+359-2-9357935
info@uab.org
  • flagBG
    • flagEN
  • Вход
logo
  • Новини
  • Членство
  • Абонамент
  • Пътна обстановка
  • Услуги
    • Членство и абонамент
    • Пътна помощ
    • Технически прегледи
    • Застраховане
    • Учебна дейност
    • Допълнително обучение
    • Международни документи
  • За членове
    • Подновяване на карта
    • Активиране на карта
    • Проверка на карта
    • Отстъпки
    • Често задавани въпроси
  • Контакти
Fia
ARC

24

Април 2015

5058

Разделяне на Закона за движение по пътищата на няколко закона

СБА СБА

Основният проблем на Закона за движение по пътищата е неговата тежест. Там са превозните средства, обучението, наказанията. Трябва да го разделим на няколко подзаконови нормативни актове и закони, каза вчера по БНТ депутатът от ГЕРБ Станислав Иванов. Той допълни, че ще се прави нов Закон за движение по пътищата. Колегата му Георги Свиленски от БСП посочи и някои нови моменти, които трябва да залегнат в него, включително и регламентиране на използването на любителски записи за налагане на наказания. "Всеки причинил виновно катастрофа, с навлизане в лентата на насрещното движение например, трябва да остава без книжка и да си я връща след проверовъчен изпит", предложи още народният представител от левицата. Като основни причини за катастрофите по пътищата Свиленски посоки корупцията (при издаването на книжки и спестяването на наказания) и пътната инфраструктура. Двамата депутати почти единодушно заявиха, че по отношение на Закона за движение по пътищата не може да има политически спорове. Въпреки това в началото на разговора Свиленски заяви, че по време на първото правителството на ГЕРБ е започнала масовата практика за купуване на книжки, а управляващите не са посочили ЗДП сред приоритетните си законопроекти. "Залегнало е в нашата програма да работим по нов Закон за движение по пътищата, нещо повече в 41-то народно събрание приехме по тежки наказания за шофьори, причинили смърт на пътя, като те вече не могат да се измъкват с условна присъда", реагира Станислав Иванов. В заключение Георги Свиленски обяви, че отговорността за промените е на изпълнителната власт, а опозицията ще помага с каквото може. източник: insmarket.bg


Категории

СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуване

Последни публикации

08.05.2025
Делегация на СБА в Мароко

Делегацията на СБА проведе ползотворни срещи с президента на ФИА и ръководители на отдели и комисии във федерацията.

23.04.2025
Как да паркираме на заден ход? По-сложните маневри (част 2)

В продължението на статията ще Ви обясним, как да паркирате "успоредно". Нещо, което притеснява водачите най - много.

15.04.2025
Дигиталната шофьорска книжка - какво знаем до момента

Можем ли да очакваме скоро пълна дигитализация на шофьорската си книжка и какви други промени готви ЕС.

 

За нас


СБА е член на Международната автомобилна федерация ФИА още от създаването си, като от 1992 г. е пълноправен член и на Европейската организация за Пътна помощ – ARC Europe.


logo

Контакти


  • София, 1000, пл. “Позитано” № 3
  • info@uab.org
  • (+359) 2 935 79 35
  • (+359) 2 981 61 51

 


  • Начало
  • Пътна помощ
  • Технически прегледи
  • Застраховане
  • Учебна дейност
  • Общи условия
  • Декларация информационна сигурност НСПП
  • Образци на искания от субектите на данни
  • Пътна обстановка
  • Членство
  • Активиране на карта
  • Проверка на карта
  • Отстъпки
  • Често задавани въпроси
  • Контакти
  • Уведомление за поверително третиране
  • Политика за защита на личните данни
  • Отчети
© 1998 - 2025 All rights reserved | Съюз на българските автомобилисти | powered by: www.btisoft.com

Вход за потребители

Разбрах
Използваме cookies в нашия уебсайт, за да поддържаме техническите характеристики, които подобряват работа с потребителите. Използваме и средства за анализ (Google Analytics, HubSpot).
Продължавайки да използвате нашия сайт се съгласявате с нашата политика за cookies.