+359-2-9357935
info@uab.org
  • flagBG
    • flagEN
  • Вход
logo
  • Новини
  • Членство
  • Абонамент
  • Пътна обстановка
  • Услуги
    • Членство и абонамент
    • Пътна помощ
    • Технически прегледи
    • Застраховане
    • Учебна дейност
    • Допълнително обучение
    • Международни документи
  • За членове
    • Подновяване на карта
    • Активиране на карта
    • Проверка на карта
    • Отстъпки
    • Често задавани въпроси
  • Контакти
Fia
ARC

23

Март 2015

4623

Колата, която може да карате, ще бъде забранена

СБА СБА

Съоснователят на Тесла Елън Мъск твърди, че колите, които управляваме днес, ще бъдат заменени от такива, контролирани от роботи. Простото обяснение: Мъск вярва, че компютрите ще вършат много по-добра работа от нас, до степен, при която хората дори ще се превърнат в пречка. Според Мъск, хората не трябва да се притесняват от независимите автомобили, които ще представляват форма на изкуствен интелект. Той сравни работата на автомобилите на бъдещето с простата асансьорна система, която компанията му е разработила и която прави така, че асансьорът автоматично да пристигне на етажа, на който се намирате. Мъск казва, че основната цел е да се забрани шофирането на автомобили заради високия риск за хората при управлението на някои тежки машини например. Той обаче предупреждава, че промяната ще се осъществи бавно в автомобилната индустрия, какъвто бе случаяT и с хибридните модели и с електромобилите. Има 2 милиарда автомобили в света днес. Преминаването към изцяло автономна алтернатива ще отнеме 20 години е пресметнал Мъск, като отбелязва, че капацитетът на автомобилната индустрия е ограничен до 100 милиона нови превозни средства на година. Тесла вече са добавили някои автоматизирани устройства в колите си, но сега работят върху технология, която съвсем сама ще управлява автомобила. Режимът "автопилот", представен в Model S, ще може да сменя скоростта, да натиска спирачка и да ви държи в правилната лента, използвайки бордови сензори. Следващата логична стъпка включва комбинирането на горните функции с такива за управление на колата по магистралите и навигационни функции, което ще направи колата изцяло независима от шофьора. В интервю през октомври Мъск казва, че колата, по която работят в момента, ще е "90% управлявана от автопилот" Най-големите предизвикателства пред създаването на независимите коли са затворените пътища, отворените капаци на шахти, играещите деца и велосипедистите, казва Мъск. Доста неща, на които роботизираната кола може да се натъкне. На помощ идват автоматизирани системи, които сканират пространството наоколо. Решението на NVIDIA, наречено Drive, може да идентифицира хора, пътни знаци и други обекти, като тенденцията е то да се усъвършенства в бъдеще. То върви ръка за ръка с дигитално табло и компютъра на NVIDIA Drive PX. Този компютър е оборудван с два мобилни процесора Tegra X1 и може да обработва изображения от дузина камери в реално време. Компанията разработва тази система за автомобилопроизводители с надеждата тя да стане част и от независимите коли на бъдещето. Наскоро NVIDIA обявиха, че ще пуснат на пазара системата през май на цена от 10 000 долара. Освен подобряване на бордовите сензори и компютрите, Мъск е загрижен и за възможността от хакерски атаки върху превозните средства. Той казва, че са положили много усилия в тази посока и са наели трети страни, които да извършат такива атаки, за да изпробват надеждността. Едно възможно разрешение на проблема би било честото актуализиране на софтуера, което Мъск казва, че ще бъде факт в колите на Тесла по-късно през годината. източник: www.haskovo.net


Категории

СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуване

Последни публикации

23.06.2025
Петър Дойчинов е новият Най - добър млад шофьор на България!

Тази година домакин на финала на кампанията беше гр. Кюстендил, където сили премериха 20 финалисти.

16.06.2025
Проблеми и решения на пътния травматизъм – ефекти от пътнотранспортните сблъсъци (последна част)

Когато говорим за пътния травматизъм задължително трябва да споменем и крайния резултат, който се изразява в пътнотранспортни наранявания и последствия.

12.06.2025
Избраха нов вицепрезидент по спорта на ФИА

Това се случи по време на извънредно общо събрание на ФИА в Макао.

 

За нас


СБА е член на Международната автомобилна федерация ФИА още от създаването си, като от 1992 г. е пълноправен член и на Европейската организация за Пътна помощ – ARC Europe.


logo

Контакти


  • София, 1000, пл. “Позитано” № 3
  • info@uab.org
  • (+359) 2 935 79 35
  • (+359) 2 981 61 51

 


  • Начало
  • Пътна помощ
  • Технически прегледи
  • Застраховане
  • Учебна дейност
  • Общи условия
  • Декларация информационна сигурност НСПП
  • Образци на искания от субектите на данни
  • Пътна обстановка
  • Членство
  • Активиране на карта
  • Проверка на карта
  • Отстъпки
  • Често задавани въпроси
  • Контакти
  • Уведомление за поверително третиране
  • Политика за защита на личните данни
  • Отчети
© 1998 - 2025 All rights reserved | Съюз на българските автомобилисти | powered by: www.btisoft.com

Вход за потребители

Разбрах
Използваме cookies в нашия уебсайт, за да поддържаме техническите характеристики, които подобряват работа с потребителите. Използваме и средства за анализ (Google Analytics, HubSpot).
Продължавайки да използвате нашия сайт се съгласявате с нашата политика за cookies.