно недоволство на целия бранш /с изключение на едно единствено сдружение/ срешу предложените изменения въпросът за Наредба № 37 остава отворен, а позицията ни - непроменена:

  •  настояваме на промените в Наредба № 37 да не бъдат приемани на основание изложените от нас обстоятелства и неприемането им от бранша;
  •  Заповед № РД09-2900/15.11.2019 г. на Министъра на образованието и науката, касаеща учебната документация да бъде отменена;
  • да бъде изготвена цялостна нова учебна документация за обучение на водачи, която да служи за основа за последващи изменения на Наредба № 37;
  •  да се актуализира масива от изпитни въпроси;
  •  да се осигурят нормален брой изпитни комисии /не само в София/, което да позволи равнопоставеност и достъп на кандидат - водачите;
  •  да се отмени незабавно текстът на член 48, ал.З от Наредба № 38 и да се върне предишният текст от 15.01.2008 година;
  •  да се отмени Методиката за провеждане на изпитите за придобиване на правоспособност за управление на МПС и утвърдена от изпълнителния директор на ИА „Автомобилна администрация“ - Красимир Калайджиев;
  • да бъде преразгледана изцяло сега действащата Методика, относно броя на наказателните точки;
  •  да се увеличи административният капацитет на ИААА;
  •  да се сформира работна група за подготовка прехвърляне учебната дейност по обучение на кандидатите за придобиване на правоспособност за управление на моторно превозно средство към МО, като изпитите останат към ИААА.
 

Моля да ни уведомите за стъпките, които възнамерявате да предприемете по повод изложеното по-горе. С настоящото Ви молим да застанете на страната на малкия бизнес и работещите хора в страната в битката им срещу угодническите административни решения.

 

 

гр. София

 

 

С уважение:

 

 

• Асоциация за обучение в транспорта /АОТ/

 

Vidko Budimirov Mitrovich- -Mitrovich

 

Digitally signed by Vidko Budimirov

 

 

' Date: 2021.06.25 10:17:06 +03’00‘

Председател: Видко Митрович




Категории

СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуване

Последни публикации

08.05.2025
Делегация на СБА в Мароко

Делегацията на СБА проведе ползотворни срещи с президента на ФИА и ръководители на отдели и комисии във федерацията.

23.04.2025
Как да паркираме на заден ход? По-сложните маневри (част 2)

В продължението на статията ще Ви обясним, как да паркирате "успоредно". Нещо, което притеснява водачите най - много.

15.04.2025
Дигиталната шофьорска книжка - какво знаем до момента

Можем ли да очакваме скоро пълна дигитализация на шофьорската си книжка и какви други промени готви ЕС.

 

За нас


СБА е член на Международната автомобилна федерация ФИА още от създаването си, като от 1992 г. е пълноправен член и на Европейската организация за Пътна помощ – ARC Europe.


logo

Контакти


  • София, 1000, пл. “Позитано” № 3
  • info@uab.org
  • (+359) 2 935 79 35
  • (+359) 2 981 61 51

 


  • Начало
  • Пътна помощ
  • Технически прегледи
  • Застраховане
  • Учебна дейност
  • Общи условия
  • Декларация информационна сигурност НСПП
  • Образци на искания от субектите на данни
  • Пътна обстановка
  • Членство
  • Активиране на карта
  • Проверка на карта
  • Отстъпки
  • Често задавани въпроси
  • Контакти
  • Уведомление за поверително третиране
  • Политика за защита на личните данни
  • Отчети
© 1998 - 2025 All rights reserved | Съюз на българските автомобилисти | powered by: www.btisoft.com

Вход за потребители

Разбрах
Използваме cookies в нашия уебсайт, за да поддържаме техническите характеристики, които подобряват работа с потребителите. Използваме и средства за анализ (Google Analytics, HubSpot).
Продължавайки да използвате нашия сайт се съгласявате с нашата политика за cookies.