+359-2-9357935
info@uab.org
  • flagBG
    • flagEN
  • Вход
logo
  • Новини
  • Членство
  • Абонамент
  • Пътна обстановка
  • Услуги
    • Членство и абонамент
    • Пътна помощ
    • Технически прегледи
    • Застраховане
    • Учебна дейност
    • Допълнително обучение
    • Международни документи
  • За членове
    • Подновяване на карта
    • Активиране на карта
    • Проверка на карта
    • Отстъпки
    • Често задавани въпроси
  • Контакти
Fia
ARC

19

Февруари 2015

5419

Павлова: Няма срок, нито решение за цената на толтаксите

СБА СБА

Гражданите могат да бъдат спокойни, все още не сме утвърдили нито цена, нито срок за въвеждане на толтакси в България. Това зави министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, съобщиха от пресцентъра на МРР. Тя посочи, че със съдействието и експертизата на Световна банка ще бъде направен цялостен финансов анализ, бизнес модел, анализ на трафика и анализ на това какъв вид толсистема може да бъде въведена, както и какъв вид електронно заплащане за използване на републиканските пътища може да се приложи. Анализът ще даде конкретен модел и предложение от коя година можем да въведем толсистемите на заплащане. Една от възможностите в тази посока е да се използва преход и се премине от винетки към толтакси плавно, т.е. в първите години за леките автомобили да се запазят винетните стикери, а тежкотоварните автомобили да заплащат такса за движение, а не за време, както досега. "Това е един от вариантите, които ще бъдат разгледани", уточни Павлова. Има два много важни нюанса, откъдето ще дойдат изчисленията за това колко ще плащат леките и товарните автомобили, посочи Лиляна Павлова. Тя призова да се прави разграничение за вида толтакси. "Ако имаме ново строителство на тунел, например, или нова магистрала от точка "А" до точка "Б", с дължина 100 км, изградена от частен инвеститор, за преминаване по нея ще се плаща толтакса, която е на база изминато разстояние. Това е стандартният начин за заплащане. В този случай в цената на толтаксата влиза инвестицията, направена за строителство на съоръжението, неговото управление и поддръжка. При това положение, след анализ, цената може да бъде, примерно, 10 ст. на км за леки коли. Когато обаче ние въведем толтакса за цялата изградена републиканска пътна мрежа и магистрали, то тогава цената ще е много по-ниска и може да е под 10 ст. за автомобилите, защото в цената няма да влиза сумата, отделена за строителство, а единствено разходите за поддръжка и ремонт", разясни още Павлова. По думите й целта на експертите е да се въведе справедлива цена за ползването на пътната мрежа от тежкотоварния трафик. Редно е товарните коли над 3,5 т. да заплащат по-висока такса за преминаване, защото пътуват най-много и рушат повече пътната настилка. Според Павлова леките автомобили е възможно да пътуват с електронна винетка и да продължат да заплащат по-ниска цена за време на преминаване, а тежкият трафик, който най-много пътува и най-много руши пътната мрежа, на принципа, който най-много ползва и уврежда пътната настилка, да заплаща повече. "Най-важното е да се прави разграничение. Когато става дума за заплащане за определен участък, когато е изграден от инвеститор, в цената ще влиза и строежа на пътния участък, а когато говорим само за една електронна система за заплащане за използването на републиканските пътища - тогава цената ще е много по-ниска", категорична бе Лиляна Павлова. Тя обясни, че с публично-частно партньорство могат да бъдат изградени пътищата София – Калотина, София – Видин, Велико Търново – Русе, доизграждането на "Хемус", доизграждането на АМ "Черно море". "Ако дадем шанс да се правят с публично-частно партньорство, тогава за тях ще има толтакса, в която ще са изчислени и разходите за строителство на инвеститора. За старите пътища обаче, които сме изградили и строим в момента, ще има друга цена", каза още Павлова. По думите й 2017 г., ако се вземе решение и се намери инвеститор, който да изгради съответната система, която да бъде одобрена, тя реално ще започне да се прилага от 2018 г. за товарните автомобили, като стартира и промяна на закона. Чак след 2020 г. можем да говорим и за леките автомобили. източник: www.vesti.bg


Категории

СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуване

Последни публикации

12.06.2025
Избраха нов вицепрезидент по спорта на ФИА

Това се случи по време на извънредно общо събрание на ФИА в Макао.

10.06.2025
Проблеми и решения на пътния травматизъм – причини за ПТП (част 3)

В трета част от материала описваме състоянието на пътищата и поведението на водачите, като причини за ПТП.

29.05.2025
СПАСОВДЕН

СБА честити Спасовден!

 

За нас


СБА е член на Международната автомобилна федерация ФИА още от създаването си, като от 1992 г. е пълноправен член и на Европейската организация за Пътна помощ – ARC Europe.


logo

Контакти


  • София, 1000, пл. “Позитано” № 3
  • info@uab.org
  • (+359) 2 935 79 35
  • (+359) 2 981 61 51

 


  • Начало
  • Пътна помощ
  • Технически прегледи
  • Застраховане
  • Учебна дейност
  • Общи условия
  • Декларация информационна сигурност НСПП
  • Образци на искания от субектите на данни
  • Пътна обстановка
  • Членство
  • Активиране на карта
  • Проверка на карта
  • Отстъпки
  • Често задавани въпроси
  • Контакти
  • Уведомление за поверително третиране
  • Политика за защита на личните данни
  • Отчети
© 1998 - 2025 All rights reserved | Съюз на българските автомобилисти | powered by: www.btisoft.com

Вход за потребители

Разбрах
Използваме cookies в нашия уебсайт, за да поддържаме техническите характеристики, които подобряват работа с потребителите. Използваме и средства за анализ (Google Analytics, HubSpot).
Продължавайки да използвате нашия сайт се съгласявате с нашата политика за cookies.