+359-2-9357935
info@uab.org
  • flagBG
    • flagEN
  • Вход
logo
  • Новини
  • Членство
  • Абонамент
  • Пътна обстановка
  • Услуги
    • Членство и абонамент
    • Пътна помощ
    • Технически прегледи
    • Застраховане
    • Учебна дейност
    • Допълнително обучение
    • Международни документи
  • За членове
    • Подновяване на карта
    • Активиране на карта
    • Проверка на карта
    • Отстъпки
    • Често задавани въпроси
  • Контакти
Fia
ARC

14

Февруари 2016

5822

За всеки шофьор е важно да знае, че има на кого да разчита на пътя

СБА СБА

Интервю с началника на Национална служба "Пътна помощ" Симеон Дървингов за вестника "Авто мото свят". – Какво предлага „Пътна помощ“ на СБА като услуга, което е ценно и важно за всеки шофьор и собственик на автомобил? – Започваме от това, че начинът на мислене на българите е такъв, че нямат практиката или манталитета да подсигуряват автомобила си в случай, че „нещо му се случи“ на пътя. В по-богатите страни, в Западна Европа например, подсигуряването на възможност за пътен асистънс е просто задължително по презумпция. Тук у нас всеки си казва „абе, да не дава Господ!“ Хората отказват да приемат, че колата им може да се счупи докато шофират, да не говорим и за фатални последици. В тези моменти е много важно да има на кого да разчиташ. Да набереш един телефонен номер и да знаеш, че където и да си, по което и време на денонощието да е, ще ти се окаже помощ. Ще има екип от хора, които ще реагират веднага. Ще се опитат да ремонтират колата на място, ако това е невъзможно предвид повредата – ще я закарат до сервиз, където да се отстрани проблема. Защото вече е наивно да вярваме, че като стане авария, ще звъннеш на някой приятел, той ще дойде бързо и ще ти помогне, за да спестиш пари. Днес в това забързано ежедневие хората не са толкова експедитивни и веднага на разположение. – Да не говорим, че и истинските приятели, които веднага ще хвърлят работата си и ще тръгнат да те избавят от премеждието, са много малко. Автомобилите в днешно време са и доста сложни за „саморемонти“, има много електроника и нови технологии, които не са толкова лесни за преодоляване на „полеви условия“. – Да, и оборудването с повече електроники общо взето ни носи повече проблеми, които са сложни за отстраняване. И книжката за упътване е повече, за да разбереш къде е повредата, но не и да я отстраниш „с голи ръце“. – За да си спестят тези главоболия водачите, какво им предлага Пътната помощ на СБА? – Ние предлагаме различни видове членски и абонаментни карти, като те са съобразени с това колко пътувате, къде пътувате. Можете да си направите преценка и според джоба си кой вариант да изберете, така че да сте подсигурени. Но дали ще бъде най-ниското покритие или най-високото, важно е да имате спокойствието и да си гарантирате сигурността, че когато се случи авария има кой да дойде и да ви помогне. „Пътна помощ“ предоставяме както в България, така и в цяла Европа. И дори ако човек закъса в страна, чийто език не говори, той може да се свърже с нашия кол-център и да получи услугата, като всичко се организира от нас. Има хора, които не знаят чужди езици и не могат да се справят със ситуация, когато са извън родината. Най-актуалната карта за пътна помощ сега е Членската карта „Плюс“, с която си осигурявате и напълно безплатен годишен технически преглед на автомобила в нашите пунктове. Като там ние гарантираме една истинска проверка на техническото му състояние, а не само проформа, както се прави на някои други места, колкото да мине прегледа и да ви вземат таксата. – А имате ли събрана информация какви автомобили най-много опират до услугата „Пътна помощ“? Само остарелите на годинки или и по-новите дават дефекти… – Автомобилите от по-старо поколение е нормално с времето да проявяват дефекти и да създават проблеми по време на път. Особено ако един автомобил не се поддържа правилно, а такива има в изобилие в България. – Като се има предвид, че изкупувахме, а и все още продължава тази тенденция – да изкупуваме „боклуците“ на Запада. Хората се отървават от стария си автомобил, на който са му взели здравето, а ние тук казваме „Екстра е!“ и го „търкаляме“ още 200 000 км… – Точно така! По едно време тази тенденция се обърна. Преди кризата от 2008 г. започна продажбата на повече нови автомобили, така да се каже, българинът стана повече европеец и започна да подменя автопарка си, на година се продаваха по 50 000 нови. С идването на финансовите проблеми обаче пак се върнахме на предишните си навици. Сега масово се предлагат коли на старо от Италия, които вече са преминали срока на оптимално действие и вече показват дефекти. Новите автомобили обаче също създават проблеми и ние имаме доста случаи, в които сме оказали помощ в дадена ситуация. Освен многото електроника, има вече и хибридни автомобили, електромобили. Което е една съвсем нова технология. Тя тепърва ще се развива и доусъвършенства в бъдеще. – А знаем ли колко такива електронни автомобили има у нас? – Официална статистика колко са продадени все още няма. Иначе има предлагане. У нас със сигурност ще отнеме още доста години, докато навлязат, защото те наистина са по-икономични и влияят добре на околната среда, смисъл – не замърсяват, но пък като цяло струват доста повече от традиционните автомобили с двигатели с вътрешно горене. – Да не говорим, че българите поне никак не си избираме колата според това с колко замърсява природата, какви са стойностите на въглеродния диоксид… – Разбира се, основната преценка е според разхода на гориво, а не екологията. Освен това нямаме развита мрежа за зареждане на батериите на електромобилите. Така че пътуване от единия до другия край на страната е много рисково и е съпътствано с прекалено голямо планиране за престой и презареждане. Това е много неудобно. – В какво време могат да разчитат все пак вашите членове и абонати за оказване на помощ, все пак днес всеки бърза, иска непременно проблемите да се отстранят възможно най-скоро и това са важни детайли от услугата? – Ние разчитаме изцяло на свои собствени служители за извършване на тази услуга. Автомобилите също са наши собствени, с което гарантираме и високо качество. Имаме много добре развита мрежа от клонове и оборудван автопарк в цялата страна. Така гарантираме, че ще стигнем максимално бързо до клиента. В градовете – до 30-35 минути от подадения сигнал. Извън градовете – до 40-45 минути максимум. Независимо в коя точка на България си. Разполагаме както с леки автомобили, специализирани с оборудване да окажат необходимата помощ, така и тежкотоварни автомобили с платформи за транспорт до определено място за отстраняване на повредите. В София имаме и два специални автомобила, снабдени с диагностична апаратура за тестване на електрониката. Закупили сме и чисто нов мощен автомобил, който е високопроходим и едновременно с това помага за изваждане на автомобили от подземни гаражи, което се оказа доста често случващ се инцидент в столицата. Не само през зимата, но и през цялата година заради ниското строителство на гаражите. – Има ли нелоялна конкуренция в тези среди? – Да, има доста проблеми с конкуренцията. Първо, няма никаква законова уредба за извършване на тази дейност. Ето, в Гърция например, има специален закон, който урежда правилата. Ние също се опитахме у нас да се обсъди в парламента подготовката за такъв закон, но не срещнахме отворени врати. Истината е, че са много занижени критериите за тази дейност. Въобще няма критерии. А тази дейност е свързана с редица опасности, както за хората, които я извършват, така и за хората, които получават услугата. Сега е достатъчно само да подадеш едни документи в „Автомобилна администрация“ и да получиш разрешение. Няма изисквания нито за автомобила, с който ще работиш, нито за персонала, което е като една своеобразна „руска рулетка“. Зависи на какъв ще попаднеш като викаш помощ. – Чували сме и за много инциденти, слагат пирони да пукат гуми, бетонни парчета да чупят колела, мостове… – Дори започнаха да зачестяват такива случаи, особено преди години заради вълната от пътуващите турски гастарбайтери от Германия. Правеха се дупки по Околовръстното в София, слагаха се шипове… Така че ние работим в една неясна среда. Има конкуренти с по един или най-много два автомобила за пътна помощ, които не издават фактури, не можеш да търсиш рекламация после за калпава услуга, техниката им е в допотопно състояние. Абсолютна каша. – Значи, ако искаме да сме европейска държава, трябва да имаме и закон за пътната помощ. – И освен да имаме такъв закон, важно е и той да се спазва, трябва да има кой да контролира дали правилата се спазват еднакво и съвестно от всички. Илиян Стоянов


