04
Юли 2024
Ако сте пропуснали началото – натиснете тук!
6. Неправилно успоредно паркиране. Успоредното паркиране е трудно умение за овладяване. Много шофьори с десетилетия опит биха предпочели да отделят няколко допълнителни минути в търсене на неуспоредно място, отколкото да се опитват да паркират успоредно. Но когато паркоместата са ограничени, обичайна гледка за по-гъсто населените места, е добре да сте развили пълния набор от умения.
Решение: Съществуват стотици видеоклипове и съвети по темата онлайн. Запознайте се с тях и след това практикувайте всеки ден защото обяснението може да изглежда лесно в интернет, но няма да е толкова просто, когато всъщност се опитвате да паркирате. Повторението е ключово тук – опитайте паралелно паркиране в различни ситуации, за да усъвършенствате маневрирането си.
7. Неправилна смяна на лентата. В допълнение към физическия акт на смяна на лентата, има няколко точки, които трябва да запомните, когато го правите, за да бъде безопасно преминаването от една лента в друга.
Решение: Когато сменяте платното, не забравяйте винаги първо да проверите заобикалящата среда. Проверете случващото се зад вас, след това страничното огледало и накрая „мъртвата зона“, преди да започнете смяната на лентата. След това сигнализирайте поне 5 секунди, преди да извършите самата маневра.
8. Бавно шофиране. Шофирането твърде бавно е грешка, която хората често правят в опит да избегнат прекалено бързото шофиране. Бавното шофиране обаче е също толкова, ако не и по-опасно от шофирането с висока скорост. Това е така, защото изоставащите шофьори могат значително да нарушат нормалния трафик. Един бавен шофьор, комбиниран с няколко невнимателни шофьора на магистрала, може да доведе до катастрофа за всички участващи страни.
Решение: Ако правите грешката да шофирате твърде бавно, важно е да не забравяте да обърнете внимание на ограниченията на скоростта по пътищата. Въпреки че тези знаци ви казват максималната скорост, която трябва да достигне вашето превозно средство, като цяло е добра практика да останете в рамките на 20-30 км в час под тази граница и не повече от 10 км в час над нея. Прилагайте винаги това правило за собствено ограничение на скоростта, за да избегнете риска да се увлечете с общия трафик и да се движите със скорост, която е несъобразена за пътната обстановка и безопасността.
9. Липса на контрол върху превозното средство. Неуспехът да контролирате автомобила може да доведе до намесата на изпитващия. Това означава и провал и повторно явяване на изпита, съответно отлагане на момента, в който да станете притежател на валидна шофьорска книжка. Случаите на недозавиване или презавиване са често срещани начини да загубите контрол над автомобила.
Решение: Опитайте се да държите ръцете си на позиция 10 и 10, или 9 и 15 на волана през цялото време. По този начин ще имате пълен контрол над автомобила си, докато управлявате, завивате и избягвате всякакви препятствия, които може да има по пътя.
10. Без проверка на огледалата. Да потеглите без да сте проверили дали имате добра видимост в огледалата е опасна грешка. Като водач на МПС трябва да сте наясно, какво се случва около превозното средство във всеки момент.
Решение: Още преди да запалите колата проверете дали виждате добре във всички огледала на автомобила. Настройте ги и едва тогава потеглете. Проверявайте дясното огледало, огледалото за обратно виждане и лявото странично огледало на всеки десетина секунди. Така сте информирани за средата, в която шофирате по всяко време.
Категории
СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуванеПоследни публикации
Пунктът на "Технотест" АД извършва прегледи на членове и абонати на СБА, като партньор на Съюза.
Тази година домакин на финала на кампанията беше гр. Кюстендил, където сили премериха 20 финалисти.
Когато говорим за пътния травматизъм задължително трябва да споменем и крайния резултат, който се изразява в пътнотранспортни наранявания и последствия.