+359-2-9357935
info@uab.org
  • flagBG
    • flagEN
  • Вход
logo
  • Новини
  • Членство
  • Абонамент
  • Пътна обстановка
  • Услуги
    • Членство и абонамент
    • Пътна помощ
    • Технически прегледи
    • Застраховане
    • Учебна дейност
    • Допълнително обучение
    • Международни документи
  • За членове
    • Подновяване на карта
    • Активиране на карта
    • Проверка на карта
    • Отстъпки
    • Често задавани въпроси
  • Контакти
Fia
ARC

14

Февруари 2016

5971

За всеки шофьор е важно да знае, че има на кого да разчита на пътя

СБА СБА

Интервю с началника на Национална служба "Пътна помощ" Симеон Дървингов за вестника "Авто мото свят". – Какво предлага „Пътна помощ“ на СБА като услуга, което е ценно и важно за всеки шофьор и собственик на автомобил? – Започваме от това, че начинът на мислене на българите е такъв, че нямат практиката или манталитета да подсигуряват автомобила си в случай, че „нещо му се случи“ на пътя. В по-богатите страни, в Западна Европа например, подсигуряването на възможност за пътен асистънс е просто задължително по презумпция. Тук у нас всеки си казва „абе, да не дава Господ!“ Хората отказват да приемат, че колата им може да се счупи докато шофират, да не говорим и за фатални последици. В тези моменти е много важно да има на кого да разчиташ. Да набереш един телефонен номер и да знаеш, че където и да си, по което и време на денонощието да е, ще ти се окаже помощ. Ще има екип от хора, които ще реагират веднага. Ще се опитат да ремонтират колата на място, ако това е невъзможно предвид повредата – ще я закарат до сервиз, където да се отстрани проблема. Защото вече е наивно да вярваме, че като стане авария, ще звъннеш на някой приятел, той ще дойде бързо и ще ти помогне, за да спестиш пари. Днес в това забързано ежедневие хората не са толкова експедитивни и веднага на разположение. – Да не говорим, че и истинските приятели, които веднага ще хвърлят работата си и ще тръгнат да те избавят от премеждието, са много малко. Автомобилите в днешно време са и доста сложни за „саморемонти“, има много електроника и нови технологии, които не са толкова лесни за преодоляване на „полеви условия“. – Да, и оборудването с повече електроники общо взето ни носи повече проблеми, които са сложни за отстраняване. И книжката за упътване е повече, за да разбереш къде е повредата, но не и да я отстраниш „с голи ръце“. – За да си спестят тези главоболия водачите, какво им предлага Пътната помощ на СБА? – Ние предлагаме различни видове членски и абонаментни карти, като те са съобразени с това колко пътувате, къде пътувате. Можете да си направите преценка и според джоба си кой вариант да изберете, така че да сте подсигурени. Но дали ще бъде най-ниското покритие или най-високото, важно е да имате спокойствието и да си гарантирате сигурността, че когато се случи авария има кой да дойде и да ви помогне. „Пътна помощ“ предоставяме както в България, така и в цяла Европа. И дори ако човек закъса в страна, чийто език не говори, той може да се свърже с нашия кол-център и да получи услугата, като всичко се организира от нас. Има хора, които не знаят чужди езици и не могат да се справят със ситуация, когато са извън родината. Най-актуалната карта за пътна помощ сега е Членската карта „Плюс“, с която си осигурявате и напълно безплатен годишен технически преглед на автомобила в нашите пунктове. Като там ние гарантираме една истинска проверка на техническото му състояние, а не само проформа, както се прави на някои други места, колкото да мине прегледа и да ви вземат таксата. – А имате ли събрана информация какви автомобили най-много опират до услугата „Пътна помощ“? Само остарелите на годинки или и по-новите дават дефекти… – Автомобилите от по-старо поколение е нормално с времето да проявяват дефекти и да създават проблеми по време на път. Особено ако един автомобил не се поддържа правилно, а такива има в изобилие в България. – Като се има предвид, че изкупувахме, а и все още продължава тази тенденция – да изкупуваме „боклуците“ на Запада. Хората се отървават от стария си автомобил, на който са му взели здравето, а ние тук казваме „Екстра е!“ и го „търкаляме“ още 200 000 км… – Точно така! По едно време тази тенденция се обърна. Преди кризата от 2008 г. започна продажбата на повече нови автомобили, така да се каже, българинът стана повече европеец и започна да подменя автопарка си, на година се продаваха по 50 000 нови. С идването на финансовите проблеми обаче пак се върнахме на предишните си навици. Сега масово се предлагат коли на старо от Италия, които вече са преминали срока на оптимално действие и вече показват дефекти. Новите автомобили обаче също създават проблеми и ние имаме доста случаи, в които сме оказали помощ в дадена ситуация. Освен многото електроника, има вече и хибридни автомобили, електромобили. Което е една съвсем нова технология. Тя тепърва ще се развива и доусъвършенства в бъдеще. – А знаем ли колко такива електронни автомобили има у нас? – Официална статистика колко са продадени все още няма. Иначе има предлагане. У нас със сигурност ще отнеме още доста години, докато навлязат, защото те наистина са по-икономични и влияят добре на околната среда, смисъл – не замърсяват, но пък като цяло струват доста повече от традиционните автомобили с двигатели с вътрешно горене. – Да не говорим, че българите поне никак не си избираме колата според това с колко замърсява природата, какви са стойностите на въглеродния диоксид… – Разбира се, основната преценка е според разхода на гориво, а не екологията. Освен това нямаме развита мрежа за зареждане на батериите на електромобилите. Така че пътуване от единия до другия край на страната е много рисково и е съпътствано с прекалено голямо планиране за престой и презареждане. Това е много неудобно. – В какво време могат да разчитат все пак вашите членове и абонати за оказване на помощ, все пак днес всеки бърза, иска непременно проблемите да се отстранят възможно най-скоро и това са важни детайли от услугата? – Ние разчитаме изцяло на свои собствени служители за извършване на тази услуга. Автомобилите също са наши собствени, с което гарантираме и високо качество. Имаме много добре развита мрежа от клонове и оборудван автопарк в цялата страна. Така гарантираме, че ще стигнем максимално бързо до клиента. В градовете – до 30-35 минути от подадения сигнал. Извън градовете – до 40-45 минути максимум. Независимо в коя точка на България си. Разполагаме както с леки автомобили, специализирани с оборудване да окажат необходимата помощ, така и тежкотоварни автомобили с платформи за транспорт до определено място за отстраняване на повредите. В София имаме и два специални автомобила, снабдени с диагностична апаратура за тестване на електрониката. Закупили сме и чисто нов мощен автомобил, който е високопроходим и едновременно с това помага за изваждане на автомобили от подземни гаражи, което се оказа доста често случващ се инцидент в столицата. Не само през зимата, но и през цялата година заради ниското строителство на гаражите. – Има ли нелоялна конкуренция в тези среди? – Да, има доста проблеми с конкуренцията. Първо, няма никаква законова уредба за извършване на тази дейност. Ето, в Гърция например, има специален закон, който урежда правилата. Ние също се опитахме у нас да се обсъди в парламента подготовката за такъв закон, но не срещнахме отворени врати. Истината е, че са много занижени критериите за тази дейност. Въобще няма критерии. А тази дейност е свързана с редица опасности, както за хората, които я извършват, така и за хората, които получават услугата. Сега е достатъчно само да подадеш едни документи в „Автомобилна администрация“ и да получиш разрешение. Няма изисквания нито за автомобила, с който ще работиш, нито за персонала, което е като една своеобразна „руска рулетка“. Зависи на какъв ще попаднеш като викаш помощ. – Чували сме и за много инциденти, слагат пирони да пукат гуми, бетонни парчета да чупят колела, мостове… – Дори започнаха да зачестяват такива случаи, особено преди години заради вълната от пътуващите турски гастарбайтери от Германия. Правеха се дупки по Околовръстното в София, слагаха се шипове… Така че ние работим в една неясна среда. Има конкуренти с по един или най-много два автомобила за пътна помощ, които не издават фактури, не можеш да търсиш рекламация после за калпава услуга, техниката им е в допотопно състояние. Абсолютна каша. – Значи, ако искаме да сме европейска държава, трябва да имаме и закон за пътната помощ. – И освен да имаме такъв закон, важно е и той да се спазва, трябва да има кой да контролира дали правилата се спазват еднакво и съвестно от всички. Илиян Стоянов


