+359-2-9357935
info@uab.org
  • flagBG
    • flagEN
  • Вход
logo
  • Новини
  • Членство
  • Абонамент
  • Пътна обстановка
  • Услуги
    • Членство и абонамент
    • Пътна помощ
    • Технически прегледи
    • Застраховане
    • Учебна дейност
    • Допълнително обучение
    • Международни документи
  • За членове
    • Подновяване на карта
    • Активиране на карта
    • Проверка на карта
    • Отстъпки
    • Често задавани въпроси
  • Контакти
Fia
ARC

28

Май 2015

5000

Интелигентна система намалява задръстванията в София, КАТ ще ни дебне от светофара

СБА СБА

Нова система за контрол на трафика ще намали времето за пътуване в столицата с 30%. До края на 2016 година се очаква да бъдат поставени датчици и камери на 160 кръстовища, с които от Центъра за градска мобилност ще регулират светофарите в пиковите часове, съобщава БНТ. Проектът за контрол на движението ще струва около 20 милиона лева на Столичната община. Пресичането по кръстовищата в столицата ще става вече само след натискане на жълто копче. Бутонът ще намали висенето за зелен сигнал с 30 секунди. "С натискането на бутона се заявява наличието на хора, които искат да пресекат", обясни зам.-кметът по транспорт Любомир Христов, цитиран от „Монитор". Така ако на кръстовището няма пешеходци, зелено ще свети само за шофьорите. "Въведени са и системи за оповестяване на пешеходците", обясни Христов. Три премигвания пък ще ни подсказват, че зеленото изтича. За хората с намалено зрение ще има и звуков сигнал. От общината обмислят и дали да поставят специални плочки и допълнителни звуци на копчето, за да не се нуждаят слепите хора от помощ. Новите бутони вече са поставени на кръстовището на Семинарията, по булевардите "Г. М. Димитров" и "Стамболийски". Хората обаче масово не знаят за нововъведението и се ядосват, докато чакат светофарът сам да светне. На бутони ще премине и пресичането по бул. "Царица Йоана" до броени дни. През тази година поетапно ще изградим системата за управление на трафика на 80 кръстовища, обясни Христов. Следващите в списъка с умната система ще са булевардите "България" и "Цар Борис III" и улиците в центъра на града. Така до края на 2016 г. интелигентните кръстовища ще станат 170. Всички умни светофари ще се следят денонощно в Центъра за управление на трафика, който трябва да е готов през следващия месец. В него различни експерти и пътни полицаи ще дебнат за нарушители, но ще следят и движението по софийските улици. Умните светофари ще пускат колите три пъти по-бързо през тези кръстовища. Ако преди от точка А до точка Б сме стигали за 10 минути, интелигентната система за управление на трафика ще намали времето за преминаване най-малко до 7 минути. На кръстовището на Семинарията са преминавали около 30 000 коли за 15 минути, а след ремонта на "Черни връх" автомобилите са два пъти повече, но чакат до 4 минути, даде за пример Христов. В пътната настилка на улиците и булевардите, водещи към центъра на София, ще бъдат монтирани датчици. Устройствата ще се поставят на двеста метра и ще броят колите. По този начин светофарите ще пропускат първо автомобилите по булевардите с по-интензивно движение. Така ще бъдат отпушени и тапите по тези кръстовища. "С реализацията на проекта въглеродните емисии ще паднат с около 25% годишно заради по-малкия престой в задръствания", каза Христов. Освен това ще намалее между 7-9% консумацията на гориво за автомобилите. По този начин инвестициите в новата система ще се отплатят косвено през следващите 7-8 години. Инвестициите за модерната система за управление на трафика ще се реализират със заем от 10 млн. евро, изтеглен от Европейската инвестиционна банка. КАТ ни дебне от светофара Столичният КАТ ще следи за нарушенията по пътищата от 170 супермодерни и умни светофара. Устройствата освен че ще контролират движението, ще снимат и за превишена скорост по ключовите артерии в София. Новите устройства ще пресмятат средната скорост между две кръстовища и ако тя е по-висока от позволената, могат да подават сигнал на камера, която ще снима за нарушители. Теоретично камерите могат да следят не само за превишена скорост, но и за минаване на червено, спиране на пешеходна пътека и всякакъв тип нарушения, включително издирване на откраднати автомобили, обясни зам.-кметът по транспорт Любомир Христов. Подобен тип системи управляват трафика и дебнат за нарушители в редица европейски градове. източник: dariknews.bg


Категории

СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуване

Последни публикации

08.05.2025
Делегация на СБА в Мароко

Делегацията на СБА проведе ползотворни срещи с президента на ФИА и ръководители на отдели и комисии във федерацията.

23.04.2025
Как да паркираме на заден ход? По-сложните маневри (част 2)

В продължението на статията ще Ви обясним, как да паркирате "успоредно". Нещо, което притеснява водачите най - много.

15.04.2025
Дигиталната шофьорска книжка - какво знаем до момента

Можем ли да очакваме скоро пълна дигитализация на шофьорската си книжка и какви други промени готви ЕС.

 

За нас


СБА е член на Международната автомобилна федерация ФИА още от създаването си, като от 1992 г. е пълноправен член и на Европейската организация за Пътна помощ – ARC Europe.


logo

Контакти


  • София, 1000, пл. “Позитано” № 3
  • info@uab.org
  • (+359) 2 935 79 35
  • (+359) 2 981 61 51

 


  • Начало
  • Пътна помощ
  • Технически прегледи
  • Застраховане
  • Учебна дейност
  • Общи условия
  • Декларация информационна сигурност НСПП
  • Образци на искания от субектите на данни
  • Пътна обстановка
  • Членство
  • Активиране на карта
  • Проверка на карта
  • Отстъпки
  • Често задавани въпроси
  • Контакти
  • Уведомление за поверително третиране
  • Политика за защита на личните данни
  • Отчети
© 1998 - 2025 All rights reserved | Съюз на българските автомобилисти | powered by: www.btisoft.com

Вход за потребители

Разбрах
Използваме cookies в нашия уебсайт, за да поддържаме техническите характеристики, които подобряват работа с потребителите. Използваме и средства за анализ (Google Analytics, HubSpot).
Продължавайки да използвате нашия сайт се съгласявате с нашата политика за cookies.