+359-2-9357935
info@uab.org
  • flagBG
    • flagEN
  • Вход
logo
  • Новини
  • Членство
  • Абонамент
  • Пътна обстановка
  • Услуги
    • Членство и абонамент
    • Пътна помощ
    • Технически прегледи
    • Застраховане
    • Учебна дейност
    • Допълнително обучение
    • Международни документи
  • За членове
    • Подновяване на карта
    • Активиране на карта
    • Проверка на карта
    • Отстъпки
    • Често задавани въпроси
  • Контакти
Fia
ARC

25

Април 2016

4310

Лиляна Павлова: Дневните, тримесечни и шестмесечни винетки са неефективни

СБА СБА

    В нито една от седемте държави от Европейския съюз, които прилагат винетна система, няма въведени нито дневни, нито шестмесечни и тримесечни винетки. Това е причината и в България да няма такъв тип винетки, именно защото анализите показват, че са неефективни, струват много повече за гражданите, и разходите за тяхното производство, дистрибуция, продажба и контрол са неефективни, нарушават изцяло устойчивостта на системата и не водят до добър контрол и приходи. А в крайна сметка целта на тази винетна система е да плаща за пътищата и с приходите от тези такси да се реинвестират и да се ремонтират пътищата. Това заяви пред “Хоризонт“ в предаването “Неделя 150“ министърът на регионалното развитие и строителството Лиляна Павлова. Безспорно това, което приема Парламента и законодателната власт, изпълнителната власт ще го приложим. Все пак когато се разглеждат едни законови промени, касаещи такъв тип сфери, трябва да се види какъв е опитът в останалите страни-членки на ЕС, които прилагат същата като нас винетна система, да се види какви са ползите и ефектите от една система и какво цели тя. Не може да си позволим да ремонтираме стремително пътища, а трябва да разчитаме на приходите от тяхното ползване. Не случайно ние взехме решение да минем към смяна на модела на използването на пътищата и тяхното заплащане, която да доведе до този по-справедлив подход, за който всички се борим. А именно леките коли да плащат винетка и то електронна, и там контролът ще е по-добър. Но там ще премахнем една друга основателна критика към нас, и така те ще бъдат с валидност 12 месеца без значение в кой месец си я купил. Това ще стане веднага щом електронната винетна система бъде въведена, допълни министър Павлова. Като опит за солидарност с тяхното негодувание сме взели като решение и винетките, но и бъдещите стикери да не се плащат за всички пътища, обясни министърът. От 20 000 км републиканска пътна мрежа, 20 000 км общинска мрежа, всъщност общинската става изцяло безплатна, а от републиканската ще оставим безплатна над 3500 км пътища. Това са тези малките, третокласните пътища, които свързват малки населени места. В момента е обявена третата процедура за избор на изпълнител, който да реализира на практика т.нар. ТОЛ-система, уточни Лиляна Павлова. Срокът за подаване на документите е до края на месец май, така че се надявам ако успеем да изберем изпълнител през лятото на тази година веднага да започне пререализация. Първият етап –въвеждането на системата ще трае от 8 месеца до 1 година. Аз се надявам, че ако започнем от есента на тази година, есента на другата година да имаме една работеща винетна система, каза министърът. По повод предложението на министър Ангелкова процент от приходите в туризма да бъдат насочени целево за пътните дейности, Лиляна Павлова заяви, че всяка една инвестиция е инвестиция в бизнес, икономика и туризъм. Проверката на процедурата за изграждането на новите два участъка от магистрала "Хемус" не откри незаконосъообразни процедури, каза още министър Павлова. Избраните да строят фирми имат изрядни документи и са изпълнили качествено достатъчно поръчки, обясни Павлова. Министърът на регионалното развитие допълни, че "Пътната агенция" има готовност да осигури и обособи алтернативни маршрути и обходи, ако българските превозвачи наложат пълна блокада на гръцката граница по Великден и Гергьовден. Ремонтите на магистралите ще бъдат спрени след празниците, за да не пречат на пътуващите, обяви още Лиляна Павлова. източник: www.moreto.net


    Категории

    СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуване

    Последни публикации

    23.05.2025
    Николай Грязин и Константин Александров пристигнаха в София

    Рали пилотът Николай Грязин и неговият навигатор Константин Александров, пристигнаха в София по покана на Автомобилна федерация на България и СБА.

    21.05.2025
    Идва ли краят на дивото къмпингуване в Гърция?

    Наскоро Гърция въведе сериозни ограничения при къмпингуването, които след отрицателен обществен отзвук облекчи.

    16.05.2025
    Проблеми и решения на пътния травматизъм (част 1)

    Очевидно темата за пътната безопасност дълго ще присъства във всекидневието ни. Поне, докато се научим да шофираме безопасно, спазвайки законите.

     

    За нас


    СБА е член на Международната автомобилна федерация ФИА още от създаването си, като от 1992 г. е пълноправен член и на Европейската организация за Пътна помощ – ARC Europe.


    logo

    Контакти


    • София, 1000, пл. “Позитано” № 3
    • info@uab.org
    • (+359) 2 935 79 35
    • (+359) 2 981 61 51

     


    • Начало
    • Пътна помощ
    • Технически прегледи
    • Застраховане
    • Учебна дейност
    • Общи условия
    • Декларация информационна сигурност НСПП
    • Образци на искания от субектите на данни
    • Пътна обстановка
    • Членство
    • Активиране на карта
    • Проверка на карта
    • Отстъпки
    • Често задавани въпроси
    • Контакти
    • Уведомление за поверително третиране
    • Политика за защита на личните данни
    • Отчети
    © 1998 - 2025 All rights reserved | Съюз на българските автомобилисти | powered by: www.btisoft.com

    Вход за потребители

    Разбрах
    Използваме cookies в нашия уебсайт, за да поддържаме техническите характеристики, които подобряват работа с потребителите. Използваме и средства за анализ (Google Analytics, HubSpot).
    Продължавайки да използвате нашия сайт се съгласявате с нашата политика за cookies.