+359-2-9357935
info@uab.org
  • flagBG
    • flagEN
  • Вход
logo
  • Новини
  • Членство
  • Абонамент
  • Пътна обстановка
  • Услуги
    • Членство и абонамент
    • Пътна помощ
    • Технически прегледи
    • Застраховане
    • Учебна дейност
    • Допълнително обучение
    • Международни документи
  • За членове
    • Подновяване на карта
    • Активиране на карта
    • Проверка на карта
    • Отстъпки
    • Често задавани въпроси
  • Контакти
Fia
ARC

21

Януари 2016

14398

Какво трябва да знаем, ако пътуваме до или през Франция?

СБА СБА

Във Франция: Взимат ти колата и книжката, ако караш с над 50км/ч. отгоре Ако във Франция те хванат да караш с 50 км/ч над разрешената скорост, следва: 1500 евро глоба, 6 точки от талона, отнемане на свидетелството за срок до 3 години и забележете - конфискация на автомобила. Дали шофьорът нарушител понася всички наказателни мерки накуп, вероятно в крайна сметка преценява съдът. Не е лошо обаче нашите депутати да взаимстват някои добри практики от френския Закон за движение по пътищата. Защото с подобни драконовски мерки тази европейска държава успя да направи една голяма крачка по отношение на намаляването на жертвите при автомобилни злополуки. Преди малко повече от десетилетие убитите при катастрофи във Франция наброяват над 6 хиляди души годишно, което я поставя сред петте държави от ЕС с най-много загинали при ПТП. След редица законодателни промени преди година властите в страната отчитат намаляване с повече от два пъти на жертвите. Сега те са под 50 загинали на 1 млн. души, а това автоматично поставя държавата във втората половина на таблицата. За сравнение България е на трето място в печалната статистика с 90 загинали на един милион жители (статистиката на ЕС за тази година все още не е готова). Припомняме всичко това не за друго, а за да кажем, че френският закон срещу всеки провинил се зад волана е достатъчно строг. И българите, които смятат да пътуват с автомобил по някаква причина или пък са сред хилядите, изкарващи прехраната си там, трябва да знаят това. А също, че пътищата на страната са опасани с над 4200 камери. Тази техника ежегодно заснема нарушения, за които се издават глоби за над 500 млн. евро, твърдят местни медии. По територия Франция е 675 417 km² (в Европа 547 030 km²), което я нарежда на 41-во място в света и на 3-то в Европа след Русия и Украйна. Тя е и сред най-населените държави в Европа с над 67 милиона жители (спр. Уикипедия). Франция е сред страните, които толерират приемането на граждани на ЕС и на трети страни на своята национална територия. Немалко българи от години пребивават там. Някои от тях работят съвсем легално и честно изкарват хляба си, други – не. По тази причина местните власти неведнъж принудително са връщали у нас граждани с български паспорти. Поради факта, че приема много емигранти и туристи, битовата и уличната престъпност във Франция не са изолирано явление. Сериозен проблем са уличните кражби и джебчийството, явления, с които френските полицейски и съдебни институции водят систематична борба, предупреждават от Министерството на външните работи. При влизане във Франция българите трябва да спазват строго митническите изисквания на страната. При пренос или транспорт на стоки, за които се изисква специално разрешение – оръжие, боеприпаси, упойващи вещества и др., е задължително предварително да се набавят съответните международни разрешителни документи. Недекларираната валута може да бъде на стойност до 10 000 евро. Не се разрешава внасянето на повече от литър алкохол над 22 градуса на човек и до 3 литра вино. Количеството цигари за един човек, което може да бъде внесено без мито и необходимост от деклариране, е 200 къса, съобщават още от Външно. Във Франция няма винетки за пътуване по магистралите, а са въведени пътни такси. Те никак не са малки, което прави страната едно от най-скъпите места за пътуване в Европа. Пътуването се заплаща на базата на изминато разстояние. Таксите се заплащат на будки на магистралите, които някои наричат фунии. Има и алтернативни шосета с ограничение на скоростта до 110 км, където няма въведени такси, но пък те не са толкова удобни. Важно е да се знае също, че цената на горивото по бензиностанциите на магистралите е по-скъпо. В момента цената на литър от масовия бензин А95 се търгува за 2,45 лв. и е по-евтин, отколкото например в Италия, Португалия, Финландия, Холандия. Преди време водачите са били задължени да си носят тестери за алкохол, с който при нужда полицаят те тества. Сега вече това не е в сила. Движението по пътищата, автомобилно и пешеходно, е подчинено на общите международни правила. Контролът е строг и ефективен, а глобите и наказанията – съответни на размера и сериозността на нарушенията. Много коментари предизвиква въведената глоба за шофьорите на тежкотоварни камиони, на които е забранено да нощуват покрай магистралите. Забранено е ползването също и на авторадарите. Вече стана дума, че  за превишаване с 50 км глобата е 1500 евро, взимане на книжката и конфискуване на колата. При повторно такова нарушение, паричната санкция скача на 3750 евро, като останалите мерки също остават в сила. За превишаване от 40 до 50 км/ч пък глобата е 375 евро, но ако се плати бързо се редуцира до 90 евро. Освен това се отнемат 4 точки, а книжката се взима за срок до 3 години. За до 20 км/ч в населено място редуцираната глоба е 90 евро (бързо платена), а нормалната - 375 евро. За превишаване до 20 км/ч извън населено място санкциите са: редуцирана 45 евро (бързо платена); нормална 68 евро; отежнена 180 евро. Във  Франция шофирането с включени светлини през деня не е задължително. Няма регламент и за зимните гуми. В някои участъци от пътищата обаче в зависимост от условията на движение е задължително шофирането със специално зимно оборудване. автор: Ваня Георгиева Какво трябва да знаем, ако пътуваме до или през Италия? Какво трябва да знаем, ако пътуваме до или през Германия? Какво трябва да знаем, ако пътуваме до или през Македония? Какво трябва да знаем, ако пътуваме до или през Гърция? Какво трябва да знаем, ако пътуваме до или през Сърбия? Какво трябва да знаем, ако пътуваме до или през Австрия? Какво трябва да знаем, ако пътуваме до или през Унгария?


