26
Юни 2020
Правилата за движение с електрически тротинетки вече са финално регламентирани след гласуване в Народното събрание. Ето какво предвиждат те:
Къде могат да се ползват електрически тротинетки?
Накратко тротинетки могат да се ползват свободно на обособени велоалеи. Движението е разрешено също и по пътища и улици, където позволената скорост е до 50 км/ч. При липса на велосипедна инфраструктура тротинетка се ползва възможно най-близо до дясната граница на платното за движение.
Законът предвижда забрана за движение по пътища и улици, на които максимално разрешената скорост е над 50km/h. Ограничението не се прилага за улици с изградена велосипедна инфраструктура.
Водачите на тротинетки не могат да се движат в зони, забранени за влизането на велосипеди, както и да се движат по пътна лента или платно за движение само на превозни средства от редовните линии.
Каква е допустимата скорост за движение с тротинетки?
Максимално допустимата скорост, която водач с ел. тротинетка може да развие, е 25 км/ч.
Може ли да бъдат превозвани други хора?
На водачите е забранено да превозват други лица, както и да управляват електрическа тротинетка без да държат кормилото с ръце.
Какви са правилата за движение през нощта?
При движение в тъмните часове на денонощието или при намалена видимост всеки трябва да ползва светлоотразителни елементи върху видимата част на облеклото, позволяващи да бъде лесно забелязан. Въведено е задължение също така да се управлява индивидуалното електрическо превозно средство с включени светлини.
Задължително ли е ползването на каска?
В случай, че лицето е до 18 години, Законът гласи, че то трябва да ползва каска.
Има ли възрастови ограничения за ползване?
Минималната възраст на водача за управление на индивидуално електрическо превозно средство е 16 години - по велоалеи и пътища/улици с максимална скорост до 50 км/ч. За управление на електрическа тротинетка само по велосипедни алеи са необходими минимум навършени 14 години.
Какви други изисквания за ползване са въведени?
Не е разрешено успоредното движение до друго индивидуално електрическо превозно средство или двуколесно пътно превозно средство. Въведена е забрана за ползване мобилен телефон при управлението на превозното средство.
Категории
СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуванеПоследни публикации
Пунктът на "Технотест" АД извършва прегледи на членове и абонати на СБА, като партньор на Съюза.
Тази година домакин на финала на кампанията беше гр. Кюстендил, където сили премериха 20 финалисти.
Когато говорим за пътния травматизъм задължително трябва да споменем и крайния резултат, който се изразява в пътнотранспортни наранявания и последствия.