+359-2-9357935
info@uab.org
  • flagBG
    • flagEN
  • Вход
logo
  • Новини
  • Членство
  • Абонамент
  • Пътна обстановка
  • Услуги
    • Членство и абонамент
    • Пътна помощ
    • Технически прегледи
    • Застраховане
    • Учебна дейност
    • Допълнително обучение
    • Международни документи
  • За членове
    • Подновяване на карта
    • Активиране на карта
    • Проверка на карта
    • Отстъпки
    • Често задавани въпроси
  • Контакти
Fia
ARC

03

Май 2019

7025

Паркирането пред блока става все по-невъзможно

Любопитно Ваня Георгиева

Живея в голям столичен квартал вече 20 години. В началото, когато се установих там, пред блока ми с 6 входа имаше място колкото искаш за паркиране на автомобили. През годините с всеки изминат ден местата ставаха все по-малко. Постепенно колите започнаха да превземат зелени площи. Утъпкаха ги, неприветливите околоблокови пространства станаха още по-мръсни, кални и грозни.

Около блока ми в  периметър от няколко километра имаше два частни платени паркинга, с абонамент и без нито едно свободно място. След Нова година единият паркинг бе опразнен и ограден с метални прегради. Май ще се строи жилищен блок. Тоест още нови съседи с още повече коли, които също ще търсят начин да „отхапят“ своя част от улицата или тротоара.

Не само около моят блок е така. Кварталът ни вече се задъхва. Не може да поеме повече превозни средства. Просто места няма - големи социалистически блокове със стотици обитатели във всяка сграда, десетки нови кооперации с недостатъчна обезпеченост на паркоместа. Много домакинства имат вече не по едни, а по два, че дори и по три автомобила.

Общината колкото и да се прави на сляпа, отдавна вижда проблема с паркирането, но търси решение само в едно. Организира хайки за неправилно паркирали шофьори. От една страна епизодично праща свои инспектори, които лепят глоби по прозорците на колите. От друга – пуска „паяка“, който прочиства около метростанции, паркове, по-големи квартални търговски обекти и т.н.

Нашият квартал си има Фейсбук група. Когато някой забележи „паяка“, колегиално алармира колегите в групата. Или предупреждава: „Онези от общината лепят глоби по еди коя си улица“.  Автомобилистите се гневят още повече, а пешеходците се радват, че общината налага малко ред. Е, вярно, че има и немалка част тарикати, които по принцип си спират, където им скимне и си заслужават глобите. Но проблемът с паркирането като цяло е много сериозен. За тези две десетилетия само около моя блок автопаркът се увеличи десетократно, но за това време не бе построен или обособен нито един нов паркинг. С времето асфалтът на паркоместата пред много по-стари сгради тотално се съсипа и изрони. Все едно си заорал в нивата.

Подобен проблем с паркирането има във всеки един квартал на София, да не кажа, че има райони в още по-тежко положение от моя квартал. Малките градчета също вече започват да усещат явлението „недостиг на паркоместа“.

Докога обаче ще се отлага търсенето на адекватно решение за регулиране на паркирането? Докога единственото решение на общината ще бъде „да разчистим с „паяка“? А, и увеличаване на обхвата на „зелената зона“, която задължава хората да купуват винетен стикер за локално паркиране в своя квартал. В друго инвестиция не се прави. Интересно ще бъде да узнаем с парите от синя и зелена зона какво се е направило в полза на шофьори или пешеходци.

 Всяка година София събира милиони левове от платеното паркиране в „синя“ и „зелена зона“. Отделно столицата разчита и на многомилионен бюджет, а тази година дори надхвърли 1,6 милиарда лева. Време е отнякъде да се започне, защото ние данъците си ги плащаме, нали?




Категории

СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуване

Последни публикации

16.06.2025
Проблеми и решения на пътния травматизъм – ефекти от пътнотранспортните сблъсъци (последна част)

Когато говорим за пътния травматизъм задължително трябва да споменем и крайния резултат, който се изразява в пътнотранспортни наранявания и последствия.

12.06.2025
Избраха нов вицепрезидент по спорта на ФИА

Това се случи по време на извънредно общо събрание на ФИА в Макао.

10.06.2025
Проблеми и решения на пътния травматизъм – причини за ПТП (част 3)

В трета част от материала описваме състоянието на пътищата и поведението на водачите, като причини за ПТП.

 

За нас


СБА е член на Международната автомобилна федерация ФИА още от създаването си, като от 1992 г. е пълноправен член и на Европейската организация за Пътна помощ – ARC Europe.


logo

Контакти


  • София, 1000, пл. “Позитано” № 3
  • info@uab.org
  • (+359) 2 935 79 35
  • (+359) 2 981 61 51

 


  • Начало
  • Пътна помощ
  • Технически прегледи
  • Застраховане
  • Учебна дейност
  • Общи условия
  • Декларация информационна сигурност НСПП
  • Образци на искания от субектите на данни
  • Пътна обстановка
  • Членство
  • Активиране на карта
  • Проверка на карта
  • Отстъпки
  • Често задавани въпроси
  • Контакти
  • Уведомление за поверително третиране
  • Политика за защита на личните данни
  • Отчети
© 1998 - 2025 All rights reserved | Съюз на българските автомобилисти | powered by: www.btisoft.com

Вход за потребители

Разбрах
Използваме cookies в нашия уебсайт, за да поддържаме техническите характеристики, които подобряват работа с потребителите. Използваме и средства за анализ (Google Analytics, HubSpot).
Продължавайки да използвате нашия сайт се съгласявате с нашата политика за cookies.