+359-2-9357935
info@uab.org
  • flagBG
    • flagEN
  • Вход
logo
  • Новини
  • Членство
  • Абонамент
  • Пътна обстановка
  • Услуги
    • Членство и абонамент
    • Пътна помощ
    • Технически прегледи
    • Застраховане
    • Учебна дейност
    • Допълнително обучение
    • Международни документи
  • За членове
    • Подновяване на карта
    • Активиране на карта
    • Проверка на карта
    • Отстъпки
    • Често задавани въпроси
  • Контакти
Fia
ARC

01

Март 2023

4396

Емисионният стандарт Евро 7 е на път - Какво трябва да знаете за него?

Автомобили Светозар Димитров

С преминаването към електрически автомобили и повишаването на екологичното съзнание, светът прави всичко възможно, за да подобри въздуха, който дишаме, и да намали емисиите, произвеждани от автомобилите и въобще моторните превозни средства. Ето защо преди 30 години евростандартите за емисии бяха въведени от Европейската комисия за наблюдение и мониторинг на емисиите на отработени газове на новите превозни средства.

Какво представляват евростандартите за емисии и защо са важни?

Евростандартите бяха установени през 1992 г., за да ограничат нивото на емисиите на отработени газове, които може да произведе едно бензиново или дизелово превозно средство, като по този начин се намали въздействието му върху околната среда. Това се извършва преди автомобилът да бъде „типово одобрен“, което е тест, който гарантира, че автомобилът е безопасен за пътя, включително чрез проверка на светлини, чистачки, клаксон и др.

Евро 7 ще бъде пуснат през 2025 г., но какво означава това и как ни засяга?

Последният стандарт, за отработени газове за моторни средства Евро 7 ще бъде въведено от 1 юли 2025 г. и ще бъде най-строгият стандарт досега. Като казваме последен, нямаме предвид просто най-новия, а наистина след него няма да има евростандарти защото след това ще спре производството на коли с двигатели с вътрешно горене.

Това означава още, че Евро 7 ще вземе най-ниските ограничения, наблюдавани в предишното Евро 6, и ще ги приложи във всички нови бензинови и дизелови автомобили. Всички нови автомобили, продавани от 2025 г., ще трябва да отделят не повече от 60 милиграма азотни оксиди, за да отговарят на изискванията. А някои промени ще засегнат дори и новите електрически автомобили и хибридите.

Какви промени ще видим с Евро 7?

  • Максимални ограничения на емисиите от спирачки и гуми – Евро 7 въвежда ограничение за емисиите от спирачките и гумите, което ще ограничи количеството спирачен прах и частици от гумите, отделяни от всички нови автомобили.
  • Батериите за електрически превозни средства ще бъдат оценявани за дълготрайност – Електрическите автомобили и хибридите ще бъдат оценявани и тествани, за да се види как се променят с течение на времето по отношение на общия капацитет, когато изминават повече километри по пътя.

Това е добра новина, ако сте на пазара за употребявана електрическа кола, защото ще бъде завишен стандарта за употребявани батерии за електромобили. А това ще  гарантира, че скъпите батерии ще издържат по-дълго дори и след повече цикли на  зареждане и използване.

  • Всички автомобили трябва да бъдат по-чисти за по-дълго време – Освен че подобряват дълголетието на електромобилите, бензиновите и дизеловите автомобили също трябва да бъдат проверени, за да се гарантира, че са възможно най-чисти възможно най-дълго.

Това означава мониторинг на неща като общо износване, филтри и двигатели. За да се наблюдава и проверява това във времето, новите автомобили ще трябва да бъдат оборудвани с електронни сензори.

  • По-строгите предпроизводствени тестове ще бъдат засилени – В сегашния си вид новите превозни средства се изтласкват до пределите на възможностите си, преди продуктът да може да бъде закупен и въведен в употреба от клиентите, но стандартите Евро 7 са предназначени да ги направят по-безопасни при повече различни условия.

Това ново тестване означава, че емисиите ще бъдат внимателно измерени при по-кратки пътувания и при по-високи температури до 45 градуса. Така че, ако живеете в по-гореща част на континента, колата ви да не е изложена на риск да бъде по-вредна за околната среда.

Колко дълго ще бъде в сила Евро 7?

Подобно на повечето други Евро стандарти за емисии може да очакваме Евро 7 да бъде в сила между пет и десет години.

Още по темата за настоящите евро стандарти ще намерите на сайта ни. Очаквайте още подробности за Евро 7 в бъдеще.  




Категории

СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуване

Последни публикации

08.05.2025
Делегация на СБА в Мароко

Делегацията на СБА проведе ползотворни срещи с президента на ФИА и ръководители на отдели и комисии във федерацията.

23.04.2025
Как да паркираме на заден ход? По-сложните маневри (част 2)

В продължението на статията ще Ви обясним, как да паркирате "успоредно". Нещо, което притеснява водачите най - много.

15.04.2025
Дигиталната шофьорска книжка - какво знаем до момента

Можем ли да очакваме скоро пълна дигитализация на шофьорската си книжка и какви други промени готви ЕС.

 

За нас


СБА е член на Международната автомобилна федерация ФИА още от създаването си, като от 1992 г. е пълноправен член и на Европейската организация за Пътна помощ – ARC Europe.


logo

Контакти


  • София, 1000, пл. “Позитано” № 3
  • info@uab.org
  • (+359) 2 935 79 35
  • (+359) 2 981 61 51

 


  • Начало
  • Пътна помощ
  • Технически прегледи
  • Застраховане
  • Учебна дейност
  • Общи условия
  • Декларация информационна сигурност НСПП
  • Образци на искания от субектите на данни
  • Пътна обстановка
  • Членство
  • Активиране на карта
  • Проверка на карта
  • Отстъпки
  • Често задавани въпроси
  • Контакти
  • Уведомление за поверително третиране
  • Политика за защита на личните данни
  • Отчети
© 1998 - 2025 All rights reserved | Съюз на българските автомобилисти | powered by: www.btisoft.com

Вход за потребители

Разбрах
Използваме cookies в нашия уебсайт, за да поддържаме техническите характеристики, които подобряват работа с потребителите. Използваме и средства за анализ (Google Analytics, HubSpot).
Продължавайки да използвате нашия сайт се съгласявате с нашата политика за cookies.