27
Ноември 2019
Столичната кметица Йорданка Фандъкова поиска по-висок данък за автомобилите с най-ниските екологични стандарти и по-голяма мощност. Според нея по-справедливо е замърсяващите коли да плащат повече. Очакваните приходи от увеличението пък ще бъдат в размер на около 18 милиона лева, които ще бъдат инвестирани в подобряване на инфраструктурата в кварталите и в превозни средства за градския транспорт.
Предлага се също и повишение на данъка върху всички сделки с имоти и коли, като от 2.5% данъчната стойност да стане 3%. От тази мярка се очаква увеличение на приходите с 20 милиона лева.
Ето какво се предлага:
➡за колите с екостандарт 0, 1, 2,3 и 4 коефициентът да остане горната граница по закон.
➡за колите с екостандарт 5 и 6 – няма да има увеличение. За тях се запазва най-ниският по закон коефициент.
За мощността на автомобилите се предлага същия принцип.
➡за колите с най-ниска мощност (до 74 киловата) остава най-ниският коефициент, а за по-мощните (над 74 киловата) да се увеличи коефициентът с между 10 и 15%.
Какво означава тази промяна в пари?
➡за колите с малка мощност – увеличението е от 3 до 10 лв. и то само за колите с ниските екостандарти.
➡за колите до 100 конски сили, които са най-разпространените, увеличението е между 7 и 40 лв., като 40 лв. е за колите в екостандарт 0, 1 и 2, а за тези със стандарт 3 и 4 – е 17 лв.
Местен данък при сделки с имоти и коли
Предложението е размерът на данъка от 2,5% да стане 3%, като средствата ще бъдат насочени към подобряване на инфраструктурата в кварталите. Очаква се от този данък да се съберат допълнително 20 млн. лв. "Годишно се осъществяват 115 000 сделки с имоти и коли, над половината то тях са с декларирана стойност под 2000 лв., което означава под 50 лв. данък",обясни Фандъкова. Тя каза още, че половината от очакваните 20 милиона ще бъдат дадени на кметовете на райони. С другата половина ще се финансират основни ремонти на квартални улици и тротоари. Предложенията за промени ще бъдат публикувани на сайта на общината и в рамките на месец всеки гражданин може да изпрати свое предложение и коментар по предложенията.
Подробности в графиките по-долу:
Категории
СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуванеПоследни публикации
Пунктът на "Технотест" АД извършва прегледи на членове и абонати на СБА, като партньор на Съюза.
Тази година домакин на финала на кампанията беше гр. Кюстендил, където сили премериха 20 финалисти.
Когато говорим за пътния травматизъм задължително трябва да споменем и крайния резултат, който се изразява в пътнотранспортни наранявания и последствия.