+359-2-9357935
info@uab.org
  • flagBG
    • flagEN
  • Вход
logo
  • Новини
  • Членство
  • Абонамент
  • Пътна обстановка
  • Услуги
    • Членство и абонамент
    • Пътна помощ
    • Технически прегледи
    • Застраховане
    • Учебна дейност
    • Допълнително обучение
    • Международни документи
  • За членове
    • Подновяване на карта
    • Активиране на карта
    • Проверка на карта
    • Отстъпки
    • Често задавани въпроси
  • Контакти
Fia
ARC

11

Януари 2018

20526

Кога се възстановява или се поставя нов идентификационен номер на автомобил?

СБА СБА

Корозия е заличила част от идентификационния номер на автомобила ви или пък върху него има друга повреда, което пречи превозното средство да бъде регистрирано, продадено и т.н. Може ли да се направи нещо? Решение на подобни казуси има и то е описано в специална нова наредба, която бе обнародвана в Държавен вестник на 5 януари. Документът определя реда за възстановяване на идентификационни номера на пътните превозни средства, както и поставянето на нови. Възстановяването на идентификационен номер представлява повторно поставяне на оригиналния идентификационен номер върху рамата (купето или шасито) на ППС. Това може да стане в следните случаи: - когато е установено подправяне, заличаване или повреда на идентификационния номер и впоследствие е върнато на собственика по законовия ред; - при корозия или друг дефект в областта на идентификационния номер; - когато при извършване на ремонтни дейности идентификационният номер е бил заличен частично или напълно, ако преди извършването им ППС е било предоставено за установяване на автентичния идентификационен номер; - когато идентификационния номер е бил нарушен от механично или химично третиране при извършено изследване с цел идентификацията му; - при извършена смяна с ново шаси (купе), произведено от завода – производител на ППС. На възстановяване не подлежи идентификационен номер на ППС, чието автентично съдържание не е установено. Изцяло нов идентификационен номер на ППС пък се поставя на пътно превозно средство, което е изоставено, конфискувано или отнето в полза на държавата и предоставено за нуждите на бюджетна организация и чийто оригинален (автентичен) идентификационен номер не е установен. Той се поставя служебно и затова се нарича служебен идентификационен номер. За да се сдобие с такъв, собственикът подава заявление за регистрация в Пътна полиция. Получаването на служебен идентификационен номер или възстановяването на повреден идентификационен номер става след дълга процедура. Първоначално се назначава комисия, която сверява за съответствие идентификационните данни, посочени в документите, с тези, нанесени върху превозното средство, пише още в наредбата. В хода на проверката се извършва външно заснемане на возилото и идентификационния номер на рамата със следи от въздействие, правят се сверки в информационните фондове на МВР за издирвани ППС  и още куп дейности. Снимките се съхраняват на електронен носител в Пътна полиция. След извършването на всички необходими дейности комисията издава протокол за възстановяване или за поставяне на нов (служебен) идентификационен номер. На основание този документ директорът на СДВР/ОДМВР издава заповед за възстановяване или за поставяне на нов идентификационен номер. Самото физическо поставяне на идентификационния номер става в пунктовете за регистрация на Пътна полиция-СДВР (ОДМВР). След поставянето му превозното средство се представя пред комисията за проверка и за слагане на защитни стикери, както и за издаване на удостоверителен талон. Защитните стикери са самозалепващи се и при опит за разлепване се разрушават. Те носят логото на Пътна полиция и имат пореден номер. Стикерите са по три броя с еднакви номера, като два от тях се поставят в купето на автомобила, а третият се залепва върху удостоверителния талон. Удостоверителният талон пък съдържа данни за регистрационния номер на ППС, вида, марката, модела, идентификационния номер, номера на протокола за възстановяване/поставяне на служебен номер и службата, издала документа.

Ваня Георгиева




Категории

СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуване

Последни публикации

23.06.2025
Петър Дойчинов е новият Най - добър млад шофьор на България!

Тази година домакин на финала на кампанията беше гр. Кюстендил, където сили премериха 20 финалисти.

16.06.2025
Проблеми и решения на пътния травматизъм – ефекти от пътнотранспортните сблъсъци (последна част)

Когато говорим за пътния травматизъм задължително трябва да споменем и крайния резултат, който се изразява в пътнотранспортни наранявания и последствия.

12.06.2025
Избраха нов вицепрезидент по спорта на ФИА

Това се случи по време на извънредно общо събрание на ФИА в Макао.

 

За нас


СБА е член на Международната автомобилна федерация ФИА още от създаването си, като от 1992 г. е пълноправен член и на Европейската организация за Пътна помощ – ARC Europe.


logo

Контакти


  • София, 1000, пл. “Позитано” № 3
  • info@uab.org
  • (+359) 2 935 79 35
  • (+359) 2 981 61 51

 


  • Начало
  • Пътна помощ
  • Технически прегледи
  • Застраховане
  • Учебна дейност
  • Общи условия
  • Декларация информационна сигурност НСПП
  • Образци на искания от субектите на данни
  • Пътна обстановка
  • Членство
  • Активиране на карта
  • Проверка на карта
  • Отстъпки
  • Често задавани въпроси
  • Контакти
  • Уведомление за поверително третиране
  • Политика за защита на личните данни
  • Отчети
© 1998 - 2025 All rights reserved | Съюз на българските автомобилисти | powered by: www.btisoft.com

Вход за потребители

Разбрах
Използваме cookies в нашия уебсайт, за да поддържаме техническите характеристики, които подобряват работа с потребителите. Използваме и средства за анализ (Google Analytics, HubSpot).
Продължавайки да използвате нашия сайт се съгласявате с нашата политика за cookies.