+359-2-9357935
info@uab.org
  • flagBG
    • flagEN
  • Вход
logo
  • Новини
  • Членство
  • Абонамент
  • Пътна обстановка
  • Услуги
    • Членство и абонамент
    • Пътна помощ
    • Технически прегледи
    • Застраховане
    • Учебна дейност
    • Допълнително обучение
    • Международни документи
  • За членове
    • Подновяване на карта
    • Активиране на карта
    • Проверка на карта
    • Отстъпки
    • Често задавани въпроси
  • Контакти
Fia
ARC

27

Май 2019

6364

24 часа: ФИА готова да помага за връщането на Рали България в Европа

СБА в медиите СБА

"Международната автомобилна федерация (ФИА) изрази готовност да спасим перлата на автомобилния си спорт - Рали “България”. Това става ясно от писмо на президента Жан Тод до председателя на Съюза на автомобилистите в България - СБА Емил Панчев."

Това пише вестник "24 часа" в последния си брой от 27 май 2019 г. Публикуваме пълния текст на статията:

Заради тоталната шизофрения през последните години успяхме от кръг на световния шампионат да изключим състезанието въобще от международния календар. Защото членове на управителния съвет подаваха жалби срещу собствения си избор, пилоти скачаха на спонсора си. Тотално безумие, което доведе до единствения възможен изход - отнемане на лиценза от страна на СБА за спортна дейност на федерацията по автомобилен спорт (БФАС). Според мнозина със закъснение от няколко години.

От БФАС дори спретнаха протест пред Министерския съвет по неясни причини. Защото лицензът им бил взет от Министерството на младежта и спорта. Любезно премълчаха истината. Единственият член на ФИА към момента е СБА, който от години отдава спортния календар на федерацията с договор. И в момента, в който съюзът прекрати това, се губят всички права за провеждане на състезания. А министерството просто регистрира това.

Защото решението на СБА, взето единодушно да се спрат отношенията с БФАС, е от 16 януари. За което са уведомени както Владимир Илиев, който все още представлява федерацията, така и Калоян Станчев, избран почти единодушно на 21 април 2018 г. И атакуван в съда на следващия ден. И четири месеца протести нямаше.

Миналата година се стигна до пълния абсурд ФИА да ни отнеме правата дори за междуродно състезание и на старт имаше само 26 български екипажа, 10 от които с автомобили извън хомологация. Това бе върхът на пропадането, въпреки че ралито се върна във Варна, там, откъдето започва историята му. Откровеното пестене на пари и най-вече на усилия доведе до тотален крах на състезанието. В името да се запази властта. Причината за отнемането на правата бе повече от тривиална. Просто бяха забавени документите на ралито въпреки напомнянията на СБА.

Тази година обаче бяха направени първите стъпки в правилната посока от новосформираната Автомобилна федерация на България, която за кратко време успя да свърши доста работа, която не е останала незабелязана и от ФИА.

През 2018 г. ралито се проведе в условията на пълна нелегалност. Липсваха дори плакати във Варна, че има такова състезание. За медийно отразяване дори не може да се говори. Тази година само на финалния етап имаше 15 000 зрители, а на официалния старт под дъжда излязоха близо 5000 варненци. Миналата година се стигна и до абсурда да няма лекарски екип на откриващия етап в Албена, етапите бяха трудно сглобени, докато сега бяха покрити изискванията за европейски стандарт.

Най-големият успех тази година обаче остава броят на пилотите. Защото от четири сезона, откакто стартът се върна край морето, те бяха на второ място по заявки. През 2016 г. са 37, след това стават 54, за да се стигне до абсурдните 29 миналата година. Сега бяха 42. И то в условия на неистова война.

След решението за отнемането на лиценза битката на БФАС продължава с неистови усилия, въпреки че заради съдебните битки едва ли има някой, който да застане твърдо и да заяви, че я управлява. Защото се оспорват решения на общи събрания отпреди години.

Тази година на ралито имаше и двойно повече журналисти от миналата. Което въобще не е за подценяване. Имаше включвания по национална телевизия и доста повече хора разбраха, че има подобно състезание.

“Най-официално, за пореден път заявявам - Автомобилна федерация на България (АФБ) изпълнява годишния календар, приет от БФАС с една-едничка цел - плавен преход с минимално сътресение за пилоти и организатори. Всички точки, спечелени в състезанията през тази година, ще бъдат валидни за крайното годишно класиране във всички дисциплини - както индивидуално, така и отборно. Такъв термин като шампионат на БФАС просто не съществува. За мое огромно съжаление, управителите на БФАС продължават да ви заблуждават (точно такова е тяхното разбиране за работа в полза на спорта)”, се казва в официална позиция на президента на АФБ Камен Михайлов, след като се провали и една от атракциите на сезона - планинското “Българка”, което трябваше да е този уикенд.

Източник: 24chasa.bg




Категории

СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуване

Последни публикации

16.06.2025
Проблеми и решения на пътния травматизъм – ефекти от пътнотранспортните сблъсъци (последна част)

Когато говорим за пътния травматизъм задължително трябва да споменем и крайния резултат, който се изразява в пътнотранспортни наранявания и последствия.

12.06.2025
Избраха нов вицепрезидент по спорта на ФИА

Това се случи по време на извънредно общо събрание на ФИА в Макао.

10.06.2025
Проблеми и решения на пътния травматизъм – причини за ПТП (част 3)

В трета част от материала описваме състоянието на пътищата и поведението на водачите, като причини за ПТП.

 

За нас


СБА е член на Международната автомобилна федерация ФИА още от създаването си, като от 1992 г. е пълноправен член и на Европейската организация за Пътна помощ – ARC Europe.


logo

Контакти


  • София, 1000, пл. “Позитано” № 3
  • info@uab.org
  • (+359) 2 935 79 35
  • (+359) 2 981 61 51

 


  • Начало
  • Пътна помощ
  • Технически прегледи
  • Застраховане
  • Учебна дейност
  • Общи условия
  • Декларация информационна сигурност НСПП
  • Образци на искания от субектите на данни
  • Пътна обстановка
  • Членство
  • Активиране на карта
  • Проверка на карта
  • Отстъпки
  • Често задавани въпроси
  • Контакти
  • Уведомление за поверително третиране
  • Политика за защита на личните данни
  • Отчети
© 1998 - 2025 All rights reserved | Съюз на българските автомобилисти | powered by: www.btisoft.com

Вход за потребители

Разбрах
Използваме cookies в нашия уебсайт, за да поддържаме техническите характеристики, които подобряват работа с потребителите. Използваме и средства за анализ (Google Analytics, HubSpot).
Продължавайки да използвате нашия сайт се съгласявате с нашата политика за cookies.