19
Юли 2016
Близо 500 автоинструктори от цялата страна се обявиха за излизане на държавата от изпитите за шофьорски книжки.
Днес от Съюза на българските автомобилисти (СБА) и Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България (АКАБ) официално ще внесат подписка до Министър-председателя на Република България г-н Бойко Борисов, до Министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията г-н Ивайло Московски и до Председателя на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения в Народното събрание г-н Настимир Ананиев с подписали се близо 500 автоинструктори от цялата страна.
Подписката е със следните искания:
УВАЖАЕМИ Г-Н МИНИСТЪР-ПРЕДСЕДАТЕЛ, УВАЖАЕМИ ГОСПОДА,Дълго трупаните във времето проблеми в обучението и провеждането на изпитите на кандидати за придобиване на правоспособност за управление на моторно превозно средство, както и порочните практики при т.нар. „купуване на книжки“ ни принудиха да организираме подписка. Считаме, че именно преподавателите по теоретично и практическо обучение и ръководителите на учебни центрове, подготвящи водачи на МПС в Република България, са тези, които познават до болка проблемите в бранша и могат да предложат решенията им, поради което сме против предлаганите „козметични“ промени в дейността им и с предложения относно следното:
- Да бъдат отменени Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 38 от 2004 г. за условията и реда за провеждането на изпитите на кандидати за придобиване на правоспособност за управление на моторно превозно средство и реда за провеждане на проверовъчните изпити, и последните изменения и допълнения на Наредба № 40 от 14.01.2004 г. за условията и реда за извършване на автомобилен превоз на опасни товари, които са в сила от 02.10.2015 г.
- Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията да предприеме законови инициативи за изваждане провеждането на изпитите на кандидати за придобиване на правоспособност за управление на моторно превозно средство и проверовъчните изпити от държавните органи в частния сектор, с цел да се избегне досегашният модел на сливане на функциите на държавата по изпълнение и контрол върху провежданите изпити.
За кратко време подписката беше подписана от 461, което е приблизително половината от всички постоянно професионално ангажирани преподаватели и ръководители на учебни центрове. Лицата са категорични, че при приемане на промени в тези дейности трябва да се иска мнението на бранша. Провеждането на изпитите на кандидати за придобиване на правоспособност за управление на моторно превозно средство и проверовъчните изпити трябва да излязат от държавата, за да не се нарушава балансът между изпълнителната и контролната дейност, както е в момента.
Разчитаме на Вашето политическо решение за постигане на тези цели, които вярваме най-накрая ще доведат до ефективен действащ модел на обучение, изваждане на изпитите от държавата и засилване контрола от страна на определените министерства.
Всичко това може да бъде постигнато само и единствено с Вашата законодателна инициатива за изменения и допълнения на подзаконовите нормативни актове, уреждащи материята, и с нов Закон за движение по пътищата. Вярваме, че именно това са стъпките за слагане на край на корупцията и за установяване на безопасно движение по пътищата – цели, зад които Вие многократно сте заявявали, че стоите.
Считаме, че с Ваша помощ могат да настъпят трайни положителни промени, като ние сме готови да участваме в дискусии, разговори и срещи по всички повдигнати въпроси.
19 юли 2016 г. С уважение: Гр. София /инж.Емил Панчев - председател на СБА/С уважение:
/Красимир Георгиев – председател на АКАБ/
Категории
СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуванеПоследни публикации
Пунктът на "Технотест" АД извършва прегледи на членове и абонати на СБА, като партньор на Съюза.
Тази година домакин на финала на кампанията беше гр. Кюстендил, където сили премериха 20 финалисти.
Когато говорим за пътния травматизъм задължително трябва да споменем и крайния резултат, който се изразява в пътнотранспортни наранявания и последствия.