+359-2-9357935
info@uab.org
  • flagBG
    • flagEN
  • Вход
logo
  • Новини
  • Членство
  • Абонамент
  • Пътна обстановка
  • Услуги
    • Членство и абонамент
    • Пътна помощ
    • Технически прегледи
    • Застраховане
    • Учебна дейност
    • Допълнително обучение
    • Международни документи
  • За членове
    • Подновяване на карта
    • Активиране на карта
    • Проверка на карта
    • Отстъпки
    • Често задавани въпроси
  • Контакти
Fia
ARC

07

Май 2015

4948

Пуснаха безпилотни камиони по американските пътища

СБА СБА

Американският щат Невада е първото място в света, където е разрешено да се движат самоуправляеми камиони по обикновени пътища. Идеята за превозни средства роботи идва отдавна в главите на писателите фантасти, но в последните години тази технология се развива с бурни темпове. "Това е официално! Губернаторът на Невада издаде първия лиценз за автономния камион Freightliner за използване по автомагистралите в САЩ", съобщи немската компания Daimler. Това стана на специално събитие на Даймлер около Лас Вегас - Las Vegas Motor Speedway, където беше представен камионът робот Freightliner Inspiration и с прожекция върху язовирната стена Hoover Dam - в долното течение на Колорадо (на границата между Невада и Аризона), която беше използвана за гигантски екран с височина от 221 м. Тестовите прототипи Freightliner Inspiration Truck са направени на базата на серийните камиони Freightliner Cascadia, като са получили новата революционна технология Highway Pilot. Тя се състои се от два радарни сензора със зрителен ъгъл от 18 и 130 градуса. Първият сканира пространството в далечината до 250 метра, а вторият дистанцията до 70 метра, за да открива други тирове, които да "прихване" за движение в колона. Оборудването включва и стерео камера, която сканира пътя хоризонтално и вертикално с ъгли на видимост от 45 и 27 градуса съответно. Тя разпознава пътната маркировка и поема кормилно управление, което автоматично води 18-тонния камион по шосето. За необходимото ускорение и забавяне се грижи адаптивния круиз контрол, с който е оборудван и стандартния сериен Mercedes-Benz Actros. С джаджата Highway Pilot камионът не може да маневрира от лента в лента, както и да излиза от магистралата. При сменяне на лентата контрола се поема от шофьора, както и при лоши метеорологични условия. От "Даймлер" са убедени, че благодарение на технологията Highway Pilot поне с 10 процента ще падне разхода на гориво. Автономните камиони ще могат да се движат един след друг в много малка дистанция, което ще намали въздушното съпротивление. Ще се подобри пътната безопасност с намаляване на умората у тираджиите. "Днес представяме пред вас първия в света и в историята самоуправляем камион с регистрационни табели", - заяви Волфганг Бернхард, генерален директор в Даймлер за производството на автобуси и камиони. Според неговите думи, използването на автономни автомобили ще доведе до значително намаляване на катастрофите в резултат от грешки на шофьорите. Именно такива водят след умора и разсеяност в около 90% от ПТП-ата с участие на камиони. Тъй като другите щати засега не са издали аналогични разрешения, камионът Freightliner Inspiration на Даймлер ще може да се придвижва автономно само в територията на Невада, а при пресичането на границите на щата зад волана ще трябва да се намира правоспособен водач. В плановете на Daimler влиза организирането на товарни превози в Северна Америка с помощта на камиони-роботи от "крайбрежие до крайбрежие". източник: www.autoclub.bg


Категории

СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуване

Последни публикации

08.05.2025
Делегация на СБА в Мароко

Делегацията на СБА проведе ползотворни срещи с президента на ФИА и ръководители на отдели и комисии във федерацията.

23.04.2025
Как да паркираме на заден ход? По-сложните маневри (част 2)

В продължението на статията ще Ви обясним, как да паркирате "успоредно". Нещо, което притеснява водачите най - много.

15.04.2025
Дигиталната шофьорска книжка - какво знаем до момента

Можем ли да очакваме скоро пълна дигитализация на шофьорската си книжка и какви други промени готви ЕС.

 

За нас


СБА е член на Международната автомобилна федерация ФИА още от създаването си, като от 1992 г. е пълноправен член и на Европейската организация за Пътна помощ – ARC Europe.


logo

Контакти


  • София, 1000, пл. “Позитано” № 3
  • info@uab.org
  • (+359) 2 935 79 35
  • (+359) 2 981 61 51

 


  • Начало
  • Пътна помощ
  • Технически прегледи
  • Застраховане
  • Учебна дейност
  • Общи условия
  • Декларация информационна сигурност НСПП
  • Образци на искания от субектите на данни
  • Пътна обстановка
  • Членство
  • Активиране на карта
  • Проверка на карта
  • Отстъпки
  • Често задавани въпроси
  • Контакти
  • Уведомление за поверително третиране
  • Политика за защита на личните данни
  • Отчети
© 1998 - 2025 All rights reserved | Съюз на българските автомобилисти | powered by: www.btisoft.com

Вход за потребители

Разбрах
Използваме cookies в нашия уебсайт, за да поддържаме техническите характеристики, които подобряват работа с потребителите. Използваме и средства за анализ (Google Analytics, HubSpot).
Продължавайки да използвате нашия сайт се съгласявате с нашата политика за cookies.