10
Декември 2015
Най-фатални са отпускарските месеци, когато стават най-много автомобилни злополуки с човешки жертви. През септември убитите са 74, август – 73, юли – 64, април – 63 и юни – 61. За тези пет месеца общо са загинали 335 граждани (58,36%).
Превишената и несъобразена скорост продължава да е с най-голям дял за катастрофите по вина на водачите. Поради тази причина са настъпили 37% от тежките катастрофи, при които са загинали 270 (49,45%) човека. За сравнение, през същия период на миналата година загиналите са били с 6 по-малко. На следващо място по брой тежки произшествия е нарушението “отнемане предимство на МПС” – поради тази причина са настъпили 1091 от тежките злополуки с 56 загинали. При навлизането в лентите за насрещно движение са станали много по-малко катастрофи – 226, в сравнение с причината „отнемане предимство на МПС“, но броят на загиналите е много голям - 57.
По причина употреба на алкохол са настъпили 170 (2.91%) ПТП с 8 загинали (1,47%) и 240 (3,27%) ранени.
В анализа си от „Пътна полиция” признават, че все още нямат правилна и успешна формула за контрол на пътното движение. При сравнение на данните за дейността си те отчитат, че тази година са установени с 89 544 нарушения по-малко.
През 10-те месеца т.г. са засечени към 585 000 нарушения, от тях 201 000 са за скорост. А през миналата година са отчетени близо 675 000 нарушения, от които малко над 100 000 са за неспазване на режимите за скорост. Тук трябва да се добави, че през 2014 г. мобилните камери дори не се използваха пълноценно заради решение на Върховния административен съд.
От Националната полиция обясняват влошените резултати с това, че твърде малко униформени имат право да осъществяват пътен контрол. В момента да спират, да проверяват и да боравят с мобилни камери имат само служителите от звената „Пътен контрол”, „Сигма” и „Престъпления по пътищата”, които са приблизително около 1900. До края на ноември 2014 г. освен тези униформени по пътния контрол са работили още 7945 други служители на МВР с правомощия по Закона за движението по пътищата. На практика означава, че за дисциплината на пътя сега следят около 4 пъти по-малък брой служители на МВР.
От КАТ отчитат още, че дейността им не е била насочена в правилната посока. А именно: към основните причини за настъпване на катастрофите и към основните групи участници в движението, които стават причина за възникването на пътни инциденти, в това число и пешеходците.
автор: Ваня Георгиева
Категории
СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуванеПоследни публикации
Пунктът на "ДЕКРА Аутомотив" ЕООД извършва прегледи на членове и абонати на СБА, като партньор на Съюза.
По традиция кампанията ще се проведе на територията на цялата страна и е насочена към безопасността на шофьорите и пешеходците през студените месеци.
ГТП пунктът в СБА Троян, временно работи с изменено/ограничено работно време.