Категории

СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуване

Последни публикации

10.09.2025
СБА Карнобат няма да работи 15.09.2025 до 26.09.2025г.

СБА клон гр. Карнобат, няма да работи 15.09.2025 до 26.09.2025г. (вкл.)

09.09.2025
СБА Троян няма да работи от 9 до 12.09.2025 г.

СБА клон гр. Троян, няма да работи от 9 до 12.09.2025 г. (вкл.).

09.09.2025
ГТП в СБА Овча купел временно не работят

Двете линии за ГТП прегледи в СБА Овча купел, временно не работят.

 

За нас


СБА е член на Международната автомобилна федерация ФИА още от създаването си, като от 1992 г. е пълноправен член и на Европейската организация за Пътна помощ – ARC Europe.


logo

Контакти


  • София, 1000, пл. “Позитано” № 3
  • info@uab.org
  • (+359) 2 935 79 35
  • (+359) 2 981 61 51

 


  • Начало
  • Пътна помощ
  • Технически прегледи
  • Застраховане
  • Учебна дейност
  • Общи условия
  • Декларация информационна сигурност НСПП
  • Образци на искания от субектите на данни
  • Пътна обстановка
  • Членство
  • Активиране на карта
  • Проверка на карта
  • Отстъпки
  • Често задавани въпроси
  • Контакти
  • Уведомление за поверително третиране
  • Политика за защита на личните данни
  • Отчети
© 1998 - 2025 All rights reserved | Съюз на българските автомобилисти | powered by: www.btisoft.com

Вход за потребители

Разбрах
Използваме cookies в нашия уебсайт, за да поддържаме техническите характеристики, които подобряват работа с потребителите. Използваме и средства за анализ (Google Analytics, HubSpot).
Продължавайки да използвате нашия сайт се съгласявате с нашата политика за cookies.