+359-2-9357935
info@uab.org
  • flagBG
    • flagEN
  • Вход
logo
  • Новини
  • Членство
  • Абонамент
  • Пътна обстановка
  • Услуги
    • Членство и абонамент
    • Пътна помощ
    • Технически прегледи
    • Застраховане
    • Учебна дейност
    • Допълнително обучение
    • Международни документи
  • За членове
    • Подновяване на карта
    • Активиране на карта
    • Проверка на карта
    • Отстъпки
    • Често задавани въпроси
  • Контакти
Fia
ARC

15

Септември 2017

6688

Красавец на име Kadjar (Каджар)

СБА СБА

Срещата ми с него беше неочаквана. Не може да се отрече: той знае как да прави впечатление -  привлекателен, елегантен, агресивен и мощен, с муцуна като на голяма хищна котка. Хубавец отвсякъде. Всеки би се почувствал поласкан в неговата компания.

Всъщност става дума за... Renault Kadjar (Рено Каджар).

Случайната ми „среща” с него се превърна в прекрасно начало на един съботен ден. Случи се в Деня на безплатните услуги, организиран от СБА в Пазарджик. После спонтанно прерасна в непланирано пътешествие (тестдрайв) с любезното съдействие на Еспас Ауто ООД.

Kadjar е от SUV гамата на Renault заедно с другите му двама събратя – по-малкото „бонбонче” Captur и по-мощния Koleоs.

Ако трябва да започна по-отдалеч, всъщност за тестдрайва домакините ми предложиха да избирам измежду трите кросоувъра, с леко намигане към Captur като подчертано дамски автомобил. Наистина, колата е прекрасна.

Но все пак се спрях на „хищника” Kadjar. Като намигане и от моя страна.

Renault Kadjar не е хубава само заради едно нещо. Както казах, първите ми впечатления са от красивия му вид. Това е имиджов автомобил с модерен френски дизайн. Няма прави линии, сякаш всичко е нарисувано с молив. Само обърнете внимание на елегантния му профил, подчертан с финес от хромираните надлъжни релси на покрива и лъскавата лайстна по долната част на вратите. Фаровете са като смръщени вежди на хищно животно. Това внушение се допълва и от предната решетка с хоризонтални ребра. Офроудният характер на модела е подчертан от малки сребърни релси и специална облицовка от черна небоядисана пластмаса на броните, праговете и арките на колелата. Те не са сложени там самоцелно, а да пазят боята на панелите на каросерията от пясък и чакъл.

Приятни изненади крие и салонът – широк и  комфортен с премерен лукс. Седалките направо те прегръщат, все едно са правени специално за теб. В зависимост от нивото на оборудване се предлагат в естествена кожа, комбинация от кожа и текстил или само висококачествен текстил.

Онова, което на мига ме грабна обаче, е уникалният стъклен покрив с размер 1,4 кв. м. По този повод ще кажа само едно, но то е достатъчно – все едно да имаш френски прозорец в дома си. Красиво, ведро и много шик.  Представете си само: Шофирате в някоя лятна нощ, а над вас – небе и милиони звезди. Неописуемо. Ако пък ви притеснява лятната жега - винаги може да издърпате подвижната щора, нали?

Време е да изпробваме това, което се крие под предния капак. Тествам версията  дизелов двигател със 130 к.с., турбокомпресор,  6-степенна предавателна кутия и задвижване на четирите колела.

Маршрутът е градско и извънградско каране, а трасето е взискателно – дупки, неравности, липсваща маркировка. Знаете как е... Подчертавам това, за да кажа, че в тази типична за страната ни среда кросоувърът стои изключително стабилно на асфалта, а купето е добре обезшумено. Излишно е да споменавам за усещането от пътуването. Много пъргав, с отлично ускорение от висока към ниска предавка и в добавка - доста икономичен: в реални условия  харчи 5-6 литра на 100 км пробег.  Препоръчително е да поглеждате по-често към километража, защото бързо и без да усетиш може да „отлепиш” до 140 км/ч. Между другото що се отнася до любимия въпрос на българина „Колко харчи?” една от полезните екстри тук е информацията за среден разход на гориво. Например, караш със 120 км и на дигитализираното табло излиза информация още колко километра при тази скорост можеш да изминеш с наличното гориво в резервоара, както и еко оценка на автомобила за твоя стил на шофиране.

