+359-2-9357935
info@uab.org
  • flagBG
    • flagEN
  • Вход
logo
  • Новини
  • Членство
  • Абонамент
  • Пътна обстановка
  • Услуги
    • Членство и абонамент
    • Пътна помощ
    • Технически прегледи
    • Застраховане
    • Учебна дейност
    • Допълнително обучение
    • Международни документи
  • За членове
    • Подновяване на карта
    • Активиране на карта
    • Проверка на карта
    • Отстъпки
    • Често задавани въпроси
  • Контакти
Fia
ARC

05

Януари 2016

12753

Какво трябва да знаем, ако пътуваме до или през Италия?

СБА СБА

В Италия: 9000 евро глоба за шофьор без книжка   „Виж Неапол и умри!” Няма човек, който да не е чувал тази популярна стара фраза. Макар отдавна изречени, тези думи и до днес се тълкуват по различен начин. Според едни, автор на знаменателния вопъл е самият Гьоте, който по този начин изразил възхищението си при посещението си в италианския град, отразяващ се във водите на Неаполитанския залив в подножието на Везувий.  Много местни жители обаче твърдят, че всъщност фразата е покана към чужденците да не подминават в маршрутите си забележителната местност Умри край Неапол. Днес бихме могли да перифразираме тази максима така: „Виж Италия и живей, за да разказваш”. Едва ли има човек, който да не е бил в тази държава дори за кратко и тя да не е останала завинаги в сърцето му. Италия е сред десетте световни туристически дестинации, както и сред най-популярните маршрути на българите. Всяка година страната е посещавана от над 2,5 млрд. туристи от различни континенти, които се прехласват по красивите ренесансови градове и архитектурни забележителности. Сред най-обичаните символи са Колизеумът в Рим, Наклонената кула в Пиза, Венеция, Флоренция. Италия е известна още с постиженията си в областта на модата, дизайна, автомобилите,  с уредената си инфраструктура, както  и с  отличните си пътища и магистрали. С площ почти три пъти по-голяма от България и население от малко над 60 млн. души, тази европейска държава има изградени 6 532 км магистрали и  още  837 493 км главни и железопътни пътища. По тях се движат 37 млн. автомобила, 6, 5 млн. мотоциклети, 100 890 автобуси, 844 000 специализирани превозни средства, 4, 6 млн. камиони  и 161 340 селскостопански машини. По данни на Уикипедия  на Апенините има 98 летища, 156 пристанища, 19 472 километра железопътна линия. До момента в 7 италиански града има изградено метро с по няколко лъча: в столицата Рим има две линии с дължина 41,5 km и 48 спирки, в Милано - 4 линии с 92 km и 101 спирки и т.н. За сравнение до края на 2015 г. в България има едва шест магистрали с обща дължина  760 км. Предвидените за пускане аутобани у нас са общо девет с обща дължина към 1400 км. Пътищата от републиканската мрежа са към 20 000 км, а всичките пътища от първокласната, второкласната и третокласната пътна мрежа са около 500. Голяма част от тях са в лошо състояние. Какво трябва да знае българинът, решил например на обиколи с автомобил Италия?    В Италия няма винетки, но затова пък се плащат пътни такси за ползването на магистрали и пътища. При пътуване с кола е добре да са вдигнати стъклата на прозорците, съветват от нашето външно министерство.  Оттам препоръчват също да се избягват продължителните престои и почивки (особено през нощта) по бензиностанции и паркинги. Не оставяйте без надзор багаж в личен автомобил. На българските граждани, преминаващи с МПС италианската граница при пристанищата Бари, Бриндизи, Анкона се препоръчва да не превозват непознати за тях чужди или български граждани. Причината – може да качите на стоп бежанец, заради което да ви обвинят в трафик на хора. Или пък да попаднете на престъпници, които да ви оберат. По отношение на правилата за движение по пътищата законът е особено строг към онези, които превишават скоростта. От 1 януари 2015 г. шофьорските глоби в Италия са били завишени с 0,8 %. След увеличението за каране с до 10 км/час над разрешеното санкцията е  от 41 до 168 евро (преди е била 159 евро). За шофиране с до 40 км/час над допустимото – минималната глоба вече е 168 евро, а максималната – 674 евро. За над 40 км паричната санкция скача до 2108 евро, а за превишение с над 60 км - максималната глоба е 3287 евро.  Освен това се предвижда и отнемане на книжката за различен срок. В Италия за шофиране с над 1,5 промила наказанието е от 1500 евро до 6000 евро. За управление на превозно средство без лиценз (правоспособност) глобата достига до зашеметяващите 9032 евро. Това всъщност е и най-високата шофьорска  глоба в италианския Закон за движение по пътищата. За сравнение у нас неправоспособните се наказват с глоба от по няколко стотин лева, а при тежки рецидиви – с пробация или условна присъда. Това обаче е голяма рядкост. Също както и в България, там глобите могат да бъдат редуцирани с 30%, ако се платят в рамките на 5 дни от уведомлението. У нас този срок е 14-дневен. По принцип италианската polizia stradale (пътната полиция) най-строго дебне за шофьори нарушители в населени места и край училищата. Ако не могат да видят или разтълкуват указателните табели, българите трябва да питат  къде имат право да паркират. Другият капан, които ги дебне, е да не  оставят или да не преминават с автомобила си през пешеходна зона. Освен това в градовете има зони, през които е забранено да се влиза с коли, освен, ако не са с местни регистрационни номера. Направите ли това, не че чудете в случай, че някой ден ви пристигне глоба от примерно 35 евро. Важно е да се отбележи, че дори да сте ползвали рент а кар, глобата може и да не ви се размине. Фирмата има начин да си прибере парите. Препатили туристи споделиха, че всъщност дружеството, което ви е отдало автомобила под наем, си начислява нещо като наказателна такса, която дърпа от кредитната ви карта. Отделно от това италианската полиция може да ви изпрати фиш с размера на глобата, която се плаща отделно. С промяна на европейското законодателство санкцията може да се бъде пратена в България за събиране от нашите полицейски или данъчни служби. Изглежда обаче недисциплинираните шофьори не са патент само на България, а и на Апенините. Според проучване от 2009 г. Италия е начело в европейската класация по глоби на водачи, които са се увеличили със зашеметяващите 1265 процента. След нея в челната тройка се нареждат Румъния и нашата страна. Подобна класация не е правена в последните години, така че не се знае дали има някаква промяна по този показател. автор: Ваня Георгиева Какво трябва да знаем, ако пътуваме до или през Германия? Какво трябва да знаем, ако пътуваме до или през Македония? Какво трябва да знаем, ако пътуваме до или през Гърция? Какво трябва да знаем, ако пътуваме до или през Сърбия? Какво трябва да знаем, ако пътуваме до или през Австрия? Какво трябва да знаем, ако пътуваме до или през Унгария?


