+359-2-9357935
info@uab.org
  • flagBG
    • flagEN
  • Вход
logo
  • Новини
  • Членство
  • Абонамент
  • Пътна обстановка
  • Услуги
    • Членство и абонамент
    • Пътна помощ
    • Технически прегледи
    • Застраховане
    • Учебна дейност
    • Допълнително обучение
    • Международни документи
  • За членове
    • Подновяване на карта
    • Активиране на карта
    • Проверка на карта
    • Отстъпки
    • Често задавани въпроси
  • Контакти
Fia
ARC

31

Октомври 2015

4588

Завърши цялостното изграждане на АМ „Марица“

СБА СБА

От 29 октомври за движение е открит лот 1 Оризово - Димитровград от АМ „Марица“. С построяването на 31,4-километровата отсечка завършва цялостното изграждане на автомагистралата – от връзката ѝ с АМ „Тракия“ до гранично контролно-пропускателния пункт „Капитан Андреево“ на българо-турската граница. Проектът „Изграждане на АМ „Марица“ лот 1 и лот 2” се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт“ 2007-2013 г. Със средства от оперативната програма са построени общо 65,62 км. На 28 май т. г. бе пуснато движението по лот 2 - от Димитровград до Харманли, с дължина 34,22 км. „Марица“ е третата изцяло завършена магистрала с финансов ресурс от ЕС след „Тракия“ и „Люлин“. Участъкът от Оризово до Димитровград е на територията на областите Пловдив, Стара Загора и Хасково и преминава през общините Братя Даскалови, Първомай, Чирпан и Димитровград. Започва южно от гр. Чирпан, пресича р. Марица в района на с. Ябълково и завършва при км 36+400 на около 5 км югозападно от гр. Димитровград. ъс завършването на последния участък от АМ „Марица“ се увеличава пропускателната способност на трасето, свързващо София и границата с Република Турция. Ще се разтовари движението по първокласните и второкласните пътища в областите Пловдив, Стара Загора и Хасково, по които досега преминаваше тежкотоварният и туристическият трафик от и към южната ни съседка. Транзитното движение се изнася извън населените места, в непосредствена близост до път I-8. Това ще доведе до намаляване на времето за предвижване и опазване на околната среда чрез цялостно редуциране на вредните емисии, замърсяването на въздуха и нивото на шум. За повишаване безопасността на движение по целия участък е положена хоризонтална маркировка със светлоотразителни перли и са монтирани ограничителни системи, отговарящи на всички европейски изисквания. източник: www.api.bg


Категории

СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуване

Последни публикации

08.05.2025
Делегация на СБА в Мароко

Делегацията на СБА проведе ползотворни срещи с президента на ФИА и ръководители на отдели и комисии във федерацията.

23.04.2025
Как да паркираме на заден ход? По-сложните маневри (част 2)

В продължението на статията ще Ви обясним, как да паркирате "успоредно". Нещо, което притеснява водачите най - много.

15.04.2025
Дигиталната шофьорска книжка - какво знаем до момента

Можем ли да очакваме скоро пълна дигитализация на шофьорската си книжка и какви други промени готви ЕС.

 

За нас


СБА е член на Международната автомобилна федерация ФИА още от създаването си, като от 1992 г. е пълноправен член и на Европейската организация за Пътна помощ – ARC Europe.


logo

Контакти


  • София, 1000, пл. “Позитано” № 3
  • info@uab.org
  • (+359) 2 935 79 35
  • (+359) 2 981 61 51

 


  • Начало
  • Пътна помощ
  • Технически прегледи
  • Застраховане
  • Учебна дейност
  • Общи условия
  • Декларация информационна сигурност НСПП
  • Образци на искания от субектите на данни
  • Пътна обстановка
  • Членство
  • Активиране на карта
  • Проверка на карта
  • Отстъпки
  • Често задавани въпроси
  • Контакти
  • Уведомление за поверително третиране
  • Политика за защита на личните данни
  • Отчети
© 1998 - 2025 All rights reserved | Съюз на българските автомобилисти | powered by: www.btisoft.com

Вход за потребители

Разбрах
Използваме cookies в нашия уебсайт, за да поддържаме техническите характеристики, които подобряват работа с потребителите. Използваме и средства за анализ (Google Analytics, HubSpot).
Продължавайки да използвате нашия сайт се съгласявате с нашата политика за cookies.