Категории

СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуване

Последни публикации

07.07.2025
СБА Перник няма да работи от 9 до 16.07.2025 г.

СБА клон Перник, няма да работи от 9 до 16.07.2025 г. (вкл.).

04.07.2025
Нов пункт за ГТП на територията на гр. София

Пунктът на "Технотест" АД извършва прегледи на членове и абонати на СБА, като партньор на Съюза.

23.06.2025
Петър Дойчинов е новият Най - добър млад шофьор на България!

Тази година домакин на финала на кампанията беше гр. Кюстендил, където сили премериха 20 финалисти.

 

За нас


СБА е член на Международната автомобилна федерация ФИА още от създаването си, като от 1992 г. е пълноправен член и на Европейската организация за Пътна помощ – ARC Europe.


logo

Контакти


  • София, 1000, пл. “Позитано” № 3
  • info@uab.org
  • (+359) 2 935 79 35
  • (+359) 2 981 61 51

 


  • Начало
  • Пътна помощ
  • Технически прегледи
  • Застраховане
  • Учебна дейност
  • Общи условия
  • Декларация информационна сигурност НСПП
  • Образци на искания от субектите на данни
  • Пътна обстановка
  • Членство
  • Активиране на карта
  • Проверка на карта
  • Отстъпки
  • Често задавани въпроси
  • Контакти
  • Уведомление за поверително третиране
  • Политика за защита на личните данни
  • Отчети
© 1998 - 2025 All rights reserved | Съюз на българските автомобилисти | powered by: www.btisoft.com

Вход за потребители

Разбрах
Използваме cookies в нашия уебсайт, за да поддържаме техническите характеристики, които подобряват работа с потребителите. Използваме и средства за анализ (Google Analytics, HubSpot).
Продължавайки да използвате нашия сайт се съгласявате с нашата политика за cookies.