Категории

СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуване

Последни публикации

08.05.2025
Делегация на СБА в Мароко

Делегацията на СБА проведе ползотворни срещи с президента на ФИА и ръководители на отдели и комисии във федерацията.

23.04.2025
Как да паркираме на заден ход? По-сложните маневри (част 2)

В продължението на статията ще Ви обясним, как да паркирате "успоредно". Нещо, което притеснява водачите най - много.

15.04.2025
Дигиталната шофьорска книжка - какво знаем до момента

Можем ли да очакваме скоро пълна дигитализация на шофьорската си книжка и какви други промени готви ЕС.

 

За нас


СБА е член на Международната автомобилна федерация ФИА още от създаването си, като от 1992 г. е пълноправен член и на Европейската организация за Пътна помощ – ARC Europe.


logo

Контакти


  • София, 1000, пл. “Позитано” № 3
  • info@uab.org
  • (+359) 2 935 79 35
  • (+359) 2 981 61 51

 


  • Начало
  • Пътна помощ
  • Технически прегледи
  • Застраховане
  • Учебна дейност
  • Общи условия
  • Декларация информационна сигурност НСПП
  • Образци на искания от субектите на данни
  • Пътна обстановка
  • Членство
  • Активиране на карта
  • Проверка на карта
  • Отстъпки
  • Често задавани въпроси
  • Контакти
  • Уведомление за поверително третиране
  • Политика за защита на личните данни
  • Отчети
© 1998 - 2025 All rights reserved | Съюз на българските автомобилисти | powered by: www.btisoft.com

Вход за потребители

Разбрах
Използваме cookies в нашия уебсайт, за да поддържаме техническите характеристики, които подобряват работа с потребителите. Използваме и средства за анализ (Google Analytics, HubSpot).
Продължавайки да използвате нашия сайт се съгласявате с нашата политика за cookies.