+359-2-9357935
info@uab.org
  • flagBG
    • flagEN
  • Вход
logo
  • Новини
  • Членство
  • Абонамент
  • Пътна обстановка
  • Услуги
    • Членство и абонамент
    • Пътна помощ
    • Технически прегледи
    • Застраховане
    • Учебна дейност
    • Допълнително обучение
    • Международни документи
  • За членове
    • Подновяване на карта
    • Активиране на карта
    • Проверка на карта
    • Отстъпки
    • Често задавани въпроси
  • Контакти
Fia
ARC

16

Септември 2015

4604

Облекчава се движението по новия пътен възел при кръстовището на Софийския околовръстен път с бул. „Сливница”

СБА СБА

Днес частично бе пуснато движението по новия пътен възел, който се изгражда на кръстовището на Софийския околовръстен път с бул. „Сливница”. В експлоатация се въвежда лявото локално платно, осъществяващо директната връзка с Калотина, с което значително ще се облекчи движението. До момента трафикът се осъществяваше двупосочно в дясното локално платно, което в пиковите часове предизвикваше задръствания. Пътният възел е най-голямото съоръжение от проекта за изграждане на Лот 1 на Западна дъга, Път ІІ-18 СОП в участъка от км 59+400 до км 61+629 и от км 0+000 до км 0+780. Възелът е проектиран на три нива, с което ще се осигури безконфликтното преминаване през пътната връзка, ще се подобри транспортното обслужване на международния и вътрешен трафик и ще се увеличи безопасността и сигурността на движението. Първото ниво минава под терена и свързва сегашното Околовръстно с продължението му на север. Средното ниво представлява кръгово кръстовище, което ще преразпределя движението в четири посоки - към Калотина, на север, към кв. “Люлин” и в посока към началото на автомагистрала “Люлин”. Най-горното ниво е естакада, която ще отвежда движението от булевард “Сливница” директно към пътя за Калотина. Западната дъга има още един пътен възел, но на две нива - при свързването на бул. “Царица Йоанна” с Околовръстното. С пускането на движението ще отвори фронт за работа по довършването на естакада „Сливница“. С повишена мобилизация и на удължен работен ден се работи по цялото трасе на обекта. Ангажирани са 45 души и 21 строителни машини и 25 товарни автомобила. Целта е да се навакса забавянето, причинено от дългите отчуждителни процедури и проведените в обхвата на трасето археологически разкопки. Изпълняват се изкопни и насипни работи, изграждат се дренажи, отоци и канал за дъждовни води, нови тръбни мрежи (Улично осветление, Електро и БТК), както и шумозащитна ограда. Полага се циментова стабилизация и асфалт. За нуждите на обекта с пълен капацитет  работи асфалтова база с производствен капацитет 1 100 тона на ден. Големите пътни съоръжения са готови на 90%. Почти на 100% са завършени изкопните работи, а на 80% са завършени насипите. По предварителния график и при добри климатични условия асфлатополагането, поставянето на мантинелите, знаците и маркировката трябва да приключат до 31.10.2015 г. Общата дължина на трасето е 3 км и включва изграждането на два пътни възела с две естакади, два моста над река Какач и реконструкция на съществуващото кръстовище на бул. „Сливница“ и кръгово кръстовище с бул. „Царица Йоана“. Проектът се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и държавния бюджет чрез Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г. Възложител е Агенция „Пътна инфраструктура”, изпълнител е Обединение „Трейс СОП” ДЗЗД. Стойността на договора за строителство е 47 820 000 лв. Строителният надзор се осъществява от ДЗЗД „Сдружение Пътконсулт 2000-Три Ес”, като стойността на договора е 1  171 800 лв. WP_20150916_118   Информация и снимки: Агенция "Пътна инфраструктура"


Категории

СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуване

Последни публикации

08.05.2025
Делегация на СБА в Мароко

Делегацията на СБА проведе ползотворни срещи с президента на ФИА и ръководители на отдели и комисии във федерацията.

23.04.2025
Как да паркираме на заден ход? По-сложните маневри (част 2)

В продължението на статията ще Ви обясним, как да паркирате "успоредно". Нещо, което притеснява водачите най - много.

15.04.2025
Дигиталната шофьорска книжка - какво знаем до момента

Можем ли да очакваме скоро пълна дигитализация на шофьорската си книжка и какви други промени готви ЕС.

 

За нас


СБА е член на Международната автомобилна федерация ФИА още от създаването си, като от 1992 г. е пълноправен член и на Европейската организация за Пътна помощ – ARC Europe.


logo

Контакти


  • София, 1000, пл. “Позитано” № 3
  • info@uab.org
  • (+359) 2 935 79 35
  • (+359) 2 981 61 51

 


  • Начало
  • Пътна помощ
  • Технически прегледи
  • Застраховане
  • Учебна дейност
  • Общи условия
  • Декларация информационна сигурност НСПП
  • Образци на искания от субектите на данни
  • Пътна обстановка
  • Членство
  • Активиране на карта
  • Проверка на карта
  • Отстъпки
  • Често задавани въпроси
  • Контакти
  • Уведомление за поверително третиране
  • Политика за защита на личните данни
  • Отчети
© 1998 - 2025 All rights reserved | Съюз на българските автомобилисти | powered by: www.btisoft.com

Вход за потребители

Разбрах
Използваме cookies в нашия уебсайт, за да поддържаме техническите характеристики, които подобряват работа с потребителите. Използваме и средства за анализ (Google Analytics, HubSpot).
Продължавайки да използвате нашия сайт се съгласявате с нашата политика за cookies.