Съвсем в крак с времето Kadjar има доста богато техническо оборудване с много полезни системи и умни устройства и една от тях е посочената по-горе функция.

На практика почти всичко може да се управлява от мултифункционалния бордови компютър. Чрез мултимедийната система R- Link човек пък може сам да избере режимите и цветовете на дисплея и може сам да конфигурира най-често използваните функции, така че да има директен достъп до тях.

Оборудването на Kadjar предлага: система за еко режим на пътуване, стар-стоп система, 360 градуса сензори за паркиране, огледало за обратна камера, отопляеми огледала, система за централно заключване, LED светлини, мултимедийна система R- Link, автоматична функция за паркиране и т.н.

Разбира се, всеки може да вдигне оборудването по свой вкус и според портфейла си. В моя случай приятното нещо, което открих в Kadjar -а, е системата за предупреждение за наличие на обект в "сляпата" точка на автомобила (активна между 30 и 140 км/ч) и система за сигнализация при пресичане на осева линия (активна над 70 км/ч). Това означава, че ако си унесен в разговор или заспиш и преминеш в другото платно с над 70 км/ч, автоматично се задейства звуков сигнал в купето.

Другото, което трябва да се отбележи, е аудио-навигационна система със 7'' сензорен дисплей, карта на Европа, система за разпознаване на пътни знаци. За неумело паркиращите на помощ идва камерата за задно паркиране и забележете - система Easy Park Assist и система за предупреждение при наличие на движещ се обект при паркиране.

Благодарение на Easy Park Assist автомобилът на практика може да паркира сам. Шофьорът само трябва да зададе какво паркиране иска. И после да превключи на нужната предавка - воланът започва да се върти автономно, за да изпълни подадените команди.

Със сигурност кросоувърът има още много плюсове, които нямаше как да открия за краткото време, прекарано с него. Онова, което не престава да ме мъчи, е: Какво всъщност означава Kadjar?

П.П. От Еспас Ауто ООД внесоха разяснение за името на кросоувъра: името KADJAR идва от игра на две думи - quad (използвана за обозначение на 4х4 автомобили) и Jar – трансформация на френската думата  agile (пъргав). 

автор: Ваня Георгиева




Категории

СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуване

Последни публикации

07.07.2025
СБА Перник няма да работи от 9 до 16.07.2025 г.

СБА клон Перник, няма да работи от 9 до 16.07.2025 г. (вкл.).

04.07.2025
Нов пункт за ГТП на територията на гр. София

Пунктът на "Технотест" АД извършва прегледи на членове и абонати на СБА, като партньор на Съюза.

23.06.2025
Петър Дойчинов е новият Най - добър млад шофьор на България!

Тази година домакин на финала на кампанията беше гр. Кюстендил, където сили премериха 20 финалисти.

 

За нас


СБА е член на Международната автомобилна федерация ФИА още от създаването си, като от 1992 г. е пълноправен член и на Европейската организация за Пътна помощ – ARC Europe.


logo

Контакти


  • София, 1000, пл. “Позитано” № 3
  • info@uab.org
  • (+359) 2 935 79 35
  • (+359) 2 981 61 51

 


  • Начало
  • Пътна помощ
  • Технически прегледи
  • Застраховане
  • Учебна дейност
  • Общи условия
  • Декларация информационна сигурност НСПП
  • Образци на искания от субектите на данни
  • Пътна обстановка
  • Членство
  • Активиране на карта
  • Проверка на карта
  • Отстъпки
  • Често задавани въпроси
  • Контакти
  • Уведомление за поверително третиране
  • Политика за защита на личните данни
  • Отчети
© 1998 - 2025 All rights reserved | Съюз на българските автомобилисти | powered by: www.btisoft.com

Вход за потребители

Разбрах
Използваме cookies в нашия уебсайт, за да поддържаме техническите характеристики, които подобряват работа с потребителите. Използваме и средства за анализ (Google Analytics, HubSpot).
Продължавайки да използвате нашия сайт се съгласявате с нашата политика за cookies.