26
Май 2023
Даже и най-малката проява на агресия – ядни коментари, викане и правене на неприлични жестове зад волана увеличават риска от катастрофа, казва д-р Кристин Цикенс, специалист в центъра.
Почти една трета от консултираните водачи признавали, че са имали известни прояви на агресия зад волана. Водачи с по-сериозни прояви – заплахи, догонване, опити за удряне на другата кола или пряка агресия спрямо водача ѝ, по мнението на специалистите са 80 % и повече изложени на риск от произшествие. Обратно – спокойните и добронамерени водачи показали най-малък брой ПТП /проучването се опира на анкета в Онтарио, в която са участвали 12,830 водачи.
Изводът от проучването е, че агресията на пътя – освен всичко друго е сериозен фактор и риск за предизвикване на катастрофи. Нещо повече, агресивното поведение на някои водачи влияе негативно и върху останалите, които става свидетели на подобно поведение.
Съществуват доказани подходи и начини за овладяване на стреса и гнева, които включват дълбоко вдишване с цел успокоение, слушането на музика и други. Другите пътници в автомобила също са фактор, както за увеличаване на агресията, така и за успокояване на водача.
Разумното планиране на пътуването, липса на бързане и други елементи на безопасното каране, също намаляват стреса и намаляват изблиците на недоволство, гняв и агресия.
Категории
СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуванеПоследни публикации
За изминалите 70 години системите за задвижване на четирите колела на автомобила са се развили драстично. Струва ли си обаче да доплащате за такава система?
Александър се пребори за първото място с още 19 финалисти, като събра максималния брой точки.