+359-2-9357935
info@uab.org
  • flagBG
    • flagEN
  • Вход
logo
  • Новини
  • Членство
  • Абонамент
  • Пътна обстановка
  • Услуги
    • Членство и абонамент
    • Пътна помощ
    • Технически прегледи
    • Застраховане
    • Учебна дейност
    • Допълнително обучение
    • Международни документи
  • За членове
    • Подновяване на карта
    • Активиране на карта
    • Проверка на карта
    • Отстъпки
    • Често задавани въпроси
  • Контакти
Fia
ARC

11

Януари 2018

20953

Кога се възстановява или се поставя нов идентификационен номер на автомобил?

СБА СБА

Корозия е заличила част от идентификационния номер на автомобила ви или пък върху него има друга повреда, което пречи превозното средство да бъде регистрирано, продадено и т.н. Може ли да се направи нещо? Решение на подобни казуси има и то е описано в специална нова наредба, която бе обнародвана в Държавен вестник на 5 януари. Документът определя реда за възстановяване на идентификационни номера на пътните превозни средства, както и поставянето на нови. Възстановяването на идентификационен номер представлява повторно поставяне на оригиналния идентификационен номер върху рамата (купето или шасито) на ППС. Това може да стане в следните случаи: - когато е установено подправяне, заличаване или повреда на идентификационния номер и впоследствие е върнато на собственика по законовия ред; - при корозия или друг дефект в областта на идентификационния номер; - когато при извършване на ремонтни дейности идентификационният номер е бил заличен частично или напълно, ако преди извършването им ППС е било предоставено за установяване на автентичния идентификационен номер; - когато идентификационния номер е бил нарушен от механично или химично третиране при извършено изследване с цел идентификацията му; - при извършена смяна с ново шаси (купе), произведено от завода – производител на ППС. На възстановяване не подлежи идентификационен номер на ППС, чието автентично съдържание не е установено. Изцяло нов идентификационен номер на ППС пък се поставя на пътно превозно средство, което е изоставено, конфискувано или отнето в полза на държавата и предоставено за нуждите на бюджетна организация и чийто оригинален (автентичен) идентификационен номер не е установен. Той се поставя служебно и затова се нарича служебен идентификационен номер. За да се сдобие с такъв, собственикът подава заявление за регистрация в Пътна полиция. Получаването на служебен идентификационен номер или възстановяването на повреден идентификационен номер става след дълга процедура. Първоначално се назначава комисия, която сверява за съответствие идентификационните данни, посочени в документите, с тези, нанесени върху превозното средство, пише още в наредбата. В хода на проверката се извършва външно заснемане на возилото и идентификационния номер на рамата със следи от въздействие, правят се сверки в информационните фондове на МВР за издирвани ППС  и още куп дейности. Снимките се съхраняват на електронен носител в Пътна полиция. След извършването на всички необходими дейности комисията издава протокол за възстановяване или за поставяне на нов (служебен) идентификационен номер. На основание този документ директорът на СДВР/ОДМВР издава заповед за възстановяване или за поставяне на нов идентификационен номер. Самото физическо поставяне на идентификационния номер става в пунктовете за регистрация на Пътна полиция-СДВР (ОДМВР). След поставянето му превозното средство се представя пред комисията за проверка и за слагане на защитни стикери, както и за издаване на удостоверителен талон. Защитните стикери са самозалепващи се и при опит за разлепване се разрушават. Те носят логото на Пътна полиция и имат пореден номер. Стикерите са по три броя с еднакви номера, като два от тях се поставят в купето на автомобила, а третият се залепва върху удостоверителния талон. Удостоверителният талон пък съдържа данни за регистрационния номер на ППС, вида, марката, модела, идентификационния номер, номера на протокола за възстановяване/поставяне на служебен номер и службата, издала документа.

Ваня Георгиева




Категории

СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуване

Последни публикации

11.08.2025
СБА Перник няма да работи от 15 до 27.08.2025 г.

СБА клон Перник, няма да работи от 15 до 27.08.2025 г. (вкл.).

08.08.2025
Тежки наказания за причинена смърт на пътя

Станаха факт поредните изменения в законодателството, с което държавата ще се опита да намали тежките катастрофи с жертви и ранени.

04.08.2025
Да предпазим очите, докато сме зад волана – продължението

В продължението на материала наблягаме на функциите на самите лещи на очилата и как правилно да ги носим, докато шофираме.

 

За нас


СБА е член на Международната автомобилна федерация ФИА още от създаването си, като от 1992 г. е пълноправен член и на Европейската организация за Пътна помощ – ARC Europe.


logo

Контакти


  • София, 1000, пл. “Позитано” № 3
  • info@uab.org
  • (+359) 2 935 79 35
  • (+359) 2 981 61 51

 


  • Начало
  • Пътна помощ
  • Технически прегледи
  • Застраховане
  • Учебна дейност
  • Общи условия
  • Декларация информационна сигурност НСПП
  • Образци на искания от субектите на данни
  • Пътна обстановка
  • Членство
  • Активиране на карта
  • Проверка на карта
  • Отстъпки
  • Често задавани въпроси
  • Контакти
  • Уведомление за поверително третиране
  • Политика за защита на личните данни
  • Отчети
© 1998 - 2025 All rights reserved | Съюз на българските автомобилисти | powered by: www.btisoft.com

Вход за потребители

Разбрах
Използваме cookies в нашия уебсайт, за да поддържаме техническите характеристики, които подобряват работа с потребителите. Използваме и средства за анализ (Google Analytics, HubSpot).
Продължавайки да използвате нашия сайт се съгласявате с нашата политика за cookies.