Категории

СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуване

Последни публикации

08.05.2025
Делегация на СБА в Мароко

Делегацията на СБА проведе ползотворни срещи с президента на ФИА и ръководители на отдели и комисии във федерацията.

23.04.2025
Как да паркираме на заден ход? По-сложните маневри (част 2)

В продължението на статията ще Ви обясним, как да паркирате "успоредно". Нещо, което притеснява водачите най - много.

15.04.2025
Дигиталната шофьорска книжка - какво знаем до момента

Можем ли да очакваме скоро пълна дигитализация на шофьорската си книжка и какви други промени готви ЕС.

 

За нас


СБА е член на Международната автомобилна федерация ФИА още от създаването си, като от 1992 г. е пълноправен член и на Европейската организация за Пътна помощ – ARC Europe.


logo

Контакти


  • София, 1000, пл. “Позитано” № 3
  • info@uab.org
  • (+359) 2 935 79 35
  • (+359) 2 981 61 51

 


  • Начало
  • Пътна помощ
  • Технически прегледи
  • Застраховане
  • Учебна дейност
  • Общи условия
  • Декларация информационна сигурност НСПП
  • Образци на искания от субектите на данни
  • Пътна обстановка
  • Членство
  • Активиране на карта
  • Проверка на карта
  • Отстъпки
  • Често задавани въпроси
  • Контакти
  • Уведомление за поверително третиране
  • Политика за защита на личните данни
  • Отчети
© 1998 - 2025 All rights reserved | Съюз на българските автомобилисти | powered by: www.btisoft.com

Вход за потребители

Разбрах
Използваме cookies в нашия уебсайт, за да поддържаме техническите характеристики, които подобряват работа с потребителите. Използваме и средства за анализ (Google Analytics, HubSpot).
Продължавайки да използвате нашия сайт се съгласявате с нашата политика за cookies.