+359-2-9357935
info@uab.org
  • flagBG
    • flagEN
  • Вход
logo
  • Новини
  • Членство
  • Абонамент
  • Пътна обстановка
  • Услуги
    • Членство и абонамент
    • Пътна помощ
    • Технически прегледи
    • Застраховане
    • Учебна дейност
    • Допълнително обучение
    • Международни документи
  • За членове
    • Подновяване на карта
    • Активиране на карта
    • Проверка на карта
    • Отстъпки
    • Често задавани въпроси
  • Контакти
Fia
ARC

11

Май 2022

25700

Нарушителите на пътя ще заплащат драстично по-високи глоби

Пътна полиция Светозар Димитров

Нарушителите на пътя ще заплащат драстично по-високи глоби

Покрай темата за състоянието на пътищата и тяхната безопасност, от МВР предлагат увеличаване на санкциите за нарушителите на правилата за движение. От силовото ведомство изтъкват и повишаването на средните доходи у нас като мотив за внесените предложения. Те ще станат факт, ако бъдат одобрени от Народното събрание.

Предложенията на МВР – високи глоби

  • Шофиране без годишен технически преглед, извършен в срок, ще коства 100 лв. вместо досегашните 50 лв.
  • Петкратно нарастват глобите за:
    • Неправилно паркиране
    • Отнемане на предимство
    • Неправилно престояване
    • Неспазване на знак Б1 – СТОП
    • Настоящата санкция за тези нарушения е 20 лв., но от МВР искат тя да стане 100 лв.
  • При паркиране в зелени площи глобата ще достигне дори повече – 150 лв.
  • Предвиждат се тежки глоби в размер на 600 лв. в случаите на:
    • Шофиране без свидетелство за управление на МПС
    • Управление на автомобил при наличие на 0.5 промила алкохол в кръвта или употреба на наркотични и упойващи вещества
    • Превишаване на максималната скорост в населени места с 40 км/ч
    • Движение над максимално допустимата скорост с 50 км/ч в извъннаселени места

Ако тези санкции имат предимно финансов характер, то следващите нарушения могат да ни оставят без кола за три месеца, а отделно да заплатим 200 лв. глоба:

  • Липса на регистрационни табели
  • Отказ да съдействаме на пътните полицаи
  • Не се притечем на помощ на пострадали при ПТП

Ако пък ви хванат да шофирате без задължителните документи, глобата става 30 лв., а сега е символичните 10 лв. Предложенията включват и премахването на т.нар. син талон и лепенката за застраховка „Гражданска отговорност“, която става дигитална – идеи, за които се говори от близо една година могат да станат факт това лято.

Как да се спасим от високите глоби?

Определено, като спазваме стриктно Правилникът за движение по пътищата. Ако все пак извършите нарушение и бъдете санкционирани, то при заплащането му в срок до една седмица, глобата ще бъде с 20% по-ниска. При неплащане обаче няма да може да се премине през задължителния годишен технически преглед. Фишовете ще се връчват лично срещу подпис, при използването на административна услуга или онлайн. В последния случай ще се считат за връчени, ако плащането е направено електронно или с банкова карта.

По-ниска скорост по магистралите

Относно движението по автомагистралите от МВР ще настояват за понижаване на максимално допустимата скорост, която в момента е 140 км/ч. за леките коли, да стане 130 км/ч. Наша справка показа, че България е единствената страна в цяла Европа, в която пределната допустима скорост за движение по магистрала достига 140 км/ч.* В повечето страни тя варира най-често между 120-130 км/ч. Прави впечатление, че географската тенденция е максималната скорост в Западна Европа да е предимно 120 км/ч. и като цяло тя да доминира за по-голямата част от Европа, а да нараства до 130 км/ч в източната част на континента. Разбира се, това е обобщен поглед, но предвид общото състояние на пътната мрежа и факта, че страната ни няма нито една напълно завършена магистрала, е основателен въпроса защо максималната скорост у нас е толкова висока. Според МВР за изминалите 11 години се отчита повишена смъртност, вследствие на бързото шофиране по българските магистрали. Те предлагат още движение на превозни средства, чиято конструктивна максимална скорост надвишава 70 км/ч да се движат по магистралите и скоростните пътища. В момента се допускат такива с 50 км/ч.

В момента тече законовия срок за обществено обсъждане на внесените предложения.

             *Изключение са популярните в цял свят немски аутобани, където препоръчителната скорост за движение е 130 км/ч.

 

 




Категории

СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуване

Последни публикации

23.03.2023
ГТП пунктът в СБА Лозенец, няма да работи на 24.03.2023 г.

ГТП пунктът в СБА Лозенец - София, няма да работи на 24.03.2023 г.

22.03.2023
Дали Европа ще спре колите с ДВГ до 2035?

Берлин ядоса европейските си партньори след като блокира важно споразумение за пътя към нов вид мобилност на Стария континент.

20.03.2023
МОБИЛНОСТТА – ОПИТ ЗА ПОГЛЕД В БЪДЕЩЕТО

Днес автомобилът е важен елемент от качеството на нашия живот, който осигурява повече от 70% от човешката мобилност. Даже и в малка България всеки трети човек ползва автомобил.

 

За нас


СБА е член на Международната автомобилна федерация ФИА още от създаването си, като от 1992 г. е пълноправен член и на Европейската организация за Пътна помощ – ARC Europe.


logo

Контакти


  • София, 1000, пл. “Позитано” № 3
  • info@uab.org
  • (+359) 2 935 79 35
  • (+359) 2 981 61 51

 


  • Начало
  • Пътна помощ
  • Технически прегледи
  • Застраховане
  • Учебна дейност
  • Общи условия
  • Декларация информационна сигурност НСПП
  • Образци на искания от субектите на данни
  • Пътна обстановка
  • Членство
  • Активиране на карта
  • Проверка на карта
  • Отстъпки
  • Често задавани въпроси
  • Контакти
  • Уведомление за поверително третиране
  • Политика за защита на личните данни
© 1998 - 2023 All rights reserved | Съюз на българските автомобилисти | powered by: www.btisoft.com

Вход за потребители

Разбрах
Използваме cookies в нашия уебсайт, за да поддържаме техническите характеристики, които подобряват работа с потребителите. Използваме и средства за анализ (Google Analytics, HubSpot).
Продължавайки да използвате нашия сайт се съгласявате с нашата политика за cookies.