+359-2-9357935
info@uab.org
  • flagBG
    • flagEN
  • Вход
logo
  • Новини
  • Членство
  • Абонамент
  • Пътна обстановка
  • Услуги
    • Членство и абонамент
    • Пътна помощ
    • Технически прегледи
    • Застраховане
    • Учебна дейност
    • Допълнително обучение
    • Международни документи
  • За членове
    • Подновяване на карта
    • Активиране на карта
    • Проверка на карта
    • Отстъпки
    • Често задавани въпроси
  • Контакти
Fia
ARC

13

Ноември 2015

3829

Съд за шофьора, погубил сина на шефа на ДАНС

СБА СБА

Столичният бизнесмен Георги Илиев отива на съд заради катастрофа, при която загина 21-годишният студент Юлиян Георгиев - син на бившия зам. вътрешен министър и настоящ председател на ДАНС Димитър Георгиев. Пътният инцидент стана вечерта на 2 април миналата година на бул. ”Симеоновско шосе” в София. Разследването по случая продължи повече от година и половина и веднъж вече бе връщано от съда заради неточности и непълноти в обвинителния акт. Процесът започва на 22 декември в Софийски градски съд. Георги Илиев, който е един от собствениците на веригата пицарии „Виктория”, е обвинен за причиняване на смърт по непредпазливост. Според обвинителния акт във фаталната вечер бизнесменът шофирал „Мерцедес CL 600” по „Симеоновско шосе”. На разклона за Ловния парк той направил ляв завой. Предприемайки маневрата в момента на навлизане на автомобила в насрещната лента на пътното платно, в предната част на автомобила му се ударил мотоциклет „Ямаха ИЗФ 600”. Моторът, управляван от Юлиян Георгиев, се движел в посока към центъра. На мястото на катастрофата разрешената от закона скорост е 50 км в час, става ясно още от обвинителния акт, който бе предоставен на СБА. Назначените по делото експертизи установили, че скоростта на автомобила в началото на маневрата била приблизително 30 км/ч. При извършването на самия завой пък шофьорът намалил до 10 км в час. „Ямаха”-та на студента се е движела с около 120 км в час. В момента, когато Георги Илиев предприел маневрата, мотоциклетът бил на разстояние 42 метра от мерцедеса. Експертите изчислили още, че в конкретната пътна обстановка опасната зона за спиране на ямахата е била около 141 метра. Тоест, ако е имало още стотина метра разстояние, вероятно фаталният сблъсък щеше да бъде избегнат. Вещите лица по делото добавят в обвинителния акт още, че опасната зона за спиране при скорост от 50 км/ч е 34 метра. След удара в лекия автомобил на бизнесмена студентът Юлиян Георгиев издъхнал на място от получените тежки черепно-мозъчна и лицева травма, множество фрактури, травма на опорно-двигателния апарат и др. Кръвните проби и на двамата водачи за показали нулеви стойности за алкохол и наркотици. Прокурорът по делото Иван Тасков е повдигнал обвинение срещу Георги Илиев за причиняване на смърт по непредпазливост при катастрофа по чл. 343, ал.1 от Наказателния кодекс. Обвинителят е посочил още, че бизнесменът е нарушил още няколко текста от Закона за движение по пътищата. Първо, създал е опасност за другите участници в движението (чл.25 от ЗДвП). Второ, при завиване наляво за навлизане в друг път водачът е бил длъжен да пропусне насрещно движещите се превозни средства (чл.37, ал.1 от ЗДвП). Шофьорът е извършил престъплението по непредпазливост, но е бил длъжен и е могъл да го предотврати. В момента обвиняемият бизнесмен е с мярка за неотклонение „подписка”. По закон за причиняване на смърт по непредпазливост при катастрофа се наказва с от 1 до 10 г. затвор. Юристи прогнозират, че делото ще приключи с условна присъда, каквато е обичайната практика у нас. В обвинителния акт е посочено, че Илиев е имал валидна шофьорска книжка, но не и дали е имал предишни нарушения по ЗДП. Такива данни липсват и за убития младеж. автор: Ваня Георгиева


Категории

СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуване

Последни публикации

08.05.2025
Делегация на СБА в Мароко

Делегацията на СБА проведе ползотворни срещи с президента на ФИА и ръководители на отдели и комисии във федерацията.

23.04.2025
Как да паркираме на заден ход? По-сложните маневри (част 2)

В продължението на статията ще Ви обясним, как да паркирате "успоредно". Нещо, което притеснява водачите най - много.

15.04.2025
Дигиталната шофьорска книжка - какво знаем до момента

Можем ли да очакваме скоро пълна дигитализация на шофьорската си книжка и какви други промени готви ЕС.

 

За нас


СБА е член на Международната автомобилна федерация ФИА още от създаването си, като от 1992 г. е пълноправен член и на Европейската организация за Пътна помощ – ARC Europe.


logo

Контакти


  • София, 1000, пл. “Позитано” № 3
  • info@uab.org
  • (+359) 2 935 79 35
  • (+359) 2 981 61 51

 


  • Начало
  • Пътна помощ
  • Технически прегледи
  • Застраховане
  • Учебна дейност
  • Общи условия
  • Декларация информационна сигурност НСПП
  • Образци на искания от субектите на данни
  • Пътна обстановка
  • Членство
  • Активиране на карта
  • Проверка на карта
  • Отстъпки
  • Често задавани въпроси
  • Контакти
  • Уведомление за поверително третиране
  • Политика за защита на личните данни
  • Отчети
© 1998 - 2025 All rights reserved | Съюз на българските автомобилисти | powered by: www.btisoft.com

Вход за потребители

Разбрах
Използваме cookies в нашия уебсайт, за да поддържаме техническите характеристики, които подобряват работа с потребителите. Използваме и средства за анализ (Google Analytics, HubSpot).
Продължавайки да използвате нашия сайт се съгласявате с нашата политика за cookies.