+359-2-9357935
info@uab.org
  • flagBG
    • flagEN
  • Вход
logo
  • Новини
  • Членство
  • Абонамент
  • Пътна обстановка
  • Услуги
    • Членство и абонамент
    • Пътна помощ
    • Технически прегледи
    • Застраховане
    • Учебна дейност
    • Допълнително обучение
    • Международни документи
  • За членове
    • Подновяване на карта
    • Активиране на карта
    • Проверка на карта
    • Отстъпки
    • Често задавани въпроси
  • Контакти
Fia
ARC

07

Януари 2020

5526

Проект предвижда: Шофьорските изпити по нови правила

Закони Ваня Георгиева

Изборът на маршрут, по който кандидат-шофьорът ще кара за книжка, ще става чрез електронен навигатор, а не по усмотрение на изпитващия. Целта е двупосочна – от една страна ще се преодолее субективизмът, а от друга – ще се оцени умението на кандидата за взимане на самостоятелни решения по време на практическия изпит. Това става ясно от публикувания проект за изменение и допълнение на Наредбата за шофьорските изпити.

При влизането в стаята за провеждане на теоретичния изпит кандидатът ще минава през проверка като на летището – ще го проверяват с металодетекторна рамка за наличие на метални или електронни устройства. С друго устройство пък ще проверяват за наличие на радиоизлъчвания. Система избира на случаен принцип листовките, които се решават на таблет. Тестът съдържа текстови изпитни въпроси и въпроси със стационарни графични изображения, е записано още в наредбата. Отчитането на отговорите също става автоматично. Тестовете за различните категории обхващат само темите за съответната категория.

Тестът на всеки кандидат е индивидуален и обозначен с уникален номер. Преди да седнат да го решават изпитваните лица трябва да оставят всички метални предмети, смартфони и всякакви електронни устройства в индивидуални шкафчета. Те нямат право да държат у себе си и материали на хартия. Председателят  на комисията прави снимка на лицето на кандидата, която автоматично се сравнява със снимката от документа за самоличност. При несъответствие – човекът не се допуска на изпит.

Снимките в произволно избрани моменти от изпита на кандидата към решените тестове ще се съхраняват 12 месеца.

Лицево разпознаване ще има и на практическия изпит. В проекта също така е предвидена възможност кандидатът да прегледа записа от видеонаблюдението, за да може да види грешките си, маркирани в контролната електронна карта по време на изпита по кормуване. При невъзможност за отразяване на грешките чрез електронното устройство, изпитът се провежда с контролна карта на хартиен носител, пише още в проекта.

В момента след преминаване на теоретичното обучение кандидатите задължително се представят на теоретичен изпит от учебния център. В предложения проект е предвидено кандидатите да могат и сами да подадат заявление, като това може да става и по електронен начин.

С цел ограничаване на некоректни действия от страна на определени учебни се предлага за първо явяване на практически изпит кандидатът да бъде представен от учебен център, различен от учебния център, където е обучен. Това може да стане само по искане на кандидата, за което е подал заявление в съответното регионално звено на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“.

Провеждането на практическият изпит на кандидатите за придобиване на правоспособност от категории С1, С, D1, D и С1Е, СЕ, D1Е, DЕ може да се извършва и в извън населени места.

Другата новост е, че се детайлизират и разширяват изискванията към камерите, с които е оборудвано помещението за провеждане на теоретичните изпити.

Срокът за обществено обсъждане на проекта на транспортното министерство е до 29 януари тази година.




Категории

СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуване

Последни публикации

04.07.2025
Нов пункт за ГТП на територията на гр. София

Пунктът на "Технотест" АД извършва прегледи на членове и абонати на СБА, като партньор на Съюза.

23.06.2025
Петър Дойчинов е новият Най - добър млад шофьор на България!

Тази година домакин на финала на кампанията беше гр. Кюстендил, където сили премериха 20 финалисти.

16.06.2025
Проблеми и решения на пътния травматизъм – ефекти от пътнотранспортните сблъсъци (последна част)

Когато говорим за пътния травматизъм задължително трябва да споменем и крайния резултат, който се изразява в пътнотранспортни наранявания и последствия.

 

За нас


СБА е член на Международната автомобилна федерация ФИА още от създаването си, като от 1992 г. е пълноправен член и на Европейската организация за Пътна помощ – ARC Europe.


logo

Контакти


  • София, 1000, пл. “Позитано” № 3
  • info@uab.org
  • (+359) 2 935 79 35
  • (+359) 2 981 61 51

 


  • Начало
  • Пътна помощ
  • Технически прегледи
  • Застраховане
  • Учебна дейност
  • Общи условия
  • Декларация информационна сигурност НСПП
  • Образци на искания от субектите на данни
  • Пътна обстановка
  • Членство
  • Активиране на карта
  • Проверка на карта
  • Отстъпки
  • Често задавани въпроси
  • Контакти
  • Уведомление за поверително третиране
  • Политика за защита на личните данни
  • Отчети
© 1998 - 2025 All rights reserved | Съюз на българските автомобилисти | powered by: www.btisoft.com

Вход за потребители

Разбрах
Използваме cookies в нашия уебсайт, за да поддържаме техническите характеристики, които подобряват работа с потребителите. Използваме и средства за анализ (Google Analytics, HubSpot).
Продължавайки да използвате нашия сайт се съгласявате с нашата политика за cookies.