+359-2-9357935
info@uab.org
  • flagBG
    • flagEN
  • Вход
logo
  • Новини
  • Членство
  • Абонамент
  • Пътна обстановка
  • Услуги
    • Членство и абонамент
    • Пътна помощ
    • Технически прегледи
    • Застраховане
    • Учебна дейност
    • Допълнително обучение
    • Международни документи
  • За членове
    • Подновяване на карта
    • Активиране на карта
    • Проверка на карта
    • Отстъпки
    • Често задавани въпроси
  • Контакти
Fia
ARC

16

Февруари 2015

5506

Немците ще адаптират автобан за колите-роботи

СБА СБА

Министерството на транспорта на Германия има намерение тази година да пусне първия по рода си пилотен проект на автобан, приспособен за движещи се автономно автомобили-роботи. Става дума за оборудване на част от автомагистралата A9 Берлин — Мюнхен със съответната за целта инфраструктура - сензори, системи за връзка път-автомобил и други технически приспособления. По този начин властите на Федералната република правят сериозна крачка за улесняване на тези автопроизводители, които вече не година и две работят върху развитието на безпилотните автомобили и тяхното реално пътно приложение. Такъв е експерименталният модел на Mercedes F 015, който неслучайно направи дебюта си пред широката публика зад океана в Щатите. Именно там досега бяха направени най-едро мащабните експерименти с автомобилите-роботи на обикновени пътища и дори се провеждат съревнования с такива конструкции. Освен това в много от европейските проекти по темата ключови партньори са често и най-вече американски университети, чиито специалисти от години се напъват в създаването на алгоритми за управление на безпилотните леки автомобили. Трябва да се отбележи, че тестови изпитания на автономно движещи се леки автомобили по обществени пътища и градски улици се правят непрекъснато от различни компании в различни страни. Но много малко са на брой примерите, когато изследователите успоредно с това са водили разговори за адаптация на пътищата за тези коли и за внедряване на стандартите от типа „кола към кола“ /Car2Car/ на държавно ниво и са получавали подкрепа от съответните държавни органи за създаване и на съответстваща пътна инфраструктура. Богат опит с машините без шофьор има концерна Volkswagen. Създадените от специалистите му разработки за експериментални автомобили на базата на серийни модели успяха да изкачат самостоятелно прочутото състезателно трасе на високопланинското състезание Пайкс-Пик в Колорадо, навъртаха кръгчета по истински писти, стояха в задръствания и излизаха на автомагистрали. Последното постижение на „вълците“ от Инголщат е автономният 900-километров пробег на безпилотния робот на базата на Audi A7 между Силициевата долина и Лас-Вегас, проведен на 5-и януари тази година. Днес немците имат намерение да задействат държавен проект в тази област, а скоро ще бъдат последвани и от англичаните. Прес-секретарят на Федералното министерство на транспорта на Германия Инго Стратер е уверен, че непрекъснатото „общуване“ на инфраструктурата на немските автомагистрали и автономните безпилотни автомобили ще позволи да се повиши безопасността на движението и чувствително да се намалят задръстванията. Държавните институции обещават твърдо, че първите тестове с безпилотниците ще могат да се извършат по автомагистралата A9 още през тази година. източник: www.auto-press.net


Категории

СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуване

Последни публикации

23.06.2025
Петър Дойчинов е новият Най - добър млад шофьор на България!

Тази година домакин на финала на кампанията беше гр. Кюстендил, където сили премериха 20 финалисти.

16.06.2025
Проблеми и решения на пътния травматизъм – ефекти от пътнотранспортните сблъсъци (последна част)

Когато говорим за пътния травматизъм задължително трябва да споменем и крайния резултат, който се изразява в пътнотранспортни наранявания и последствия.

12.06.2025
Избраха нов вицепрезидент по спорта на ФИА

Това се случи по време на извънредно общо събрание на ФИА в Макао.

 

За нас


СБА е член на Международната автомобилна федерация ФИА още от създаването си, като от 1992 г. е пълноправен член и на Европейската организация за Пътна помощ – ARC Europe.


logo

Контакти


  • София, 1000, пл. “Позитано” № 3
  • info@uab.org
  • (+359) 2 935 79 35
  • (+359) 2 981 61 51

 


  • Начало
  • Пътна помощ
  • Технически прегледи
  • Застраховане
  • Учебна дейност
  • Общи условия
  • Декларация информационна сигурност НСПП
  • Образци на искания от субектите на данни
  • Пътна обстановка
  • Членство
  • Активиране на карта
  • Проверка на карта
  • Отстъпки
  • Често задавани въпроси
  • Контакти
  • Уведомление за поверително третиране
  • Политика за защита на личните данни
  • Отчети
© 1998 - 2025 All rights reserved | Съюз на българските автомобилисти | powered by: www.btisoft.com

Вход за потребители

Разбрах
Използваме cookies в нашия уебсайт, за да поддържаме техническите характеристики, които подобряват работа с потребителите. Използваме и средства за анализ (Google Analytics, HubSpot).
Продължавайки да използвате нашия сайт се съгласявате с нашата политика за cookies.