+359-2-9357935
info@uab.org
  • flagBG
    • flagEN
  • Вход
logo
  • Новини
  • Членство
  • Абонамент
  • Пътна обстановка
  • Услуги
    • Членство и абонамент
    • Пътна помощ
    • Технически прегледи
    • Застраховане
    • Учебна дейност
    • Допълнително обучение
    • Международни документи
  • За членове
    • Подновяване на карта
    • Активиране на карта
    • Проверка на карта
    • Отстъпки
    • Често задавани въпроси
  • Контакти
Fia
ARC

23

Август 2022

1833

Защо да избягвате покупка на нов руски автомобил?

Автомобили Светозар Димитров

Рядко ще видите руска марка автомобил на пътя. Това е така, защото автоиндустрията в Русия, вече не може да покрива елементарни критерии за безопасност. Руската автомобилна индустрия е силно затруднена от международните санкции след атаката срещу Украйна. Въпреки възобновеното производство през юни безопасността на автомобилите се влошава и вече е химера. Руският производител беше принуден да премахне ключови функции за безопасност в най-новата версия на своя седан, включително такива приемани за даденост в останалата част от света, като въздушните възглавници.

Какво липсва в руските коли?

Още през март компанията освободи много от работниците си, тъй като не успя да осигури ключови части поради санкциите. Спасението дойде след решението на правителство да премахне правилата за безопасност. Това задвижи монтажните линии отново. Но цената е много висока – потенциалните човешки жертви! Защото популярния модел на руския автопроизводител няма: въздушни възглавници, антиблокиращи спирачни системи, електронен контрол на стабилността или ключалки за аварийно прибиране на предпазните колани. И това не е всичко. Моделът също така не отговаря на стандартите за емисии на 21-ви век, приети от съседите на Русия. На практика това превръща колата в непродаваема извън пределите на Руската федерация.

Колко значим е проблема?

Наблюдатели в сферата на транспортната безопасност определят промяната като „ретроградна стъпка“ и „ирония“, тъй като Русия е заместник-председател на Световния форум на ООН за хармонизиране на разпоредбите за превозни средства. Според Дейвид Уорд, изпълнителен президент на лоби група работеща по стандарти за безопасност в автомобилите, това е символична крачка назад за страната, която е била домакин на първата голяма конференция за пътна безопасност през 2009 г.

Експерти по външна политика казват, че това е класически ход на Москва от Студената война. С него се демонстрира пред вътрешната публика, но и в чужбина, че икономическите санкции не оказват влиянието, което реално имат. Така обаче се жертва безопасността и живота на хората, а междувременно се отнемат основни удобства. По този начин се поддържа илюзията за икономическо спокойствие и се разчита на руския манталитет да търпи наложени лишения.

Руската автоиндустрия преди нападението над Украйна

Руският автопроизводител бе собственост на водеща международна френска компания до май т.г. Но французите върнаха собствеността на правителството в Москва – знак на протест срещу изненадващото нападение над украинския народ. От руската компания казват, че се борят с „въздействието от недостига на вносни компоненти“. До този момент със спорен успех. Във фабриката обаче ще се произвеждат и автомобили от съветско време – изоставени преди повече от 20 години.

Руска неправителствена организация, ангажирана с пътната безопасност посочва, че 15 хил. са загинали в катастрофи само през м. г., когато инвазията бе немислима и за украинци и за руснаци. След 24 февруари до днес сайта на застъпническата група е неактивен. Международните ѝ партньори нямат никаква информация от руските си колеги от март насам.

От 2000 г. насам данните за смъртните случаи по руските пътища показват постоянен спад – тенденция потвърдена и от Световната здравна организация. Но през този период правителството на страната предприема активни действия за ограничаване на смъртните случаи вследствие на пътни инциденти. Специалисти се притесняват, че занижените стандарти за безопасност ще увеличат пътния травматизъм. „Целта на ООН, в чието осигуряване Русия изигра водеща роля, е да намали наполовина смъртните случаи по пътищата до 2030 г.“, коментира Сол Билингсли, изпълнителен директор на FIA Foundation. „Премахването на тези основни стандарти е стъпка към миналото. За съжаление обикновените руснаци ще платят високата цена.”

Това не е единствената индустрия в Русия разтърсена до основи от санкциите. Китай обяви, че затваря въздушното си пространство за руски самолети, ако тяхната безопасност и правен статут не бъдат изяснени.




Категории

СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуване

Последни публикации

08.05.2025
Делегация на СБА в Мароко

Делегацията на СБА проведе ползотворни срещи с президента на ФИА и ръководители на отдели и комисии във федерацията.

23.04.2025
Как да паркираме на заден ход? По-сложните маневри (част 2)

В продължението на статията ще Ви обясним, как да паркирате "успоредно". Нещо, което притеснява водачите най - много.

15.04.2025
Дигиталната шофьорска книжка - какво знаем до момента

Можем ли да очакваме скоро пълна дигитализация на шофьорската си книжка и какви други промени готви ЕС.

 

За нас


СБА е член на Международната автомобилна федерация ФИА още от създаването си, като от 1992 г. е пълноправен член и на Европейската организация за Пътна помощ – ARC Europe.


logo

Контакти


  • София, 1000, пл. “Позитано” № 3
  • info@uab.org
  • (+359) 2 935 79 35
  • (+359) 2 981 61 51

 


  • Начало
  • Пътна помощ
  • Технически прегледи
  • Застраховане
  • Учебна дейност
  • Общи условия
  • Декларация информационна сигурност НСПП
  • Образци на искания от субектите на данни
  • Пътна обстановка
  • Членство
  • Активиране на карта
  • Проверка на карта
  • Отстъпки
  • Често задавани въпроси
  • Контакти
  • Уведомление за поверително третиране
  • Политика за защита на личните данни
  • Отчети
© 1998 - 2025 All rights reserved | Съюз на българските автомобилисти | powered by: www.btisoft.com

Вход за потребители

Разбрах
Използваме cookies в нашия уебсайт, за да поддържаме техническите характеристики, които подобряват работа с потребителите. Използваме и средства за анализ (Google Analytics, HubSpot).
Продължавайки да използвате нашия сайт се съгласявате с нашата политика за cookies.