+359-2-9357935
info@uab.org
  • flagBG
    • flagEN
  • Вход
logo
  • Новини
  • Членство
  • Абонамент
  • Пътна обстановка
  • Услуги
    • Членство и абонамент
    • Пътна помощ
    • Технически прегледи
    • Застраховане
    • Учебна дейност
    • Допълнително обучение
    • Международни документи
  • За членове
    • Подновяване на карта
    • Активиране на карта
    • Проверка на карта
    • Отстъпки
    • Често задавани въпроси
  • Контакти
Fia
ARC

14

Май 2015

6233

Младите шофьори да карат само по светло

СБА СБА

След като ви съобщихме, че има идеи новите шофьори да нямат право да карат мощни коли, стана ясно, че има предложение младите шофьори да нямат право да карат между 22 и 6 ч сутринта. Това гласи проект за промени в Закона за движение по пътищата на Настимир Ананиев от Реформаторския блок, който е зам.-председател на партията на Меглена Кунева - ДБГ. Аргументът - шофьорските курсове никога не се провеждат по тъмно. В категорията “млад шофьор” влизат всички с книжки, получени преди по-малко от 1 г. За същия изпитателен срок тези водачи да не се качват и на магистрали, понеже в курсовете няма кормуване по такива скоростни трасета, предлага Ананиев. Забраните за каране от 22 до 6 ч и по тъмно са факт в Ирландия, където заместникът на Кунева е живял 7 г. “Младите водачи у нас вземат книжка, но нямат нужния опит. По закон трябва да се обучават 30 часа, но с различни техники това време се съкращава. Освен това не се минава през полигон”, възмущава се Ананиев. Друго предложение е автомобилите, управлявани от млади шофьори, да носят задължително обозначителен стикер “У”. В Ирландия неопитните водачи си личали отдалече със скитер “L” (от англ. learner - учащ се, б.р.). Така останалите участници в движението ще са по-внимателни, изтъква Ананиев. Той ще се бори да прокара още една “ирландска” поправка - младите шофьори да имат право да возят до двама пасажери. Депутатът е категоричен, че пресните водачи не трябва да сядат зад волана на мощна кола. Той вече е в процес на консултации през кой нормативен акт да вкара това ограничение. “Има и друг аспект, който е добре да обмислим - в България не може да се конфискуват автомобили, но ако въведем такава санкция за шофьорите, хванати зад волана, след като са пили, те със сигурност ще се замислят. У нас има култ към колата”, революционно настроен е Ананиев. източник: www.24chasa.bg


Категории

СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуване

Последни публикации

04.07.2025
Нов пункт за ГТП на територията на гр. София

Пунктът на "Технотест" АД извършва прегледи на членове и абонати на СБА, като партньор на Съюза.

23.06.2025
Петър Дойчинов е новият Най - добър млад шофьор на България!

Тази година домакин на финала на кампанията беше гр. Кюстендил, където сили премериха 20 финалисти.

16.06.2025
Проблеми и решения на пътния травматизъм – ефекти от пътнотранспортните сблъсъци (последна част)

Когато говорим за пътния травматизъм задължително трябва да споменем и крайния резултат, който се изразява в пътнотранспортни наранявания и последствия.

 

За нас


СБА е член на Международната автомобилна федерация ФИА още от създаването си, като от 1992 г. е пълноправен член и на Европейската организация за Пътна помощ – ARC Europe.


logo

Контакти


  • София, 1000, пл. “Позитано” № 3
  • info@uab.org
  • (+359) 2 935 79 35
  • (+359) 2 981 61 51

 


  • Начало
  • Пътна помощ
  • Технически прегледи
  • Застраховане
  • Учебна дейност
  • Общи условия
  • Декларация информационна сигурност НСПП
  • Образци на искания от субектите на данни
  • Пътна обстановка
  • Членство
  • Активиране на карта
  • Проверка на карта
  • Отстъпки
  • Често задавани въпроси
  • Контакти
  • Уведомление за поверително третиране
  • Политика за защита на личните данни
  • Отчети
© 1998 - 2025 All rights reserved | Съюз на българските автомобилисти | powered by: www.btisoft.com

Вход за потребители

Разбрах
Използваме cookies в нашия уебсайт, за да поддържаме техническите характеристики, които подобряват работа с потребителите. Използваме и средства за анализ (Google Analytics, HubSpot).
Продължавайки да използвате нашия сайт се съгласявате с нашата политика за cookies.